Som jag skrivit tidigare, att ulvarna behöver inte ha samma självbevarelsedrift i detta uppläget = de behöver inte vara lika försiktiga som i ett ”vanligt” upplägg.…hur då annorlunda menar du?
Som jag skrivit tidigare, att ulvarna behöver inte ha samma självbevarelsedrift i detta uppläget = de behöver inte vara lika försiktiga som i ett ”vanligt” upplägg.…hur då annorlunda menar du?
Utveckla! Tycker du att "Operation Blodfylld Svällkropp" (tack Brynolf!) är uppenbart till ulvarnas fördel?Jag tycker ju då helt tvärt om. I ett vanligt spel så visst, så stämmer säkert resonemanget ovan. Men i detta upplägget så kan vi förvänta oss att ulvarna agerar annorlunda.
Klart det måste motclaimas om vi ska kunna ha någon chans att genomföra operation svällsiare.Men stop här nu. Vem håller egentligen i taktpinnen om att vi ska tvinga fram ett eventuellt mot-claim? Är det byn eller ulvarna?
Men det jag ju gjort i mina tidigare inlägg! Tro fasen folk tycker jag lågflyger om mina inlägg inte synsUtveckla! Tycker du att "Operation Blodfylld Svällkropp" (tack Brynolf!) är uppenbart till ulvarnas fördel?
Jag har tydligen missat att Hägern var emot Octas ide.Utveckla! Tycker du att "Operation Blodfylld Svällkropp" (tack Brynolf!) är uppenbart till ulvarnas fördel?
(Jag håller för övrigt med om att man inte kan nöja sig med att säga att "ulvarna finns bland de som inte syns så mycket", en massa spelare kan inte - av metaanledningar - komma undan med att lågflyga som ulvar. Men jag håller nog med WH om att ulvarna nog har svårt att veta om Svällkroppskungen är bra, dålig, katastrofal eller whatever för dem. Därför tänker jag att spelare som varit aktiva och framåt men inte tydligt tagit ställning för planen bör kunna tolkas som ulvar (d.v.s. WH, Hägerstrand och Anthrox alltså)).
Finns det ett scenario där vi kan vinna om vi väntar med ett motclaim? (Och Impe alltså är ulv)Men stop här nu. Vem håller egentligen i taktpinnen om att vi ska tvinga fram ett eventuellt mot-claim? Är det byn eller ulvarna?
Vi kan ju plocka en ulv både R1 och R2 iofs.Finns det ett scenario där vi kan vinna om vi väntar med ett motclaim? (Och Impe alltså är ulv)
R1: Impe blir väktad. Någon blir nattmördad. Ulvarna har totalt 5 BP eftersom Impe får utföra utröstningen.
R2: någon outar siare. Den blir utröstad för att testa. Impe blir fortfarande väktad. Någon blir nattmördad. Impe får ett till BP pga blodfylld svällkropp. Ulvarna har 7 BP och vinner.
Är du siare, outa i R1.
Alltså, det här harvade vi de första sidorna, så jag får väl gå tillbaka till
röst: @Anthrox
Och vi har då fortfarande en plan då vi förstått att Impe då ljög.Det är givet att riktige siaren ska motclaima om Impetigo mot förmodan är ulv. 50/50 att vi nackar en ulv direkt, och om vi råkar nacka bybon så har vi visserligen sprängt svällkroppsplanen, men vi lyckas åtminstone få ut en ulv senast R2. Inget snack mao
Nu tycker jag att jag gjort lite annat än ställt dumma frågor. Visst har jag väl varit med och pratat bystrategi och annat? På tal om det är jag inte Siare!Nu när tempot lugnat ner sig lite. Kan vi få något annat än nybörjarschticket tror du?
Vi kan ju plocka en ulv både R1 och R2 iofs.
Tanken är väl att alla hoppar över till "rätt drev" efter att jag lagt min röst där?
Det var riktat till @Hägerstrand men citatet försvann visst.Du menar att du blint hade röstat på vad än Impe hade röstat på?
Spännande värre!Jaja, det verkar väl som att beslutet är taget. Störigt att jag kom in så sent och inte hann läsa ikapp snabbare för jag tycker väl det fanns andra scenarion att diskuter.
Jag är siaren.
Röst: @Impetigo
(jag jag har nog missat det här med automatisk rösträknare och format. Är rösten jag lagt ovan giltig nu?)
Vill du berätta hur du tänkte här, Xyas, i ljuset av att du är siare?Nu ska man ju inte ge motståndarlaget några ideer, men hade jag varit ulv i detta spelet och sett diskussionen om blodsäckssiaren så hade jag nog propsat på för ett trippelclaim, alltså att två ulvar claimar siare. Som någon konstaterade så är ju ulvarna med slit-och-släng i det här spelet och ett trippel-claim skulle skapa maximalt kaos för den tredje ulven att tjocka på sig med blod och göra byns sianden helt meningslösa.
Nu tror jag inte det är så många spelare som är så glada i komplicerade planer och att offra sina ulv-kompanjoner, så det ovan sker ju inte, men det följer av det vore den bästa strategin att det troligaste scenariot är att ulvarna i alla fall kör mellanmjölksvarianten av den bästa strategin och bestämt sig för att claima siare för att hålla intiaivet och skapa kaos. Av samma anledning så ser jag första-claimet som siare mer suspekt än om det kommer ett senare mot-claim. Byns siare är troligtvis den mer försiktige att outa tidigt medans ulvarna har typ inget att förlora på det.
OK!Jaja, det verkar väl som att beslutet är taget. Störigt att jag kom in så sent och inte hann läsa ikapp snabbare för jag tycker väl det fanns andra scenarion att diskuter.
Jag är siaren.
Röst: @Impetigo
(jag jag har nog missat det här med automatisk rösträknare och format. Är rösten jag lagt ovan giltig nu?)