Octagonal
Swashbuckler
Hur menar du att vi skulle se att siaren är fejk?
Får vi inte reda på fraktionen på den utröstade? Om vi klipper en grön siare måste jäkeln som e kvar vara ond.
Hur menar du att vi skulle se att siaren är fejk?
Det är inte alls självklart. Att siaren är tyst R1 och väktaren väktar sig själv R1 tycker jag låter som ett väldigt vettigt alternativ.Hur som så är det självklart att siaren ska outa hur vi än väljer att spela så att väktaren kan skydda denne även i R1. Eftersom väktaren kan skydda samma om och om igen blir det inget problem.
Nej, det är inte 1 mot 1 att byta siare mot ulv, det är fördel pälsklingar. Ulvarna behöver inte bli lika många som vi, bara få ihop majoriteten av rösterna/blodet så tror de är mindre rädda för att förlora någon än normalt.Röstar vi ut bybon först så vet vi att motclaimen är en ulv och har bytt 1 mot 1.
Nej den verkliga siaren kommer såklart att också claima (om den är vid liv) men då blir det en trovärdighetstävling om vem man tror mest på. I värsta fall hänger vi fel siare och matar ulv med blod. Egentligen är jag huvudsakligen tveksam till om det är värt risken att ge väldigt många blodpoäng till en individ.Nattmördad eller utröstad. Jag menade inte att det skulle hända i R2, men om ulvarna försöker klippa siarkungen senare i R3/R4 så är risken större att väktaren rykt innan dess, och då får ulvarna många BP.
Här förstår jag inte hur du menar. Skulle den verklige siaren låta bli att claima?
Mhm, tack för att du upprepar mina egna ord för mig. Mycket hjälpsamt.Nej, det är inte 1 mot 1 att byta siare mot ulv, det är fördel pälsklingar. Ulvarna behöver inte bli lika många som vi, bara få ihop majoriteten av rösterna/blodet så tror de är mindre rädda för att förlora någon än normalt.
Läsa hela inlägget kanske?Tycker det är klart rödande av Anthrox att inte vilja outa siaren. Du säger ju själv att det är ohållbart för ulvarna om det sker.
Om inte siaren outar kan inte siaren väktas!!!!
Alltså: Anthrox presenterar en teori, följer diskussionerna efter den och presenterar sina slutsatser. Du presenterar under tiden en identisk teori fast i punktform, deltar inte i diskussionen, och Anthrox är röd?Tycker det är klart rödande av Anthrox att inte vilja outa siaren. Du säger ju själv att det är ohållbart för ulvarna om det sker.
Om inte siaren outar kan inte siaren väktas!!!!
Sen måste siaren inte säga vilka goda som den har hittat varje runda. Det behöver bara göras om någon av dessa är på väg att röstas ut. Annars är det bättre att hålla de onda blinda då det bara kommer nattmörda den siade personen annars.
Det känns minst sagt kontra-intuitivt att outa siare men sen inte berätta hur man siat. Du menar att ulvarna kommer vilja mörda den grönsiade för att han är grönad, ok, men ulvarna har väl blodpoäng, siare och väktare att försöka knipa också. Att byn får info om gröna spelare känns rätt viktigt.Sen måste siaren inte säga vilka goda som den har hittat varje runda. Det behöver bara göras om någon av dessa är på väg att röstas ut. Annars är det bättre att hålla de onda blinda då det bara kommer nattmörda den siade personen annars.
Nä, de vill ta bort en bekräftad grönDu tänker att ulvarna behöver hjälp av siare för att ta reda på vilka som är gröna?
Frångå Vanligt Jävla Varulvsspel™, som jag påtalat flera gånger nu (och även andra) så har en ensam ulv mycket enklare att vinna detta spelet än andra spel. Ulvarna är mycket mer "slit-och-släng" än i andra spel, och tjänar de bara på det hyfsat okej så är det troligtvis värt det för dem. Att motclaima en siare exv, när en siarplan vinner spelet, är en no-brainer.Vi måste få ut ulvarna för att vinna och hur villiga dessa är att offra sig inledningsvis när vi är 10 goda vette tusan. Antingen gör vi det nu eller så kommer vi ha samma problem senare i spel.
Tänkte precis samma först och höll på att skriva ett Octa är knäpp-inlägg men insåg det med, så ändrade till kontra-intuitivt.Nä, de vill ta bort en bekräftad grön
Jag tänkte att Octa var full. Jag är tydligen full.
Tack för dina textväggar där du tydligen argumenterar mot dig själv, extremt hjälpsamma. Vi andra får vara tysta och vänta in vad du kommer fram till så kör vi på det sen!Mhm, tack för att du upprepar mina egna ord för mig. Mycket hjälpsamt.