T ex vill jag se
@Xyas och
@Impetigo resonera om vilka andra ulvar som med på den andres lag.
Jag har skrivit i dag om detta: Jag tror att Anthrox är ulv med Xyas.
Jag var inne och trevade på Hägerstrand som ulv tre pga att jag inte såg hur hans resonemang ledde till slutsatsen att jag är ulv men nu har han ju flyttat röst så jag har inte nåt rött kvar på honom.
Jag ser
@Sidd och
@Basenanji som ligger med röster på mig. Basse har motiverat varför, hans slutsatser om Xyas stämmer inte med mina egna och som det verkar även många andras men det finns ju en tråd att fälja där. Hos Sidd ser jag ingen röd tråd och min känsla är att Sidd ghotde en märklig helomvändning från att ge mig glada hejarop till att plötsligt ligganed röst på mig. Jag har bett Sidd att förklara sig men inte fått båt svar än. Sidd är en av mina ulvkandidtaee.
Samtidigt lär ulvarna knappast vila ligga ihopklumpade i ett drev så det borde finnas nån som ligger med röst på Xyas också.
@Andersson hakar på sent när det kändes som att det redan tippat över till Xyas nackdel så han är nog en av mina kandidater också.
@Waterhouse och
@Brynolf ger mig en känsla av att de ”växeldrar” en del, hakar på varandras resonemang och bygger vidare på dem. Det ger mig en misstanke om att en av dem kan vara ulv som grönar sig genom att bunta ihop sig med en bybo och låna byboiga åsikter.
@Vimes tycker jag för sunda resonemang men det är sparsamt med inlägg från honom. Han tar ställning i X/I och inte så mycket mer.
Så Xyas är röd, Anthrox orange, Sidd, Andersson är gula, en av Waterhouse/Brynolf får också gulfärg men svårt att säga vem av de två som är ulv i så fall. Jag vill se mer av Vimes.
Sen är det ju
@fjodorsenuba som lågflyger eller är MIA. Det hjälper oss juinte att jag annonserar mitt siande men Fjodor ligger förstås högt på siarlistan. Är han grön och fortsatt AFK vore det ingen stor förlust att han mördas i r2. Är det en lågflygande ulv gör vi oss kvitt honom.
Säger han efter att ha tvingat in byn i en 50/50-situation för ifall vi ska mörda vår egna siare.
Nu känns det som att vi pratar i cirklar.
Det stod skrivet i stjärnorna att det skulle bli en ulv mot siare-situation, ulvarna MÅSTE chansa på ett motclaim.
Att vänta till r2 innebär 10% risk ALLT ANNAT LIKA att jag blir nattmördad. Jag ser det som högst osannolikt att byn inte skulle ge ulvarna en hel del att gå på i form av negativclaim och sättet vi resonerar om siaren.
Att vänta till r2 eller till nån slags ”konsensus” i siarkungsplanens detaljer som du verkar mena vore d ett rimliga draget hade inte varit vettigt.