Jag förstår inte hur du i detta läget skulle få igenom planen att varken rösta ut mig eller Xyas. Tror du att det är realistiskt?
Jag tror att Anthrox sannolikt är vår ulv nummer två. Det är förstås inte första hången jag provoceras av nåt som Anthrox skriver men hans inlägg om att det är ”bevisat” att jag är ulv tycker jag är direkt och uppenbart ulvigt.
Om du vill resonera om varför du håller mig för ulv så fine. Om du vill rösta på mig och motivera varför så fine. Men att skriva uppenbara felaktigheter (”det är bevisat att Impetigo är ulv”) är som bybo helt värdelöst spelat (i så fall måste du ju själv tro på det du skriver och det är ju uppenbart fel).
Som ulv finns det en vinst i att skriva sånt här därför att man kan påverka den allmäna debatten med såna här lögner och arbeta in ett narrativ där det plötsligt är ”bevisat” att jag är ulv. Hade Xyas själv sagt det hade det varit uppenbart och ingen hade tagit det på allvar så därför låter ni ulv nummer två steppa upp.
Jag tycker att
@Hägerstrand blandar äpplen och päron när han landar i att jag är ulv pga (som jag förstått det) att jag inte tyckte att direktdemokrati var det nödvändigtvis bästa slternativet för att välja folk för utröstning:
Jag uppfattade en del förfrågningar efter litt outande om att jag skulle led byn till seger direkt och blev lite ställd: Jag hade ju inget mer att gå på gör att fånga ulvar än övriga byn.
Jag besvarade nog två frågor samtidigt när jag skrev om ”hur vi skulle gå vidare” - min poäng var att vi ska köra på som vanligt med anklagelser och bygga case och rösta osv för att ha mycket att analysera i kommande rundor.
Jag skrev inte ut det då men jag såg att ditektdemokrati vire bra då för att akla töster skulle bli ”skarpa” och då bättre underlag för analys.
Samtidigt kände jag att det kunde vara ett ulvmove att få till enöverenskommelse om att acceptera byns vilja oavsett utfall. I mitt huvud dök situationer upp såsom: ”18.00 flyttar By-Kalle sin röst pga ett infall till Grönlund, Människosonen hakar på för han vill se vad det här kan ge så här inför deadline. Lotta, Pella, Xerxes och Fia är inte inloggafe mellan 18 och 19 så deras röster ligger kvar på Apelsinen. Ulvis, Pälsis och Vargtass ser sin chans och hakar på Grönlunddrevet. Grönlund har då 5 röster mot Apelsinens 4 och Ulvis 4.” I ett sånt scenario tycker jag att det är självklart att jag inte lägger min röst på Grönlund och att tvinga fram överenskommelser om sånt tyckte jag osade katt (ulv).
Nu har jag utvecklat detta in absurdum - mi än poäng är egentligen denna: Vad menar du att mina resonemang om röstningsförfarandet har att göra med min grönhet,
@Hägerstrand ? Hur och vargör skulle jag resonerat annorlunda som siare kontra ulv som claimar siare?