Basenanji
Postd20modernist
Röst: @Sodmikail
Du säger hela tiden att Octa eller Häger kanske är ulvar.Hmm, ja om han får leva så har ju ulvarna visserligen en poäng till. Vilket gör att ulvjävlarna ändå har matchboll nästa runda om vi inte prickar en av dem idag (eller får ett lyckat väkt).
Skönt att få livstecken från dig! Du var så upptagen att du inte ens kunde skriva ”40-årskalas, jag kommer inte hinna skriva något!”Ledsen för extremt lågflygeri. I dag är jag bakfull på ett sätt som man inte ens kan fantisera om existerar innan man blir 40+. Och igår var jag följaktligen ömsom vinfryntlig, ömsom slav i köket.
Har inte alls hunnit läsa ikapp men jag hakar på Sodm-drevet för att undvika att det blir något knas p g a avhoppet, t ex genom någon underlig snajpning som man inte ser komma (det räckte med R1).
Här var en tankegång jag skrev innan Sodmi outade sig som ulv, som jag nog gärna återser nu när det finns mer data.Nej, jag får heller inte ihop att Brynolf skulle vara ulv. Men nör jag tänkte tanken såg jag inga andra alternativ ifall ulvarna inte bara har lågflygare. Men nu när jag tänkt igenom det mer har jag konstaterat att Sodmi inte direkt är en lågflygare, hence idén om att ulvtrion är Impe, Sodmi och antingen Andersson eller du. Som jag ser det finns det två alternativ: Alternativ A) Brynolf eller Octa och Sodmi eller Andersson eller Fjodde Det alternativet fallerar på att jag inte kan se varken Octas eller Brynolfs spel som rött, utan bara har fallit ner i att Brynolf då måste vara ulv genom uteslutningsmetoden. Men jag känner inte att det håller. Alternativ B) Sodmi och/eller Andersson och/eller Fjodde Jag tycker det vore märkligt att offra Impe över Andersson i ulvlaget, och jag ser inte riktigt scenariot där det är Andersson och Fjodde som är ulvarna. Däremot kan jag tänka mig många scenarion där det är Sodmi + någon av de andra. Så okkam säger i mitt huvud att vi ska rösta ut Sodmi denna rundan.
Ja, det är två BP. Jag hade skrikit högt om det var fler (och ifrågasatt Impes sinnesnärvaro)@Hägerstrand kom förresten på att du kanske inte deklarerat hur många blodpoäng du har, eller så har du det och jag bara missat, men alla utgår ju ifrån att det är 2. Tänkte bara bekräfta att så faktiskt är fallet.
Jag tänker i två spår just nu:Tjenixen Basse.
Var i matrisen har vi Impe och Sodm tycker du?
Jag är en flummig humaniorastudenyt som helst spår framtiden i kaffesump och tycker att Hegel hade rätt utan att jag förstår vad han menade.Visst är det så att ulvarna inte kan vinna den här rundan alldeles oavsett? De borde ha 2 BP
Japp, tror både hur många poäng Sidd får och vem som mördas i natt kommer ge oss en hel del ledtrådar kring en game plan för nästa runda.Det känns väldigt känslokallt att göra spelanalys på Sodmis uppgivenhenhet, men om Impe och Andersson är ulvparet så kan det ju förklara hans känslor vid start R3. Andersson ur spel hela R2, men Impe var ju trots allt kvar då och kunde peppa och coacha i ulvchatten. När R3 startar och Andersson lyser med sin frånvaro så blir det helt enkelt för ensamt.
I så fall borde Sodmi sitta på minst ett extra BP, om inte ulvchatten bestämde sig för vem som skulle nattmördas redan vid starten R2 och postade nattmordet då. Så om Sidd får mer än ett BP av att suga Sodmi vill jag se @Andersson hänga.
Jag tänker att han spelar uppgiven. Det är jättekul att vi får in (hö hö) fräscht blod till vår ystra skara och av Sodmikails inlägg och formuleringsförmåga att döma har en ny stjärna tänts på varulvsspelshimlen.Det känns väldigt känslokallt att göra spelanalys på Sodmis uppgivenhenhet,
Här vill Fjodde att @Anthrox ska flytta sin röst till honom. Ser han en uppgiven Sodmi i ulvchatten och vill lätta hans börda? För uppenbart om det redan var skrivet i sten att Sodmi skulle kasta in handduken, men kanske inte annars.Men rösta på mig då? Är Sodmikail rödare än mig?
Jag tycker det är ett långskott men:Så, hemkommen från badhuset. Det kan väl inte hänt så mycket på några timmar, eller?
Fan, uppriktigt ledsen att jag pressade på när du blev provocerad igår @Sodmikail. Jag hoppas du har förståelse för att textkommunikationen i spelet är själva spelet, och inte illa menat.
Ska läsa ikapp och se om något sticker ut.