Ser nu att jag ligger som förstaröst på Andersson, Anthrox tvåa med röst #19:
View attachment 16311
Jag vill inte smita undan ansvar, men Anthrox får gärna ta blodet om vi röstar ut Andersson! Jag klarar mig fint på min enda blodspoäng!
Jag röstar helt enkelt på Genesis och därefter tillbaka på Andersson om ni undrar vad jag håller på med.
Det här draget är ju vad som gör att Sidd nu sitter på 4 BP (eller vad han nu sitter på), och är ganska skralt motiverat. Vill du förklara lite?
Hördu Basse, du vet ju att jag MÅSTE säga något om påminnelser här. Det här kan du väl ändå inte tro att jag bara skulle släppa? Jag fick en påminnelse efter 10 minuter, men du har ju haft tid på dig OCH varit inne och postat mellan.
Min teori är alltså att det här var bättre för Basse att ge bort rösterna till Sidd via Anthrox, för att kunna plocka dem senare. Redan i R1 pratade vi om att det bästa för ulvar var om BP ackumulerades hos en bybo som kan mördas sent i spel för en plötslig vinst.
I så fall blir ju Basses tjafs med mig förra rundan en kalkylerad "så skulle inte en ulv göra"-ulvgrej. Andersson är på väg ut - lyfter en gammal fråga som Basse nappar på - Andersson avviker från spel - "skulle de verkligen gjort så om de var ett par?" - vinmugg vinmugg vinmugg. Oavsett vilket helt rimligt som ulvmove.
Jag tycker fortfarande att en ulvplan där ulvar undviker öppna BP i det längsta och väntar på att de växt hos en bybo innan de kan göra det vinnande draget är en väldigt trolig grej för ulvar att försöka sig på. Där var alla tre enpoängare misstänka i mina ögon, men det är bara Basse jag kan hitta som gjort en aktiv handling för att undvika utröstningspoäng.
Att som bybo aktivt ducka att få utröstningspoängen när man enbart sitter på startpoängen mejkar absolut ingen sense. Det är bra för byn att så många som möjligt sitter på < 3 BP. SÄRSKILT i läget vi är i denna runda, med bara en ulv kvar.
Om det här inte är en jävla smoking gun så kan jag lika gärna lotta på vem vi röstar ut nu.
Röst:
@Basenanji