För mig var det intressant nog det som gjorde att senare säsonger – framför allt den sista – av GoT funkade bättre för mig än många tidigare. Äntligen hände det saker, och några av de här balla koncepten som pratats om i en herrans massa säsonger fick faktiskt vara med på bild och clasha mot varandra och grejer…Jag tycker också bättre om saker som plott, idéer, världsbyggen och koncept, än om individer och karaktärsbygge. Jag har ofta reaktionen i tv-serier "men låt det bli någon jävla handling någon gång också!" (det här var det som mer än något annat sänkte senare säsonger av GoT).
Men ja. Jag har också svårt för småskaliga plots eller tv-serier där det inte händer så mycket mer än karaktärsutveckling. Jag vill ha komplexa världsbyggen som växer fram och utforskas – det kan ju bli riktigt cool scifi (till exempel) om man introducerar ett fantastiskt koncept eller idé (typ tidsresor) och sedan helt enkelt spenderar serien med att utforska konsekvenserna – inte för att se hur det påverkar just de specifika karaktärerna, för då finns risk att man kompromissar med koncepten för att det ska passa dramat, utan för att se just hur konsekvenserna blir. Sätta upp tydliga regler för… kloning eller vad det nu är frågan om, och sedan hålla hårt på dem och visa en riktning som känns som en logisk konsekvens av de uppsatta reglerna.