På västfronten intet nytt
"Varför går det inte att låta de kombattanter som är villiga att kämpa in i döden fortsätta tills de tröttnar (exempelvis när trådan hamnar på sida 2) och sedan låta gammalt vara glömt?"
Handen på levern, skulle det hjälpa?
Senast den här debatten togs upp (nåja, senaste gången innan Doedinan-tråden nedan) så var ställningarna exakt likadana. Det här har bara varit ännu ett tillfälle att lufta vissa åsikter om hur forumet sköts (IMHO, dessa åsikter verkar mest vara småsint avundsjuka över att vissa personer inte får vara med och bestämma) och argumenten är samma som förra gången.
Det enda som har ändrats är svepskälet till att gnället kommer upp igen.
Visst, jag kan säkert övertyga Gardener om att hålla den här tråden vid liv till sida två, men jag är övertygad om att om fem månader så kommer det upp en ny, likadan tråd, med samma deltagare på samma sida. Vi har liksom uppmärksammat att du och ett antal andra tycker att godtyckligheten i modereringen är stor. Handen på levern, det skiter jag i. Om ni inte märker att vi följer principen "torka av skorna" så är det faktiskt inte mitt problem. Jag tänker inte ändra på den principen bara för att ni inte märker den.
"Om det verkligen är som Krille säger, nämligen att det inte finns någon röta under rollspel.nus blanka yta, så borde det väl inte finnas något att dölja?"
Jag säger inte att det inte finns nån röta. Jag säger inte att det inte finns något att dölja. Men våra garderobsskelett (vare sig de finns eller bara är användares inbillningar) är
våra skelett och angår inte dig en centimeter, pardon my french. Om du inte gillar att vi håller våra skelett i våra garderober hemliga så finns det andra ställen där du kan leka garderobsarkeolog. Om inte annat, skapa ett nytt forum. Det finns en uppsjö med sådana med fri källkod. Då kan du till och med ha egna skelett i garderoberna.
Den här webbplatsens forum är
inte en demokratisk rättighet. Den är uppställd av privatpersoner för att dessa tycker att det är kul, med syfte att andra ska kunna vara där och också ha kul. Forumen finns tillgänglig för allmänheten under vissa vilkor som specificeras under avsnittet
regler. Du må tycka att dessa villkor är godtyckliga och används hipp som haver, men grundprincipen som vi går efter är fortfarande "torka av skorna". Den principen är faktiskt inte särskilt godtycklig. Gör bara som dina föräldrar uppfostrade dig till, så kommer du en bra bit på väg.
Återigen,
www.rollspel.nu har inte ett jota med demokrati att göra. Det är så att säga vårt hem online, och du är gäst här. Uppför dig som en gäst.