Re: *roterar huvudet fyra varv*
"Bara för att jbergman inte delar dina värderingar så har han varken uppfostran eller hyfs?"
Nej, vad jag menar är att folkvett är en död konst. Precis som jag skrev.
"Hur kan du veta allt det här om hans mamma?"
Jag antar helt fräckt att han, liksom en förkrossande majoritet av svenska folket, har en mamma som har uppfostrat honom.
"Kom inte och säg att du aldrig har lackat ur på någon (värd eller ej), annat än i din egen lägenhet?"
Tja, blir jag arg så är det av en orsak. Ilska är en reaktion, inte en aktiv handling, och folk som lider av omotiverad ilska bör söka professionell hjälp.
Vad jag däremot inte gör är att uppmana folk att utöva oralsex med mig, oavsett hur mycket internskämt det än är. Jag ser ingen anledning att vara ohövlig, ohyfsat, provocerande eller förolämpande utan orsak, och jag har fram tills nyligen sett det som fullkomligt självklart att andra har samma åsikt i frågan. På senare tid har jag dock fått mina naiva illusioner om folkvett mer eller mindre krossade.
"Jag skrev ett inlägg här någonstans om skillnaderna mellan en dataskärm och en boning. Du har säkert läst det."
Ja. Jag höll inte med heller, som du kanske märkte.
"Detta tolkade jag (kanske felaktigt) som att du ansåg att majoriteten, om inte alla, av våra (mina, kanske?) inlägg inte hade annat syfte eller poäng än att försvara Doedinans "ohövlighet". Om så var fallet, så har du ju uppenbarligen inte läst ordentligt, varför ska du då projicera det på andra?"
Då tolkade du det felaktigt. Vad jag menade var exakt vad jag skrev: om någon försvarar en kasse med ohövligheter så tänker jag inte lyssna. Försvaret av Doedinan var just ett försvar av en kasse med ohövligheter.
När det gäller kritik mot oss moderatorer så tänker jag lyssna, om kritiken har saklig grund. I nuläget verkar kritiken mest vara av principskäl: "vi ogillar moderatorer som har mer att säga till om än oss och därför gnäller vi på dem". Det kallar jag inte för saklig grund.
Jbergman har en poäng med att tråden "Sanningen måste fram!!" låstes utan motivation. Där finns det en åsiktsskillnad: jag anser att ingen motivation behövs eftersom det var så förbaskat uppenbart. Han anser inte det. Det finns egentligen inte mer att säga om den saken. Men resten av tråden är faktiskt mest gnäll på att moderatorerna har mer makt än andra och att vissa vill ha rätt att säga vad de vill, även om det är förolämpande och ohyfsat.