Nekromanti Var hittar man drömkvinnan?

Eksem

Champion
"Ett stort plus är ju att man kan spela sin egen musik. "

En bra anledning att bli kompis med DJs och klubbarrangörer, eller för den delen att dra igång en klubb själv. Då får man dessutom lättare att få tjejer, särskilt om man spelar musik från London. Tjejer älskar musik från London. Men spela för guds skull inte bra hiphop, det enda du får då är polare som är lite för tjocka och röker gräs. Och då är man ju tillbaka på ruta ett igen.

Dansson

Veteran
" Men spela för guds skull inte bra hiphop, det enda du får då är polare som är lite för tjocka och röker gräs. "

Hahaha. Mycket riktigt. Vet precis vad du menar. :gremsmile:

Jo, vi har ju det ganska bra här i Karlstad angående detta med musik. Det finns ju Metalclüb och Rockbaren för oss som gillar den sortens musik samt Radium som blandar synt, techno, dance och goth-stilar om man är inne på sånt. Fanns även föreningar som körde pop-, ska- och punkkvällar, men de var det ett tag sen man hörde något ifrån. Och sen förstås de vanligare ställena som kör populärmusik. :gremwink:

G

Guest

Guest
Många har svarat likadant, men här kommer det igen... Du hittar den din drömkvinna där du minst anar det, så är det... När man anstränger för mycket blir liksom så väldigt desperat och desperation luktar väldigt illa, och en någolunda smart tjej känner denna unkna odör på flera mil...

Jag träffade min "drömkvinna" på jobbet... Det hela började med att vi hamnade i "rökbåset" flera gånger och började snacka... lång historia kort.... Det har gått 5 år och jag är otroligt lycklig och kär... Jag menar, kan man inte bara älska en kvinna man sitter brevid med varsin dator och lirar City of Heroes sent inpå natten...

Sen måste man våga vara LITE på, jag menar vad har du att förlora... Om vi tar gåpåkrogen ragging så är det bara köra... På ditt inlägg så verkar du vara lite neggo till större alkoholkonsumtion... Sure, det kan jag respektera och förstå, men va fan... gå och bli karatefull och sen väljer du ut 10 tjejer du tycker är snygga, sexiga eller vad du nu tycker är viktigt, sen går du fram till var och en av dessa tjejer under kvällen och frågar om Ni ska hångla lite, rakt upp och ner... Men inte på ett "tjenajagär50påfinlandskryssningochäcklig" utan med lite attityd och självsäkerhet. Jag lovar dig att en av dessa tio kommer att trycka in tungan i käften på dig... Sen hurvida deta är din drömkvinna vet jag fan.. men skoj är det... :)

Seriöst, ta det easy... Försök att lära känna massa folk, även om jag ibland kan känner äckel av människor så vet jag att jag inte klarar mig själv... Man får helt enkelt bita ihop, tränga sig på... utöka vänskapskreten med människor man kanske inte helt skulle vilja umgås med...

Jag har polare jag super med, polare jag lirar rollspel med, polare jag nätverkar med osv, osv...

Lycka till....

PS. Sorry för allt svammel, jag är full! DS.

G

Guest

Guest
Re: Bra inlägg

Alla här verkar ju överrens om att krogen suger. Varför går folk ut på krogen egentligen?
Ehhh...

1. Äta mat
2. Dricka sprit
3. Hänga med polarna
4. Dansa [kanske mer nattklubb]
5. En kombination av 1, 2 och 3 eller 4.

Inte fan går man och raggar varje gång man går på krogen.. Inte ens du är så desperat :)

Feuflux

omjonasson.se
Okej, dansa var ett bra svar. [NT]

Resten vete fan. Hursomhelst behöver jag öva mig i att tänka efter ordentligt ibland. :gremgrin:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
På en balkong i en förort till Uppsala med en 1,5-liters Fanta och två glas. Det var en solig junidag och en underbar utsikt över skogsdungar och åkrar.

MrG

Swashbuckler
Föreningsliv! Majoriteten av vännerna har nog sina partners via;
Spex
Forodrim
Kyrkans Ungdom (i min forntid)
SCA (i närmare forntid)
Sverok-föreningar (främst lajv)
Blank vapen fäktning
osv, osv

Själv hittad jag min drömkvinna på konvent, så tipset om att man hittar dem där man minst kan tänka sig stämmer rätt bra.

Och på krogen kan man tro sig hitta drömkvinnan, men det är sällan fallet (borde finnas varningstexter på krogar).

Dilandau

Myrmidon
Nästan alla jag känner har träffat sin flick- eller pojkvän när de:

* Bytt jobb.
* Flyttat till en ny stad.
* Börjat en ny utbildning.

Saxifrage

Hero
Haha!

Det var som jag misstänkte, lajv är bara ännu en ursäkt för att ragga så mycket som möjligt... :gremwink:

(och det är väl inget fel med det, som alltid tycker jag att alla raggverkstäder är bättre än krogen - alkohol, rökning och nedsatt omdöme är varken hälsosamma eller bra framgångsfaktorer. Fram för nyktra ragg i naturliga miljöer!)

/Sax, fick en gång ragg som värnpliktig mitt under brinnande låtsaskrig...

Rising

Vila i frid
...i armarna på en annan snubbe.

Alla är redan upptagna. Köp porr istället.

Ämen, vet du vad jag tror? Jag har sett vad det är för typer som studerar efter min kurs, på kvällarna; det är en HTML-kurs där man knackar in kod direkt i anteckningar, och typ ingen på kursen fattar ens var man hittar sluttaggen på ett tangentbord.

Liksom, de är inte där för att bli webbmasters... Några är där bara för att de är muppar (förstås), några är där för att de vill bygga en sida åt sin bowlingförening (de borde ha gått en kurs i frontpage istället, men jaja), och så finns det några där som man liksom tvekar lite på... Det är tjejer och kvinnor i yngre medelåldern som säger "åh, det är så himla roligt!" med helt uppriktig iver (jo, jag lovar!) så fort som de fattat att de ska skriva "bgcolor="pink"" inom bodytaggen. Min teori är att samtliga dessa kvinnor är singlar (eller ihop med fullständiga ruckel till pojkvänner som de inte vill umgås med) och ordentligt svältfödda på bekräftelse. De är liksom inte djärva nog att ha dildoparty med väninnorna, eller något annat hårt, så de går på kurs istället.

...och egentligen är det ju just den inställningen som man eftersöker hos ens drömkvinna. Liksom, en krydda av desperation och undertryckta begär, utan att för den sakens skull vara en sån där mofo som åker till thailand för att hitta sig själv eller som får för sig att de har reggae i blodet och börjar med afrikansk dans.

Så... man kan hitta dem på en kurs.

---

Men vafan, krogen är underskattad. Ni (och jag, till viss del) ogillar den bara för att vi är nördar, och nördar är så djävla bittra på resten av mänskligheten. Går man ut och tycker att alla är idioter, och sitter och gnisslar tänder bara för att det spelas lökig musik eller för att någon börjar prata om något korkat, då får man mycket riktigt sitta helt själv och ha tråkigt. Vad man ska göra, det är att bara droppa alla sådana anspråk och kliva ner från sina höga hästar. Släpp fram apan inom dig, helt enkelt.

(Särskilt om du har en snäll men oblyg apa. Min apa kan vara ganska jobbig)

Örnie_UBBT

Swordsman
Re: Var hittar man kvinnan?

Själv tror jag på "där man minst anar det"; hade jag fått gissa 300 gånger var jag skulle träffa min så hade jag inte kommit upp med det rätta svaret.
Jag med. Hon knackade bara på dörren till mitt kontor en dag och på den vägen är det...

hälsar
Örnie

Örnie_UBBT

Swordsman
På uteställena tycks det mest vara ett gäng alltför överförfriskade typer som vill ha sig något.
Jag kan bara inte hejda mej själv från att påpeka att flera av de som postat i denna diskussion mer eller mindre explicit _önskat_ att de kunde vara mer som de överförfriskade typerna som vill ha sej något... ;-)

hälsar
Örnie

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Varför gå på krogen?

Jag går på krogen för att jag träffar mina vänner, dricker god cider (torr engelsk) och ibland händer det att jag träffat någon som jag sedan ... lärt känna mycket bättre, om man säger så.

Det blir lite drygt att hela tiden träffas hemma hos sina vänner, då är ju det kaotiska inflödet av nya influenser oftast lika med noll! :gremlaugh:

/M

Storuggla

Champion
Re: Varför gå på krogen?

"Jag går på krogen för att jag träffar mina vänner, dricker god cider (torr engelsk) och ibland händer det att jag träffat någon som jag sedan ... lärt känna mycket bättre, om man säger så."

Den största behållningen med att gå på krogen är dock för att kunna stapla fram till folk som precis träffat någon de vill... lära känna bättre för att använda Magnus liknelse och sedan gurgla fram ett "Du, den här killen! Han är min bääästa kompis!" till damen ifråga. :gremgrin:
Sen kan man se sin kompis gå hem ensam.

Storuggla, Dante-style

Feuflux

omjonasson.se
Min apa är snäll och blyg. Väldigt blyg.

Men vafan, krogen är underskattad. Ni (och jag, till viss del) ogillar den bara för att vi är nördar, och nördar är så djävla bittra på resten av mänskligheten. Går man ut och tycker att alla är idioter, och sitter och gnisslar tänder bara för att det spelas lökig musik eller för att någon börjar prata om något korkat, då får man mycket riktigt sitta helt själv och ha tråkigt. Vad man ska göra, det är att bara droppa alla sådana anspråk och kliva ner från sina höga hästar. Släpp fram apan inom dig, helt enkelt.

Du överdrivet litegrann men jag ser din poäng. Jag skulle ha roligare på krogen om jag släppte loss min inre apa. Jag måste bara få apan att bli lite mindre blyg (och den mentala spärren sitter jävligt hårt hos mig). Sen är det för dålig apa-klass på mina kompisar så då saknar jag sporrning från det hållet.

Men nu sitter jag ju bara och gnäller känner jag det som... blä. I have to act like I'm the most confident guy in the world. :gremsmile:

Helmgast
Folkhögskolan

Gå på folkhögskola. Bo på internatet, hitta bra folk och det där med att lära känna varandra går av bara farten. Sannolikheten att hitta drömfolk är högre om man träffar många och får bra möjligheter att lära känna dom (krogen ger inte så mycket tid, och dessuom är man tillgjord då). Man orkar inte spela en roll för länge dygnet runt, så på internatet märker man hur folk är.

Sen är det nog lättare om man är 20 än 30, men det är bara vad jag tror.

Saxifrage

Hero
Ah, tack!

Det är kul när folk bekräftar mina fantasibilder på löpande band. Folkhögskolor är alltså, som jag länge misstänkt, rustika ställen där man kokar linsgryta, lirar gitarr, röker lite gräs och nuppar runt som en kanin med spännande rödhåriga tjejer. Folkhögskola is the shit!

Det enda jag sörjer är att jag aldrig fick gå på en dylik... högskolor i storstäder är ungefär raka motsatsen till allt jag räknade upp... :gremfrown:

Saxifrage

Hero
Men vaddå...

Men vafan... det spelas ju faktiskt nästan bara lökig musik på uteställena... ska man behöva låtsas att man gillar Björn Rosenström bara för att man är på lokal och har druckit två öl? Jag menar, om man ska pissa på allt man håller heligt (tex kultursnobbism), hur lätt är det då att hitta drömkvinnan? Ett ragg för kvällen, javisst, men om jag ska hitta en drömkvinna så ska hon banne mig kunna inse att Penguin Cafe Orchestra och Markoolio lirar i olika divisioner, eller i alla fall att det finns annan musik än Fame Factory 2005 och Britney. Annars kan det vara.

Och folk på krogen är faktiskt ofta idioter. Iaf i städer med Sthlms-komplex (tex Stockholm), där brudarna går ut bara för att visa upp sig, och inte för att prata med nån ordinär snubbe. Då tillåter jag mig att bli sur.

Och visst, det här blev ett helt meningslöst gnäll-inlägg som inte förde oss någonstans. Men det jag ville ha sagt är att de "höga hästarna" ibland faktiskt handlar om att bevara sin egen smak och vägra falla in i andras fördefinierade ramar för vad som är kul (bäähhh!). Det är i grunden inget dåligt. För jag lovar, det finns ingen som är så förbannat j-a inskränkt som den "sköna snubben" som alltid ska spela Björn Rosenström på förfesten (och om du tvivlar, fråga honom vad han tycker om bögar, barockmusik eller pizza med fler än tre pålägg).

Saxifrage

Hero
Jag letar efter min egen själ och allt annat letande ligger på is tills jag funnit den.

Det där tycker jag lät mycket intressantare. Inte minst eftersom Rising i ett inlägg längre ner manar till att sälja sin själ (nåja) för att lättare hitta sin drömpartner.

Så, hur går det med själasökandet? Jag föreställer mig att resten är transportsträcka när man knäckt den gåtan.