Nekromanti Varför D&D?

Big Marco

Läskig
Robban said:
De höll på att göra ett EON-dataspel, jag har kvar tidningen med förhandsvisningen. Vill minnas att vi satt där och tyckte allt var jättesnyggt och jättelovande.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Y30IHLdLvs0"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/Y30IHLdLvs0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Jag håller just nu på att flyttröja och hittade två demos av spelet. Kanske lägger upp dem för allmän tillgång om några veckor, för nostalgiker och nyfikna. Om det vore av intresse?

G

Guest

Guest
Marco Behrmann said:
Jag håller just nu på att flyttröja och hittade två demos av spelet. Kanske lägger upp dem för allmän tillgång om några veckor, för nostalgiker och nyfikna. Om det vore av intresse?
Är det ens en fråga? :gremtongue:
Vore superfräsigt.

chrull

Stockholm Kartell
Marco Behrmann said:
Kan man inte få höra historien om det också? Vad ville man? Vem gjorde vad? Vad hände?

Big Marco

Läskig
chrull said:
Marco Behrmann said:
Kan man inte få höra historien om det också? Vad ville man? Vem gjorde vad? Vad hände?
Kortfattat var spelet typ Baldur's Gate men med mer fokus på drama och karaktärer. Stora influenser drogs från spelet Jagged Alliance också (med många fria viljor bland följeslagare och intriger och relationer). Det fanns en röd tråd i form av inbördeskriget i Soldarn, där hjälten kunde välja sida (för/emot kungen eller upprorsmakaren, eller välja att backstabba upprorsmakaren och sälja ut Soldarn till Jargien, eller se till att cirefalierna ockuperade området när det var försvagat under kriget).

Strukturen var blandad Open World och Akt-baserad progress. Dialoger och val var öppna - man kunde vara ett asshole eller en ängel och det gav respons i världen.

God45

#PrayersForBahakan
Varför kom det inte ut? Det verkar vara rätt långt framme när man kollar trailern och om det fanns en demo måste ju motorn nästan varit klar.

Big Marco

Läskig
God45 said:
Varför kom det inte ut? Det verkar vara rätt långt framme när man kollar trailern och om det fanns en demo måste ju motorn nästan varit klar.
Projektet drevs med riskkapital. Sedan kom IT-kraschen och konkurs då alla kranar skruvades åt.