Björn den gode
Swashbuckler
Ok, jag fattar inte, röstar du på mig för att du tror att jag är Lord eller av något helt annat (fånigt) skäl? Vi är sju spelare, vi kan inte hålla på och avslöja information i slumpmässig ordning (i vilken jag inkluderar både bokstavsordning och "den killen verkar smart" ordningen), vi bör göra det enbart på grund av vem vi tycker är mest misstänkt.Konrad Konvalj said:Låt den kloke BDG visa vägen!
BDG pekar med hela handen i sitt inlägg så jag kan mer än väl låta honom leda oss rätt med sin visdom.
Och i övrigt; vill gärna veta hur ni andra ser på outningar? Vad skall fram först?
Sen, fast här tycker jag det är viktigt med en diskussion eftersom diskussionen i sig kan ge oerhört mycket info och till och med få mig att ändra mig, så tycker jag nog på grund av att spelet är så kort att när man går ut så går man ut med allt. Möjligtvis med undantag av förmåga om det är en sådan förmåga som blir värdelös så fort den avslöjas (typ: "Jag vet att Lorden heter Svenne") eftersom man efter det kan vara rätt säker på att Lorden kommer ljuga om sitt namn. Men ja, till och med "jag är siare" tycker jag är information som man ska gå ut med om man är på väg att bli utröstad, till och med första rundan, om man inte gör det och dör så har man nämligen fuckat upp det rejält, om man gör det så finns det visserligen stor risk att man dör under natten (men jag tror nog på att vi har någon som kan skydda någon åtminstone en natt så frågan är om Lorderna ens vågar skjuta på en sådan), men man har i vart fall gett möjligheten till att rösta ut en Lord istället, och förhindrat möjligheten för en Lord att senare bluffa siare.
Men eftersom jag tycker det så är det som sagt också väldigt viktigt att vi verkligen hugger på folk i misstänkt ordning och inte av något annat skäl. Jag ska strax sova och tänker nog inte gå ut med någon info ikväll men är pressen kvar imorgon (och ni faktiskt tror att jag är skum så spiller jag bönerna imorgon förmiddag så fort jag kommer ifrån på jobbet, är pressen kvar och ni inte tror att jag är skum men har varit aktiva sen jag skrev det här så spiller jag bönerna ändå tycker i min ensamhet att ni spelar dåligt/alternativt är Lorder men inser att en one-man-mission knappast är rätt väg att gå i det här spelet.
(Och bara så ingen har missuppfattat eller läser in saker som inte finns där, det är inte bara om den som avslöjar har en powerroll som vi har gett bort information, avslöjandet av vilka som inte har en powerroll är nästan lika mycket värt, tänk 7 spelare 2 varuvlar 3 "vanliga" bybor och 2 powerroller så ser ni att placera in någon i facket med 3 inte är jättestor skillnad från att placera dom i facket med två. Så hoppa för helvete inte ut och säg något dumt som att "men jag kan gärna avslöja min information, jag är ändå inte mäktig")