Nekromanti [VarLorder & Lodisar] - Runda 1

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Om du hade läst mitt senare inlägg så hade du vetat att mina misstankar fortfarande lutar emot Xyas men att han nu ligger på delad plats med den gode björnen. Så varför ska jag slänga ur mig en fullständigt obefogad röst som jag troligen kommer ändra flera gånger om innan morgondagen? Ni har erat drev emot Xyas och en röst till från mig skulle spela föga roll.

Och din egen inblandning kanske bör diskuteras?
Du röstade ur det blå på DGB direkt i starten för att sedan direkt svänga efter DGB's pipa och ändra till Xyas. Det luktar brunt..
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Björn den gode said:
Angående outning så kan du ju glömma att jag tänker gå ut med info bara för att du ber om det, jag tänker gå ut med info när jag är den mest misstänkta, inte för att någon (som jag själv misstänker starkt) försöker få ut lite info åt sin Lordpolare innan han själv dör.
Hårda ord. Då får det väl bli så.

Mitt namn är Orvar Surstank, med den ädla yrkestiteln fiskrensare.

Jag vill dock fortfarande ha info från björn. Är han inte varulv så är han säkert prime måltavla för nattmördande.

Röst: Björn den gode
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Trasapa said:
Och din egen inblandning kanske bör diskuteras?
Du röstade ur det blå på DGB direkt i starten för att sedan direkt svänga efter DGB's pipa och ändra till Xyas. Det luktar brunt..
Vem är det du åsyftar på? Med tanke på att du svarar på BDG's inlägg.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Okej. What the fuck? Det här, sett i kontext med att du konrad röstar lite snabbt på björn i början och sedan raskt ändrar dig och följer honom pingar hej vilt för mig.

Kan det vara så att vi har två varulvar som inte får lov att kommunicera med varandra/inte vet vem den andre är utan har någon sorts hintar som de kan använda för att identifiera varandra?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Okej. What the fuck? Det här, sett i kontext med att du konrad röstar lite snabbt på björn i början och sedan raskt ändrar dig och följer honom pingar hej vilt för mig.

Kan det vara så att vi har två varulvar som inte får lov att kommunicera med varandra/inte vet vem den andre är utan har någon sorts hintar som de kan använda för att identifiera varandra?
Pingar ungefärligen lika starkt som Trasapans första röst på dig som sedan byttes ut till en blank röst. Att rösta på en varulvskollega som förste man är ju ett rätt skönt varulvsknep.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vicotnik said:
Trasapa said:
Och din egen inblandning kanske bör diskuteras?
Du röstade ur det blå på DGB direkt i starten för att sedan direkt svänga efter DGB's pipa och ändra till Xyas. Det luktar brunt..
Vem är det du åsyftar på? Med tanke på att du svarar på BDG's inlägg.
Såklart ett misstag från min sida, jag är ännu inte kompis med forumspakarna. Det var såklart riktat till konrad kanalj.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Trasapa said:
Och din egen inblandning kanske bör diskuteras?
Du röstade ur det blå på DGB direkt i starten för att sedan direkt svänga efter DGB's pipa och ändra till Xyas. Det luktar brunt..
Vem är det du åsyftar på? Med tanke på att du svarar på BDG's inlägg.
Troligen mig, och sedan hakade den mindre observanta xyas på det hela.

Vic upptäckte att Trasapan formulerat sig fel, och det gjorde inte riktigt xyas. Jag såg det också, men har inte hunnit kommentera det.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Nu åsyftar jag ju mer på ditt och björns underliga utbyte nyss.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Nu åsyftar jag ju mer på ditt och björns underliga utbyte nyss.
Men röstbytet pingar precis lika mycket som Trasapans första röst på dig, och sedan ett byte till ingen.

Lorderna: Trasapa / xyas pingar ju lite högre än Lorderna K.K / BDG
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Nu åsyftar jag ju mer på ditt och björns underliga utbyte nyss.
Utbytet i sig får du så lov att tolka själv i nuläget. Känns som att du suktar efter att få reda på vad det är för att inte göra något Lordigt i mina ögon.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,346
Location
Göteborg
Trasapa said:
Själv förstår jag inte problemet med att outa, speciellt då tiden inte är till vår(pöbelns) fördel. Har man inget att dölja så bör det inte vara något problem, och att lorderna skulle få information ser jag inte heller som något väsentligt problem.
Vad ska dom ta sig till med; Skorvar Smeken, utbygdsjägare t.ex?

Det känns mer som information som hjälper oss mot lorder, inte tvärtom.
Alltså, om det vore så att vi skulle vinna bara alla gick ut och berättade all sin info så är det ett dåligt konstruerat spel. Därför är jag övertygad om att Lorderna har information som gör att det här är en dålig idé (till exempel "Du vet att Skorvar Smeken är siare")

Det är dessutom mycket lättare för lorderna att ljuga om man fått se andras info först, därför är det viktigt i vilken ordning vi går ut med info, och därför ska vi gå ut i den ordningen som vi är mest misstänkta.

Nu har jag tagit alldeles för lång lunch.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag ändrade inte min röst för att hänga på någon annans drev utan jag tog tillbaka min röst med reservation att min misstanke fortfarande stod fast men nu var delad.
Du ändrade tvärt din röst och följde DGB och har sedan dess proklamerat honom som pöbelns frälsare och att vi alla borde följa honom.

Så först var din motivering att vi borde rösta ut björn därför att han var erfaren och därför farlig, sedan så ändrar du dig till att vi borde lyssna på honom? Helt utan förklaring, det ringer falskt hos mig.

Men icke desto mindre så lägger jag återigen min röst på Xyas därför att hans outade info känns fel i maggropen. Något stämmer inte med namnet och titeln. Nu utgår jag ifrån min egen information och fluff såklart. Men DGB hänger fortfarande löst hos mig.

Röst: Xyas
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Jag ändrade inte min röst för att hänga på någon annans drev utan jag tog tillbaka min röst med reservation att min misstanke fortfarande stod fast men nu var delad.
Du ändrade tvärt din röst och följde DGB och har sedan dess proklamerat honom som pöbelns frälsare och att vi alla borde följa honom.

Så först var din motivering att vi borde rösta ut björn därför att han var erfaren och därför farlig, sedan så ändrar du dig till att vi borde lyssna på honom? Helt utan förklaring, det ringer falskt hos mig.

Men icke desto mindre så lägger jag återigen min röst på Xyas därför att hans outade info känns fel i maggropen. Något stämmer inte med namnet och titeln. Nu utgår jag ifrån min egen information och fluff såklart. Men DGB hänger fortfarande löst hos mig.

Röst: Xyas
Nu är jag säkerligen lite skadad av fluffet precis som du Trasapa, och det klingade jävligt falskt när jag läste det också.

Hakade upp mig på förnamnet. Inte Lodrigt nog, och sedan ädla yrket fiskrensare.

Min första röst är precis lika omotiverad som de flesta andras. Vi har inget att gå på, och ingen har yppat sig så att haka på ett groende drev mot någon som är erfaren och kan vara väldigt farlig som ulv ser jag som rätt klokt.

Sedan öppnade BDG upp spelandet, och det han kommer med är ju lite av en hallelulja-moment i jämförelse med xyas. Jag misstänker således inte BDG som den värsta av oss för tillfället, och behålla min röst på honom känns inte motiverat. Vi skall hitta fiskluktande Lorder ibland oss, och xyas har farit med diverse uttalanden och liknande som får mig att vända blicken mot honom.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Konrad Konvalj said:
Hakade upp mig på förnamnet. Inte Lodrigt nog
Jupp Orvar, låter rätt så normalt om jag jämför med det namn jag har har.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Hakade upp mig på förnamnet. Inte Lodrigt nog
Jupp Orvar, låter rätt så normalt om jag jämför med det namn jag har har.
Då är vi tre..

Jag ligger bakom slumpgeneratorn i mångt och mycket. Förutom kodandet som Dr.F fixat. Orvar är inte ett LoL namn, men hur mycket skall vi gå på det fluffet?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Ja, kan væl inte sæga så mycket om att mitt namn inte låter lodigt nog. Tycker væl sjælv att efternamnet kompenserar ganska væl.

Sen ordet ædel står inte i beskrivningen (får ju inte citera oavsett) utand et var jag som førsøkte vara lite rolig. Men det ær uppenbarligen inte den stæmningen i det hær varulvsspelet att man kan skoja.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Som K.K säger så är Orvar sannerligen inget LoL namn och fiskrensare kändes som ett hittpå, det var ett av yrkena som jag skrev dessutom.

Det kan ju faktiskt vara så att Vimes har lagt på egna namn, däribland orvar, och faktiskt använt fiskrensare, men det känns för mycket slump..
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Hakade upp mig på förnamnet. Inte Lodrigt nog
Jupp Orvar, låter rätt så normalt om jag jämför med det namn jag har har.
Då är vi tre..

Jag ligger bakom slumpgeneratorn i mångt och mycket. Förutom kodandet som Dr.F fixat. Orvar är inte ett LoL namn, men hur mycket skall vi gå på det fluffet?
Orvar är en möjlig kombination i slumpgeneratorn.
42+52 från den tabell jag fick från dig Konrad.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Det enda som kan rädda Xyas är ju såklart om någon annan sitter inne med ett liknande namn och yrke. Men jag antar att ingen annan är villig att outa sin info för att rädda eller fälla Xyas?
 
Top