Det är en tolkningsfråga.Paxen said:Om alla är okej med det så vill jag fråga K.K. vilka titlar en lord borde ha. Eller, det kanske bara är Lord som är just titeln?
+1 på det här. Då vi har namn, och det är ett tämligen kort spel så tror jag nog också att varulvarna har väldigt specifik info, dvs namn på ev siare.Björn den gode said:Alltså, om det vore så att vi skulle vinna bara alla gick ut och berättade all sin info så är det ett dåligt konstruerat spel. Därför är jag övertygad om att Lorderna har information som gör att det här är en dålig idé (till exempel "Du vet att Skorvar Smeken är siare")Trasapa said:Själv förstår jag inte problemet med att outa, speciellt då tiden inte är till vår(pöbelns) fördel. Har man inget att dölja så bör det inte vara något problem, och att lorderna skulle få information ser jag inte heller som något väsentligt problem.
Vad ska dom ta sig till med; Skorvar Smeken, utbygdsjägare t.ex?
Det känns mer som information som hjälper oss mot lorder, inte tvärtom.
Det är dessutom mycket lättare för lorderna att ljuga om man fått se andras info först, därför är det viktigt i vilken ordning vi går ut med info, och därför ska vi gå ut i den ordningen som vi är mest misstänkta.
Nu har jag tagit alldeles för lång lunch.
Jag tror inte heller att Lorden har någon annan titel än något adligt. Skulle nog fungera i ett längre spel, men i ett sånt kort som detta, så blir det nog bara förvirrat istället för genomtänkt.Konrad Konvalj said:Det är en tolkningsfråga.Paxen said:Om alla är okej med det så vill jag fråga K.K. vilka titlar en lord borde ha. Eller, det kanske bara är Lord som är just titeln?
En tidigare Lord kan DEgenerereras till vilket avskräde som helst. Alltså kan denne Lord bli en fiskrensare, latrintömmare, mungige musikant eller vad som.
Nu är det ju troligen inte en DEgenererad Lord som sitter vid vårt bord och lurar i oss fulsprit utan det är en Lord i dess sanna bemärkning. Alltså ett högdjur, en adelsman, eller liknande.
Detta är vad jag tror.
Björn ovan..BDG said:Angående outning så kan du ju glömma att jag tänker gå ut med info bara för att du ber om det, jag tänker gå ut med info när jag är den mest misstänkta, inte för att någon (som jag själv misstänker starkt) försöker få ut lite info åt sin Lordpolare innan han själv dör.
För min del får du gärna ge dig på en analys. Jag klarar inte av det, och det på grund av att det inte kommit fram just någonting.Paxen said:Då det är ett drev emot mig så är frågan vad ni vill ha ut av mig. Är det info om min roll, mer aktivitet eller någon sorts tveksam analys?
Första rundan för mig i varulvsspel är nog den som är svårast med anklagelser, iaf för mig. Man ser inte riktigt några mönster, man har inte fått tillräckligt mycket info för att kunna få ut en person osv. Men om ni vill ha en analys ifrån mig så kan jag försöka göra det.
Första rundan är alltid svår och just därför behöver vi vara extra aktiva under den just för att vi ska kunna få fram så mycket som möjligt att gå på i framtida rundor. Fram för allt är åsikter utav största vikt, då det är dessa ulvaran måste ljuga om.Paxen said:Då det är ett drev emot mig så är frågan vad ni vill ha ut av mig. Är det info om min roll, mer aktivitet eller någon sorts tveksam analys?
Första rundan för mig i varulvsspel är nog den som är svårast med anklagelser, iaf för mig. Man ser inte riktigt några mönster, man har inte fått tillräckligt mycket info för att kunna få ut en person osv. Men om ni vill ha en analys ifrån mig så kan jag försöka göra det.
Vi vet du behöver inte stressa oss mer än vi redan är.Vimes said:Tolv timmar kvar innan rundan avslutas.
Jag vill gärna tro att BDG är grön då jag vet att han är en väldigt duktig varulvsspelare, men det finns egentligen inget i nu läget som grönar honom.xyas said:Bjørn den gode grønar sig med generiska hjælpsamma tips, flyttar fokus till mig och førsvinner sedan i princip ur spel.