Nekromanti [VarLorder & Lodisar] - Runda 1

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Vicotnik said:
Jag vill gärna tro att BDG är grön då jag vet att han är en väldigt duktig varulvsspelare
Ær inte det dær ett rent ut sagt livsfarligt ønsketænkande som riskerar att gøra en blind før saker?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,346
Location
Göteborg
Det stämmer jag har blivit fullständigt ockuperad av arbete, då vi har kundbesök idag och jag var tvungen att ägna hela gårdagskvällen åt att försöka fixa saker som förstås inte ville lösa sig. Idag har vi som sagt kunder här som vi dessutom ska wine and dinea ikväll så min aktivitet kommer bli låg.

Jag tycker inte det gör så mycket, första rundan har ändå givit en hel del och jag tror verkligen inte på att vi ska ha ett tredje drev så här snart in på deadline. Det är dessutom antagligen inte bra att ha drevat mot mer än hälften redan första dagen.

För att sammanfatta så tycker jag att xyas är en jättebra röst, han pingade skumt i början och har sen enligt mig bara målat in sig mer och mer i ett hörn. Det enda som skulle kunna få mig att byta röst är om han faktiskt går ut med all info (jag har sagt det här förut tror jag), och den verkar trovärdig, och jag hinner se det innan deadline.

Paxen är också en bra röst för att han spelar så dåligt, jag tycker man kan förvänta sig mer och det är bara fånigt att skylla på att det är första rundan. Jämför gärna med hur Konrad har spelat (bra alltså). Trasapan fortsätter göra konstiga saker men det är ännu inget som inte pingat nybörjare för mig.

Så nu tycker jag vi hänger xyas och hoppas på det bästa, vill ni hellre hänga paxen så ska jag inte ge er skit för det imorrn (om jag nu lever).

Finns en liten chans att jag kan titta in strax efter fem då gästerna ska besöka en annan avdelning men annars kommer jag tyvärr inte kunna bidra med så mycket mer.

Angående att jag bara gjort generella hjälpsamma tips så är det inte sant, jag har dels gjort det och dels drevat stenhårt mot den jag tycker är mest misstänkt, ohc pekat ut skumma saker hos andra, jag vet att jag skriver för långa inlägg men läs dom gärna igen så ska ni nog hitta dom bitarna också.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
xyas said:
Vicotnik said:
Jag vill gärna tro att BDG är grön då jag vet att han är en väldigt duktig varulvsspelare
Ær inte det dær ett rent ut sagt livsfarligt ønsketænkande som riskerar att gøra en blind før saker?
Jo det är det. Jag vet med mig att jag har för stor respekt för BDG när det kommer till varulvsspel, mycket beror på att han vara ”proffset” då jag började spela varulvsspel.

Jag sitter och överväger ifall jag inte ska lägga min röst på BDG. Det som mest får mig att tvivla på det är att du är den som jag ser som mest misstänkt, men jag kan inte släppa det du nämde att BDG sätter fullt fokus på dig och sedan försvinner iväg och inte har synst till på nästan 20 timmar. Så just nu så är antingen du eller bdg mest trolig lord, då jag har svårt att se att båda ni skulle vara det.

Så för att få något mer att gå på i mitt beslutsfattande om vem jag helst ser åker av er två så lägger jag min röst på BDG.

Röst: Björn den gode
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Vicotnik said:
Det som mest får mig att tvivla på det är att du är den som jag ser som mest misstänkt
Jo men varfør ær jag mest misstænkt? Regelcitering och olodigt førnamn javisst. Och tycker man det ær tillræckligt i en situation dær vi knappt har någon information om någon annan så ska man definitivt røsta ut mig.

Men att jag ska ha, som BDG sæger, målat in mig i ett hørn mer och mer ær bara skitsnack! Vad jag gjort sedan misstankarna och drevet hamnade på mig ær vad man ska gøra som bybo. Jag har kæmpat till 100% før att førsvara mig sjælv. Min erfarenhet av varulvsspel sæger mig att jag personligen hade førmodligen vunnit mer på att sitta tyst och vænta ut det. Men byn tjænar mer på att jag ær aktiv och tar strid før att jag ska vara kvar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Björn den gode said:
Jag tycker inte det gör så mycket, första rundan har ändå givit en hel del och jag tror verkligen inte på att vi ska ha ett tredje drev så här snart in på deadline. Det är dessutom antagligen inte bra att ha drevat mot mer än hälften redan första dagen.
(mitt fetstilande)

Vi har, 10 timmar innan rundan tar slut:
- Drevat mot mig och fått information.
- Drevat mot Paxen och fått inget alls æn.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Anledningen till att jag ser dig som mest misstänkt är:
1. titlen du har (fiskrensare) kom upp i diskution innan du outa det.
2. Oavsätt vad det sägs om namngeneratorn så anser jag att Orvar är ett ganska o-lodigt namn, men det är min personliga åsikt.

Regeltolkningen ligger även dig i fatet, men jag tror mig förstå varför du valde att citera den delen du gjorde, så den kan jag inte hålla emot dig till 100%.
Annars är det inte så mycket som jag kan komma på som gör dig direkt misstänkt. Inte mer än Paxen och Dr.Frankenstein i alla fall.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Vicotnik said:
1. titlen du har (fiskrensare) kom upp i diskution innan du outa det.
Sant. Och skulle jag vara någon annan ær det nog den punkten jag skulle finna mest misstænksam hos xyas.

Men jag kan inte sæga så mycket før att førsvara mig dær, mer æn att det var ganska många lodiga yrken som næmndes innan jag outade, och att det vore en ganska olistig varulvsstrategi att vælja ett sådant yrke.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så där ja. Nu är det lite mer fart i tråden.

xyas, du försvarar dig till 100% och väljer att delta aktivt i spelet. Det gör dig mindre misstänkt än de som inte deltar i spelet. BDG har målat upp dig som den väldoftande Lorden som sitter vid vårt lodis-bord, och sedan dragit sig tillbaka. Säga vad man vill om aktivitet i varulvsspel, men det är ett spel och vad som händer på fritiden skiter då jag blanka fan i.

Som ulv kan man skriva precis vad som helst. (Gäller givet byborna också.) Hoppas ju ingen tar det personligt för det är inte så jag menar. Allt som skrivs här ingår i spelet så det som händer utanför kan vara sanningen eller rena varulvsljug för att förhala, och köpa sig tid åt sig själv och sin Lord kamrat.

Paxen har outat sitt namn, och det klingar mer LoL än xyas; Orvar, men det är inte mycket att gå på. Det är inget vi skall ruta in oss på kort, och gott utan vi måste få fram mer.

Vimes har slängt fram en skön påminnelse om att det är 12 timmar kvar (inte nu längre dock..) och det är ju en skapligt väckarklocka för de som inte lyssnat till mig tidigare. Aktiviteten är det ända vi Lodisar tjänar på. Alla som sitter tysta är misstänkta!

Dr.F som lyser med sin frånvaro har gått ut med att: "Namn är inte utan betydelse, samt att jag tror titel kan avslöja saker med." Det ger oss ju en hint eller två, men vi måste ju få mer att gå på.

Paxen har inte kommit med ett skit förutom sitt namn, och en utlovad analys. Hur länge skall den förhalas? Igår skedde ingenting, och än så länge har inget hänt. Jag har en sammanställning av Paxen liggande, och den säger inte ett skit trots att han varit mer aktiv än både Dr.F & BDG.

Min röst på Paxen kommer att ligga kvar.

Vic. har jag inte så mycket att säga om. Han har spelat stabilt fram tills nu på slutet då han växlat upp en aning, och verkligen försöker få fram något. Innan det kan jag säga att min sammanställning av Vic. gav ungefärligen lika mycket som Paxens. Alltså rätt mycket hålla med, och alibispelande. + Alla hintar om att han är bybo för en gångs skull, och är inte van det.

BDG är ett mysterium. En hjälpande hand som tar i med hårdhandskarna. All press på xyas och sen inget mer. Långa inlägg (men det vet han själv, och han vill att man skall läsa dem två gånger). För oss Lodisars del så behöver vi mer av BDG för att ha någon nytta av honom. Just nu hjälper han föga.

Trasapan har varit aktiv, och nybörjare. Pingar inte ett skit i mina ögon.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag ska nu återigen göra något otroligt nybörjaraktigt genom att outa lite info som jag har utan påtryckningar från någon.
Men jag tänker på vad DGB sa om att ta info med sig till graven, bättre att jag ger mina lumpsamlar-vänner mer info innan jag blir nersupen av den förrädiska fulgroggen.
Men det är som sådant att jag har ett skarpt minne av att jag känner till en man med namnet Mörtslem, och att han ska befinna sig vid vårat bord.

Så paxen ljuger alltså inte om sitt namn.
Men det här behöver ju såklart inte ha någon större betydelse.
Mörtslem kan ju lika gärna vara en en lortlord mig veterligen, och dennes aktivitet är ju densamma. Allt jag vet är att han inte ljuger om sitt namn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Jag ska nu återigen göra något otroligt nybörjaraktigt genom att outa lite info som jag har utan påtryckningar från någon.
Men jag tänker på vad DGB sa om att ta info med sig till graven, bättre att jag ger mina lumpsamlar-vänner mer info innan jag blir nersupen av den förrädiska fulgroggen.
Men det är som sådant att jag har ett skarpt minne av att jag känner till en man med namnet Mörtslem, och att han ska befinna sig vid vårat bord.

Så paxen ljuger alltså inte om sitt namn.
Men det här behöver ju såklart inte ha någon större betydelse.
Mörtslem kan ju lika gärna vara en en lortlord mig veterligen, och dennes aktivitet är ju densamma. Allt jag vet är att han inte ljuger om sitt namn.
Det här öppnar ju upp en hel del. Det friskriver inte Paxen ett skit, och inte dig heller. Det hela kan lika gärna vara en magnifikt uppdiktad varulvslögn som sätter Paxen i en något högre stol.

Jag vet ju att Trasapan har ett LoL-insider kontot hemma, och han har en skarp och slipad (men något sjuk) hjärna. Namnet Mörtslem kan vara något den gode Trasapan hjälp den icke LoL-insatte Paxen med, och på så vis har de påbörjat en bra smygrelation med varandra.

Åh andra sidan kan vi nu ha fått en stor hjälp av Trasapan att släppa två ur siktet, och köra all in på andra som är starkt misstänkta.

Jag släpper Paxen för nu, och vänder blicken mot Trasapan.

Röst: Trasapa

Har man gått ut med så pass mycket information utan att känna någon press, som i nuläget hjälper en pressad Lord-kandidat skall man få smaka på lite Lodis vrede.

Mycket gott kan komma ur det här måste jag säga.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Konrad Konvalj said:
Det här öppnar ju upp en hel del. Det friskriver inte Paxen ett skit, och inte dig heller. Det hela kan lika gärna vara en magnifikt uppdiktad varulvslögn som sätter Paxen i en något högre stol.

Jag vet ju att Trasapan har ett LoL-insider kontot hemma, och han har en skarp och slipad (men något sjuk) hjärna. Namnet Mörtslem kan vara något den gode Trasapan hjälp den icke LoL-insatte Paxen med, och på så vis har de påbörjat en bra smygrelation med varandra.

Åh andra sidan kan vi nu ha fått en stor hjälp av Trasapan att släppa två ur siktet, och köra all in på andra som är starkt misstänkta.

Jag släpper Paxen för nu, och vänder blicken mot Trasapan.

Röst: Trasapa

Har man gått ut med så pass mycket information utan att känna någon press, som i nuläget hjälper en pressad Lord-kandidat skall man få smaka på lite Lodis vrede.

Mycket gott kan komma ur det här måste jag säga.
Ja det skulle ju absolut kunna vara på det viset som du beskriver, om man bortser från att min röst fortfarande ligger på paxen och att jag påpekade att min info inte behöver betyda något för paxens del. Han är fortfarande inaktiv och namnet kan lika gärna vara ett lordis namn, så jag försöker knappast rentvå karln.

Vilka två är det du kan släppa ur sikte av min info? Vem mer än paxen är du ute efter att fria?
Du verkar aggera lite underligt Konrad kanalj, även för mitt otränade nybörjar öga. Du hoppar hejvillt mellan röstningar, hänger på drev, byter riktning och hänger ut någon hitills helt orörd. Det börjar kännas som att du medvetet vill få oss lodisar att bli förvirrad och splittra våra röster.

Igår var drevet på Xyas, för att bytas mot Paxen, sen var det Doktorn som skulle hängas. Du har spridit misstankar om alla och sått frön av paranoia i oss alla utan att alls ha gett oss något matnyttigt om dig själv eller omkring spelet i övrigt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Igår var drevet på Xyas, för att bytas mot Paxen, sen var det Doktorn som skulle hängas. Du har spridit misstankar om alla och sått frön av paranoia i oss alla utan att alls ha gett oss något matnyttigt om dig själv eller omkring spelet i övrigt.
Det matnyttiga i min spelstil är nog min paranoia. Jag får plötsligt klara bilder i min sjuka hjärna, och målar ständigt upp scenarion. Av de som är aktiv är det ju klart lättare att måla upp en bild eftersom man har något att gå på, men som det är nu finns det inte mycket att gå på.

Jag friskriver ingen.

Dom två jag tänkte på i förra inlägget var; Trasapan & Paxen.

Det ger mig ett tillfälle att "släppa" er ur sikte en sväng, men jag har istället valt att lägga min röst på dig på grund av din outning som kan vara bra för byn precis lika mycket som den kan vara bra för en möjlig Lord-kamrat.

För att klargöra mig själv så försöker jag ju få igång ett snack i hela gruppen för att på något vis hitta någon som sticker ut som en Lord. Därav är jag rätt snabb i mina byten och skiftningar.

Nu fokar jag dig, men har inte släppt vare sig xyas, eller Paxen som jag nämner tidigare.

När jag har fokat klart dig (förhoppningsvis med hjälp av ett flertal aktiva lodisar) kommer jag att dra vidare mot Dr.F eller BDG.

Observant som du är kommer du upptäcka att jag inte lägger någon vikt på Vicotnik. Men det har sin förklaring.

Lodisarna har inte all tid i världen, och vi måste inrikta oss på dem som är mest misstänkt i nuläget. Runda 1 är alltid väldigt svår, och detta varulvsspel är inte ett undantag.

Igång med snacken Lodisar så måste även Lorderna börja snacka bredvid sin mun.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Okej, så alltså du kan bekräfta att namnet Mörtslem är en person du känner till, men vet inte mycket mer om denna. Jag förstår anledningen till att du väljer att gå ut med informationen nu. Min fråga till dig är dock: tror du vi skulle tjäna på att gå ut med våra namn? Är det möjligt att fler sitter på liknande information?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Omgångens röstande:

BDG: Paxen, Vicotnik, K.K, xyas, Vicotnik,
xyas: Trasapa, BDG, Vicotnik, K.K, Dr.F, Trasapa
Ingen: Trasapa
Paxen: K.K, Dr.F, Vicotnik, Trasapa,
Dr.F: Vicotnk,
Trasapa: K.K

Nuvarande ställning:

3 BDG: Paxen, xyas, Vicotnik
1 xyas: BDG
2 Paxen: Dr.F, Trasapa,
1 Trasapa: K.K
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Noterbart är att:

Vicotnik har skiftat röst 4 gånger
Trasapan har skiftat röst 4 gånger
K.K har skiftat röst 3 gånger
DR.F har skiftat röst 2 gånger

BDG har sin röst på xyas, och xyas har sin röst på BDG och så har det varit hela rundan.

Paxen har sin röst på BDG och har haft det sen det första inlägget. Alltså absolut omotiverat tack vare att BDG har ett namn som börjar på B.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Om det stämmer med din information om att en person vid namn mörtslem (Paxen) finns vid vårt bord, varför ligger då din röst på honom?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Konrad Konvalj said:
Noterbart är att:

Vicotnik har skiftat röst 4 gånger
Trasapan har skiftat röst 4 gånger
K.K har skiftat röst 3 gånger
DR.F har skiftat röst 2 gånger

BDG har sin röst på xyas, och xyas har sin röst på BDG och så har det varit hela rundan.

Paxen har sin röst på BDG och har haft det sen det första inlägget. Alltså absolut omotiverat tack vare att BDG har ett namn som börjar på B.
Att Paxen inte har flyttat sin röst eller motiverat den är helt klart intressant. Och det vore helt klart intressant att få veta varför Paxen inte har ändrat eller motiverat sin röst bättre.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vicotnik said:
Okej, så alltså du kan bekräfta att namnet Mörtslem är en person du känner till, men vet inte mycket mer om denna. Jag förstår anledningen till att du väljer att gå ut med informationen nu. Min fråga till dig är dock: tror du vi skulle tjäna på att gå ut med våra namn? Är det möjligt att fler sitter på liknande information?
Jag tror säkert att fler sitter inne med liknande information, men frågan om det skulle skada eller hjälpa oss är ju en annan fråga. Min info ger ju inte mer än att namnet är äkta, han kan ju fortfarande vara en lord. Och om vi lodisar sitter inne med denna info så kan vi ju säkert anta att så gör även lorderna.
Som någon nämnde tidigare(tror det var DGB) så kanske en lord sitter inne med att Klostro Wörtlöf är en siare eller innehavare av en viss förmåga, vilket såklart inte är så bra.

Så att outa namn är nog både på gott och ont, frågan är bara vilket som överväger det andra? Men just nu känns det som att vi mest trampar omkring och slänger missgynnes röster och annat ovett efter var och varannan lumpsamlare. Så att outa namn kanske kan få fart i spelet och föra oss ett steg närmare lortlorderna.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vicotnik said:
Om det stämmer med din information om att en person vid namn mörtslem (Paxen) finns vid vårt bord, varför ligger då din röst på honom?
Precis som jag skrev i inlägget, jag vet fortfarande inget mer än att namnet är riktigt, sen om han är lord eller inte kan jag ju inte säga. Dessutom har hans aktivitet varit dålig och anledningarna lika så. Därav vidhåller jag min röst på honom tills ny information framkommer.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Notera nyss att Dr.Frankenstein har vairt aktiv på forumet men inte bryt sig om att skriva något i spelet sen igår utan valt att skriva i andra delar på forumet i stället.
 
Top