Nekromanti [VarLorder & Lodisar] - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Slasapa said:
Så att outa namn är nog både på gott och ont, frågan är bara vilket som överväger det andra? Men just nu känns det som att vi mest trampar omkring och slänger missgynnes röster och annat ovett efter var och varannan lumpsamlare. Så att outa namn kanske kan få fart i spelet och föra oss ett steg närmare lortlorderna.
Att outa namn kommer säkerligen att få igång spelet rejält. Frågan är om vi hinner?

Om detta skall ske så måste alla outa sitt sanna LoL-namn, och det i en ordning som vi fastställer snabbare än kvickt.

BDG har ju försäkrat oss om att han har dåligt med tid idag, och det gynnar ju honom något kopiöst om han är ulv. Han blir då den siste att gå ut med sitt namn, och kan se hur andra väljer att göra, och på vilket sätt allt ordnas av oss.

Mina tankegångar gällande outning av namn:

* I namnordning från topp eller botten
* På uppmanan av den som outar först

Någon av dessa två vägar vill jag använda mig av, men att börja med BDG är ju en omöjlighet. Att börja med Vicotnik är en möjlighet.

xyas, och avklarad och på tur står då Vic.

->->->-><-<-<-

Den jag vill veta namnet på just i detta nu är Trasapan.

På grund av hans vetskap om att Paxens namn verkligen existerar, men inte vet om det är ett namn på en lodis eller en lord.

Trasapan har öppnat sig, och förhoppningsvis gjort det till lodisarnas fördel. Att nattmörda honom nu när han släppt informationen är ju meningslöst, men om det skulle ske så måste vi veta mer om Trasapan. Jag vill ha ett namn.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Notera nyss att Dr.Frankenstein har vairt aktiv på forumet men inte bryt sig om att skriva något i spelet sen igår utan valt att skriva i andra delar på forumet i stället.
Noterat.

Jag uppskattar det inte, och det luktar fisk lång väg. Har man tid att skriva i det ordinära forumet, och inte här så är man inte oss lodisar behjälplig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Jag är redo att gå ut med mitt namn om det behövs.
För min del behövs det inte. Du har flaggat med ditt namn en längre tid, och jag är då mer nyfiken på BDG, Dr.F, och Trasapan.

Dock så har vi tiden emot oss. Vi få som är aktiv kanske kan göra nått gott av att du går ut med ditt namn som nummer 1, och sedan följer vi ordningen bakifrån.

Som det ser ut nu tycks det vara Vic, K.K, och Trasapan som spelar spelet och det är fanimäj inte bra.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Den info som har outats är:
xyas: Orvar Surstank, fiskrensare.
Paxen: Knögis Mörtslem.
Trasapa: Mörtslem är ett korrekt namn.

Av de spelare som inte gått ut med någon information så skulle jag vilja se att Dr.Frankenstein samt Björn den gode går ut med sina namn först. Dr.Frankenstein just för att han varit aktiv på forumet men knappt visat sig i spelet och Björn den gode för att han varit aktiv men sedan stannat upp då han blivit övertygad om att xyas är varulv och där efter gått under jord.
Sedan så ser jag nog Trasapa gå ut med sitt namn och sist Konrad Konvalj.

När det kommer till mig själv så kan jag gå ut med mitt namn när som helst.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Som det ser ut nu tycks det vara Vic, K.K, och Trasapan som spelar spelet och det är fanimäj inte bra.
Jupp även xyas har varit med i matchen upplever jag det som, även fast han är högst misstänkt i nuläget.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:

Av de spelare som inte gått ut med någon information så skulle jag vilja se att Dr.Frankenstein samt Björn den gode går ut med sina namn först. Dr.Frankenstein just för att han varit aktiv på forumet men knappt visat sig i spelet och Björn den gode för att han varit aktiv men sedan stannat upp då han blivit övertygad om att xyas är varulv och där efter gått under jord.

Det som talar emot det hela är att BDG har deklarerat sin frånvaro. Jag vill också ha namn och adress på honom, och det nu.

Dr.F har något gällande namn så jag förstår inte varför han vill delta i detta? Han har tidigt gått ut med att namn har betydelse så då är det fanimäj inte rätt att flyga under radarn och missgynna oss andra lodisar så som han gör. Vi behöver hjälp i kampen mot klockan!

Röst: Dr.F

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vicotnik said:

Jag heter Kongisvind Svulstulf och anledningen att jag inte skrivit här än är att jag läst igenom allt och funderat en del. Nu känner jag att jag har någorlunda kolla på läget.

Så med det sagt så skulle jag nog vilja liksom Vic se BDG's namn så för att lägga någon form av press på honom samt för att jag tror inte att jag kommer att få mer ur Paxen som det ser ut i dagsläget.

Röst: Björn den Gode

Björn svälj fisen och spotta ur dig ditt namn.

Trasapa

Swordsman
Jag håller med om din turordning angående outande av namn.
Vart Konrad har fått att du flaggat ditt namn ett flertal gånger förstår jag inte däremot? Du har ju varit den som varit emot outande av namn från början.

Men till sak, doktor och björnen vill jag ha lite info ifrån för att dom ska frånkomma en mer groende misstanke. Som du påpekar så har dom betett sig ytterst underligt, speciellt björnen anser jag.
Då han enbart har dykt in och spridit generella tips och skiftat drevet från sig själv till Xyas för att sedan försvinna igen.

En sak jag hängde upp mig på angående DGB är att han försvann igår efter att ha varit aktiv en längre tid. Sedan är det tyst nära på ett dygn tills uppmarksamheten riktas emot honom, då är han inne 10 minuter efter Vicotnik's inlägg om att han varit inaktiv och försvarar sig och fasthåller vid drevet mot Xyas och möjligen Paxen. Det känns planerat och inte som att han har varit för upptagen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nattmördnings analys alá K.K

Om några timmar är det dags att häva i någon en slatt av ful-spriten, och efter det kommer en av oss lodisar att ryka.

Jag spekulerar fritt, och ger min synpunkt på det hela av vem som ligger mest brunt till. Alla är lodisar i mitt tankesätt nu utifall det är någon som funderar.

1. BDG, på grund av tidigare erfarenheter, och när/om han blir aktiv kommer han bli ett stort hot mot Lorderna.

2. K.K, aktiv och nystande. Kan dock sparas tack vare att han sprider mycket paranoia bland lodisarna vilket kan vara bra för Lorderna.

3. Paxen, just nu någon som är helt inaktiv och inte hjälper någon vart. Nattmördas på grund av att han inte är tillräckligt aktiv och hjälper lodisarna, och med det tar han med sig information i graven.

4. Vicotnik, aktiv, erfaren, erkänt skicklig (ulv men inte bybo). Givet ett oros moment hos Lorderna.

5. Trasapa, har outat lite info gällande Paxens sanna namn. Med andra ord är han inte av så stor vikt för Lorderna längre. Dom har fått ut en del av honom utan att behöva jobba för det. Nattmördas han kommer blickarna vändas mot de som antastat honom vilket kan vara bra i längden. Nybörjare också för den delen. Ulvar har en förmåga att utnyttja nybörjare så de kan vara väldigt bra att ha i spel.

6. Dr. F, inte så värst aktiv och sånt gillas inte av lodisarna. Lite irritation spiller lätt över, och kan snabbt bytas till något värre för lodisarnas del. Det kan få lodisarna att rikta in sig på att Dr.F är en Lord så han är bra att ha kvar i spel.

7. xyas, mest för att många har blickarna mot honom på grund av diverse olika anledningar. Jätte bra att ha kvar ännu en runda.

Slutnot: Rätt spontant, kan finnas luckor och håligheter, men kanske kan få andra aktiva att ta vid mitt nystande.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dr. Frankenstein said:
När det kommer till mig själv så kan jag gå ut med mitt namn när som helst. Jag heter Kongisvind Svulstulf
LoLigt nog.

Allas röster på BDG kommer hjälpa oss föga.

Mitt tips är att vi skiftar drevet mot någon av de som är aktiv istället, och sedan framåt 17.00 när det är tänkt att den gode Björn anländer (om han nu behagar) så pumpar vi alla röster på honom.

BDG luktar fisk lång väg, men det är förjävla dumt att sikta in sig på någon som inte kommer att vara aktiv. Då kommer klockan rulla iväg, och vi kommer stå där med skägget i brevlådan.

Jag säger så här:

Klockan 17.00 kommer jag att lägga min röst på BDG. Sen kommer jag inte flytta den förens han yppat hela sin livs historia. Jag kommer jobba för att hälla i honom ful-spriten, och jag vill att ni andra lodisar jobbar med mig. Men fram till 17.00 måste vi vända drevet någon annan stans.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer tyvärr inte kunna delta efter 17:00 och fram till ca 20:00 och efter det så kommer jag kunna delta ifrån min mobil.

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
LoLigt nog.

Allas röster på BDG kommer hjälpa oss föga.

Mitt tips är att vi skiftar drevet mot någon av de som är aktiv istället, och sedan framåt 17.00 när det är tänkt att den gode Björn anländer (om han nu behagar) så pumpar vi alla röster på honom.

BDG luktar fisk lång väg, men det är förjävla dumt att sikta in sig på någon som inte kommer att vara aktiv. Då kommer klockan rulla iväg, och vi kommer stå där med skägget i brevlådan.

Jag säger så här:

Klockan 17.00 kommer jag att lägga min röst på BDG. Sen kommer jag inte flytta den förens han yppat hela sin livs historia. Jag kommer jobba för att hälla i honom ful-spriten, och jag vill att ni andra lodisar jobbar med mig. Men fram till 17.00 måste vi vända drevet någon annan stans.
Låter rimligt.
Paxen anser jag ligger närmast till hands för en utröstning mest pga hans dåliga medverkande, DGB är den jag tycker har betett sig skummast.
Paxen har vi ju redan fått ur information(som verkar stämma) och Xyas och Franken likaså. Men då ingen kan bekräfta varken Xyas eller frankens namn så gör det oss föga nytta, ett namn är ett namn, inte mer inte mindre.

Jag tycker att jag har outat tillräckligt för att få ha lite krav på resterande ordning. Om jag outar mitt namn först nu så har jag ingenting kvar och ni andra kan lika gärna skita i eran tur. Infon jag gav var ju trots allt av mer betydande karraktär än bara ett namn.

Eftersom DGB tydligen inte kommer vara aktiv förens senare så skulle jag vilja se lite god vilja från Vicotnik och Konrad.
Tre namn är ju ute, ingen av er som sitter inne på liknande info som jag har?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Okej, då jag ungefär kommer försvinna då BDG kommer tillbaka så är det väl ingen ide för mig att sitta och hålla på mitt namn tills dess.

Jag heter: Björnbjörn Ansbalt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Knasapa said:
Jag tycker att jag har outat tillräckligt för att få ha lite krav på resterande ordning. Om jag outar mitt namn först nu så har jag ingenting kvar och ni andra kan lika gärna skita i eran tur. Infon jag gav var ju trots allt av mer betydande karraktär än bara ett namn.
Dom som skiter i att outa sitt namn på angiven signal är per automatik Lord i mina ögon om vi kommer överens om att ta det uppifrån och ner eller på annat vis.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Nu är det du kvar konrad, om du ger oss dit namn så följer jag efter.
Nej det är inte bara jag kvar. Det är en väldans massa Lorder kvar som skall outa sina namn.

Precis som Trasapan så kan jag bekräfta ett namn, och det är Vicotniks.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dr.F: Kongisvind Svulstulf
Vicotnik: Björnbjörn Ansbalt
K.K: Smekgar Finkelpopolos
Trasapa:

K.K: Ansbalt är ett korrekt efternamn.

Trasapa vill köra ett Vimes byte av namn med K.K.

Går jag ut med mitt kommer Trasapan med på köpet.

Mitt namn är: Smekgar Finkelpopolos

Det ger oss BDG kvar, och han kommer inte yppa ett skit förens pressen ligger på honom, och vi har tankat upp hans glas med ful-sprit.

Röst: BDG

Konrad Konvalj

Myrmidon
Räknar vi med att de namn som är bekräftade som "gröna", och de som bekräftat namnen som "gröna"

(Betänk att jag absolut inte skriver att någon är grön här)

Då har vi:

Paxen, Vicotnik
Trasapa, K.K

= "Gröna"

Det ger oss tre möjliga Lorder bland de övriga.

xyas: Orvar luktar fiskrens för namnet är icke LoL.
BDG: Har vi inget namn på så där luktar det fisk.
Dr.F: Har vi ett LoL-namn på.

Kort och gott Lorder: xyas-BDG

Men så lätt är det väl ändå inte?

Dessa båda herrar smutskastar varandra och röstar på varandra. Det är ju en erkänt bra taktik som ulv att rösta på sin polare. Nu finns inte slumpen med att avgöra heller, och då är det ett ännu säkrare sätt att köra på.

Tänk påt min lodisvänner.