Nekromanti [VarLorder & Lodisar] - Runda 1

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Trasapa said:
Precis som Trasapan så kan jag bekräfta ett namn, och det är Vicotniks.
Underligt sätt att skriva det på..
Jag skrev att namnet "mörtslem" kändes igen medans du bedyrar att Vicotniks namn stämmer rätt av. Det antyder mer att du tar Vic i försvar och bekräftar hans påstående än att du faktiskt har namnet. Vilken del av namnet hade du i infon? Hade du fulla namnet?

Nåväl, som lovat så släpper jag mitt namn som är Gåspenos Wörtlår.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag antar att vi inte har info som kan gröna alla namn. Vilket borde dela upp oss i två grupper (tänk kön). Vilket då borde innebära att vi har en lord i vardera grupp, tror nämligen inte att vimes skulle ha båda lorderna i samma grupp.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik said:
Jag antar att vi inte har info som kan gröna alla namn. Vilket borde dela upp oss i två grupper (tänk kön). Vilket då borde innebära att vi har en lord i vardera grupp, tror nämligen inte att vimes skulle ha båda lorderna i samma grupp.
Givet har Vimes tänkt till det, men jag ville bara få igång snacket och komma med nått utifrån namn outningen.

Skall fylla i Trasapans namn nu så är det komplett förutom BDG´s.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas: Orvar Surstank, fiskrensare.
Paxen: Knögis Mörtslem.
Dr.F: Kongisvind Svulstulf
Vicotnik: Björnbjörn Ansbalt
K.K: Smekgar Finkelpopolos
Trasapa:Gåspenos Wörtlår

BDG: ...............

Trasapa: Mörtslem är ett korrekt namn.
K.K: Ansbalt är ett korrekt efternamn.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Noterbart är att:

Vicotnik har skiftat röst 4 gånger
Trasapan har skiftat röst 4 gånger
K.K har skiftat röst 3 gånger
DR.F har skiftat röst 2 gånger

BDG har sin röst på xyas, och xyas har sin röst på BDG och så har det varit hela rundan.

Paxen har sin röst på BDG och har haft det sen det första inlägget. Alltså absolut omotiverat tack vare att BDG har ett namn som börjar på B.
Att Paxen inte har flyttat sin röst eller motiverat den är helt klart intressant. Och det vore helt klart intressant att få veta varför Paxen inte har ändrat eller motiverat sin röst bättre.
Får jag fråga, om jag hade gjort Röst: Ingen, hade det varit bättre? Nu är det i vilket fall gjort.

Jag vet ärligt talat inte vem jag ska rösta på, vilket brukar vara mitt problem i första rundan. Och därför har jag inte problem med att bli utröstad pga inaktivetet, då jag själv inte kan peka på någon annan.

Ikväll så blir det troligen WoW-spelande igen, så då är frågan om när jag ska börja outa min info som jag har, vill inte göra det nu då det kan svänga med röstningen och så sitter jag där, naken (hehe).

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Konrad Konvalj said:
Underligt sätt att skriva det på..
Jag skrev att namnet "mörtslem" kändes igen medans du bedyrar att Vicotniks namn stämmer rätt av. Det antyder mer att du tar Vic i försvar och bekräftar hans påstående än att du faktiskt har namnet. Vilken del av namnet hade du i infon? Hade du fulla namnet?
Jag bekräftar att namnet Ansbalt, det vill säga efternamnet i det här fallet stämmer överens med vad jag minns. Det kan vara min supfrände eller en Lord.

Du försvarar inte Paxens namn utan bekräftar att det känns igen.

Jag bekräftar Vicotniks namn eftersom jag känner igen det, och jag misstänker inte Vicotnik som det är nu. Han ligger i botten av min lista.

Vicotnik

Den onde
Staff member
En varning!
Betänk nu att två stycken har avslöjat information av 7 stycken, 2 stycken är troligvis lorder, kvar är då 3 stycken som kan ha förmåga eller mer information. Gör det inte lätt för lorderna håll på er info/förmåga, just nu har lorderna ungefär 1/3 chans att träffa någon med en förmåga. Så outa ingen mer info och håll eventuella förmågor för er själva. Tror ni att ni riskerar att dö pga natt mordet så gå ut mer er info minuten innan rundan är slut så att inte lorderna hinner ändra sitt nattdödande.

Trasapa

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Jag bekräftar att namnet Ansbalt, det vill säga efternamnet i det här fallet stämmer överens med vad jag minns. Det kan vara min supfrände eller en Lord.

Du försvarar inte Paxens namn utan bekräftar att det känns igen.

Jag bekräftar Vicotniks namn eftersom jag känner igen det, och jag misstänker inte Vicotnik som det är nu. Han ligger i botten av min lista.
Det jag menade var ditt sätt att skriva det på.
Jag skrev:
Trasapa said:
Men det är som sådant att jag har ett skarpt minne av att jag känner till en man med namnet Mörtslem, och att han ska befinna sig vid vårat bord.
Du skrev:
Konrad Konvalj said:
Ser du skillnaden? Jag sa att jag kände igen mörtslem för det var vad jag reagerade på, du sa bara vicotnik. så för dig verkade inte namnet ha varit den betydande delen du reagerade på utan mer att du skulle ge Vic medhåll.

Nåväl, det är nog min paranoia som börjar sätta in och jag ser lorder överallt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mitt svar till dig:

Ren lathet fick mig att skriva Vicotnik istället för Björnbjörn Ansbalt.

Jag såg att han outade namnet i förbifarten när jag skulle svara på ditt pm gällande att det var min tur, och orkade inte öppna upp mitt PM för att läsa innantill gällande namnet.

I inlägget efter ansträngde jag mig så som sig bör och skrev tydligt hur det outats, och även att jag bekräftar Vicotniks efternamn. + outade mitt eget namn.

Nu är jag lite väl övertydlig inser jag, och försvarar mig helt i onödan. Jag skulle lika gärna kunna skita i att besvara din nojja, och istället be dig läsa med lodisglajjorna på. Då är inte min bekräftelse så värst ulvalik.

Xyas

Swashbuckler
Paxen said:
Får jag fråga, om jag hade gjort Röst: Ingen, hade det varit bättre? Nu är det i vilket fall gjort.

Jag vet ärligt talat inte vem jag ska rösta på, vilket brukar vara mitt problem i första rundan. Och därför har jag inte problem med att bli utröstad pga inaktivetet, då jag själv inte kan peka på någon annan.

Ikväll så blir det troligen WoW-spelande igen, så då är frågan om när jag ska börja outa min info som jag har, vill inte göra det nu då det kan svänga med röstningen och så sitter jag där, naken (hehe).
Jag gillar inte din uppgivna attityd Paxen. Jag tycker mig känna igen den från andra varulvspartier där du också hade något att dölja. Jag tycker också det är svårt första rundan, men vi har ju ändå lite att gå på. Och hur folk resonerade kring den knapphändiga informationen kan vi analysera i senare rundor också.

Vicotnik

Den onde
Staff member
xyas said:
Paxen said:

Jag gillar inte din uppgivna attityd Paxen. Jag tycker mig känna igen den från andra varulvspartier där du också hade något att dölja. Jag tycker också det är svårt första rundan, men vi har ju ändå lite att gå på. Och hur folk resonerade kring den knapphändiga informationen kan vi analysera i senare rundor också.
Jag kan förstå ifall man känner sig uppgiven då man har flera röster på sig och spelet börjar närma sig rundans slut men att vara uppgiven då man har en röst på sig känns som xyas nämner konstigt.

Paxen att inte ha koll är en del av spelet, men att känna sig fram är det sätt man skaffar sig en uppfattning och att inte ha skaffat sig en uppfattning efter ca 170 inlägg på 7 spelare där två inte varit särskillt aktiva så borde du ha ett litet hum om vilka du misstänker eller tror gott om. Utöver det så har vi inte råd att rösta ut någon pga inaktiviet.

Som jag ser det så verkar BDG i alla fall ha en åsikt om något i spelet trots låg närvaro just nu. Men du verkar i alla fall leva och röra på dig lite gran i alla fall så jag lägger min röst på dig.

Röst: Paxen

Då man efter 170 inlägg på 7 spelare borde ha en uppfattning om saker och ting i spelet och sen gå från sin första röst till att rösta ingen är om inte väldigt fegt även väldigt dumt då det inte hjälper oss att hitta lorderna.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vi vet att Paxen troligen kommer att wow:a ikväll.
Vicotnik kommer inte att delta under slutklämmen.

K.K & Trasapan kommer att spela rollspel i samma lokal med och i varandra. Det försvårar en aning, men troligen kommer vi att växelköra in i det sista så att säga.

Hur som så är det 4 röster som kanske inte kan ändras innan 21.00 så vi bör vara enade ett tag innan det.

Min röst på BDG kommer att ligga kvar tills han behagar att delta aktivt. Gör han det efter 17.00 som "utlovat" kommer jag att ändra mig beroende på vad vi får.

Jag kommer vara väldigt aktiv fram till 19.00 sen så stänger jag igen butiken. Hämtar Trasapan, och åker hem. Då följer diverse barnaläggning, och förberedelser inför liret så aktiviteten kommer att sjunka.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nuvarande ställning:

3 BDG: xyas, Dr.F, K.K
1 xyas: BDG
2 Paxen: Trasapa, Vicotnik
1 Ingen: Paxen

Betänk att det inte kommer att bli någon slumpning av det hela så vi måste vara enade.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer vara så aktiv jag kan efter 20:00 men då kommer det vara från min mobil så förvänta er inga stora poster utan då kommer det endast bli röstbyte tills jag kommer hem (bör vara hemma ca 20:50 om tågen går som de ska).

!Paxen

Swashbuckler
xyas said:
Paxen said:

Om ni tolkar det som uppgivenhet så tolkar ni det fel. Jag tänker inte gissa mig fram till vem som är varulv när jag inte har något konkret, så enkelt är det, och jag är inaktiv så det är en bra anledning till att rösta ut mig, bättre än att rösta på person B som "Skriver slarvigt", eller person C "..som stavade sitt namn fel, och rättade det senare, är inte det varulvigt så säg!".

Och ja, jag har kört både "Nej, rösta inte ut mig, jag är bybo" och "Ja, rösta ut mig, för då kan ni inrikta er på varulvarna senare". Ingen av dom här taktikerna fungerar egentligen, och jag anser att jag är tillräckligt smart för att inte köra det om jag är varulv.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lägg fram din analys Paxen.

Du lovade att ta dig tid till det så gör det ett ärligt försök. Det kanske hjälper oss på något vis?

Jag gör analyser stup i kvarten, och nått av det ordbajseri som kommer ur mig borde vara något vi kan arbeta med.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Knögisvind Svulstulf, kom med i matchen! Jag ser att du lurkar i närheten så hjälp oss.
Jag vet inte vad jag ska säga just nu då jag sitter och väntar på BDG efter det så har jag massor att säga men innan han har skrivit något så tänker jag avvakta och observera.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Dr. Frankenstein said:
Konrad Konvalj said:
Knögisvind Svulstulf, kom med i matchen! Jag ser att du lurkar i närheten så hjälp oss.
Jag vet inte vad jag ska säga just nu då jag sitter och väntar på BDG efter det så har jag massor att säga men innan han har skrivit något så tänker jag avvakta och observera.
Kongisvind Svulstulf, har du inte koll på ditt namn?

Alltid nått för den paranoida.

Du, Dr.F har faktiskt inte kommit med någonting har det slagit mig. Jag har försökt hitta något med nej.

Däremot så lurkar du, och inväntar BDG.

Vad kommer du att göra när han kommer in i matchen?

Svara på det så länge om du ändå sitter här och lurkar. Sen kan man ju undra att du inte reagerar på att jag medvetet skriver ditt namn fel. Har du inte full koll på vad du egentligen heter? Känns rätt Lordigt att välja ett för svårt namn istället för att ta Orvar som inte går att stava fel..