Nekromanti [VarLorder & Lodisar] - Runda 1

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Trasapa said:
Det enda som kan rädda Xyas är ju såklart om någon annan sitter inne med ett liknande namn och yrke. Men jag antar att ingen annan är villig att outa sin info för att rädda eller fälla Xyas?
Inte för att jag vill rädda xyas men för att jag vill inte att det blir missförstånd med namn och titel.

Orvar är en möjlig kombination i slumpgeneratorn och fiskrensare låter som en möjlig titel. Dock anser jag att det finns många konstiga saker med xyas.

Men Trasapan du hakar mer eller mindre bara på lite då och då du tar bort röst sen sätter tillbaka då du märker att det inte vänder. Jag har min ögon på dig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Ja, kan væl inte sæga så mycket om att mitt namn inte låter lodigt nog. Tycker væl sjælv att efternamnet kompenserar ganska væl.

Sen ordet ædel står inte i beskrivningen (får ju inte citera oavsett) utand et var jag som førsøkte vara lite rolig. Men det ær uppenbarligen inte den stæmningen i det hær varulvsspelet att man kan skoja.
Fast efternamnet har ju en anknytning till Fiskrensningen och det har jag inget problem med. Surstank är inte ett genererat efternamn utan ett hittepå från Vimes (eller din sida)

Att du försökte skoja till det stör jag mig heller inte på. Ädel, kan i mina öron betyda en hel del.

Exempelvis att ditt tidigare yrke var Lord, ett högdjur som levt livet i lyx, och numera lever du på att rensa fisk.

Du har tidigare antytt att det inte alls är säkert att man är ensam om sin Titel, eller yrke. Vad får dig att tro det?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Passar på att uppmana alla om att Paxen inte sagt flaskhals.

Som det är nu har vi ett rejält drev mot xyas, och det smutskastas en hel del till höger och vänster.

Vi har inte råd att stirra oss blinda på en deltagare, speciellt inte en som redan gått ut med både namn & titel.

Rundan slutar i morgon kväll så vi måste påbörja ett nytt drev, och det mot Paxen.

Är man inte aktiv är man misstänkt. Skriver man inget har vi inget att utgå ifrån. Vi kan inte skapa oss en bild, och vi kan inte sniffa rätt på väldoftande Lorder.

Jag har fortfarande en fråga ställd till xyas som jag förväntar mig ett svar på, men går nu vidare i hopp om att Paxen skall träda in i matchen.

Röst: Paxen
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Dr. Frankenstein said:
Inte för att jag vill rädda xyas men för att jag vill inte att det blir missförstånd med namn och titel.

Orvar är en möjlig kombination i slumpgeneratorn och fiskrensare låter som en möjlig titel. Dock anser jag att det finns många konstiga saker med xyas.

Men Trasapan du hakar mer eller mindre bara på lite då och då du tar bort röst sen sätter tillbaka då du märker att det inte vänder. Jag har min ögon på dig.
Så bra att du redde ut det Herr Doktor, jag såg det verkligen inte som ett LoL namn då jag inte har stött på det tidigare.
Fiskrensare är absolut ett legetimt yrke, jag hakade bara upp mig på att det var ett av yrkena som jag hade skrivit så det kändes lite slumpaktigt.

Du får absolut hålla ett korpöga på mig, jag förstår att jag har framstått suspekt, jag skrev faktiskt det själv i ett inlägg och försökte förklara mig. Men tänk på att jag inte har tagit bort min röst för att försöka starta jakt på någon anna. Jag var den första att rösta på Xyas som ni nu alla har drev på, jag har snarare gått emot allihop. Inte så smart att sticka ut så om jag vore en lord kanske? Min misstanke har konstant stått fast på xyas men jag ville ha mer kött på mina svulstiga ben innan jag la min röst defenitivt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Du har tidigare antytt att det inte alls är säkert att man är ensam om sin Titel, eller yrke. Vad får dig att tro det?
trasapan said:
LoL finns 6 titlar varav en är Lord, så det ger oss 5 möjliga titlar som folk har. Vilket säger mig att om det nu finns två lorder så har vi andra en varsin titel. Därför kommer någon att ha samma titel som en annan spelare och då är alltså lorden en av dom, simpelt.
xyas said:
Och för det andra är jag inte alls säker på att det bara ska finnas en titel av varje. Det känns väl enkelt och rimmar illa med att Vimes har gått med på att utöka antalet spelare från 5 till 7.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Du har tidigare antytt att det inte alls är säkert att man är ensam om sin Titel, eller yrke. Vad får dig att tro det?
trasapan said:
LoL finns 6 titlar varav en är Lord, så det ger oss 5 möjliga titlar som folk har. Vilket säger mig att om det nu finns två lorder så har vi andra en varsin titel. Därför kommer någon att ha samma titel som en annan spelare och då är alltså lorden en av dom, simpelt.
xyas said:
Och för det andra är jag inte alls säker på att det bara ska finnas en titel av varje. Det känns väl enkelt och rimmar illa med att Vimes har gått med på att utöka antalet spelare från 5 till 7.
Ingen av de 5 titlarna (+ den 6:e Lorden) som Trasapan snackar om är Fiskrensare rent fluffmässigt vill jag upplysa dig om.

Förstår inte dina citat. Kanske är för trött eller för dum, men förklara hellre i skrift om det går.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Trasapa said:
Fiskrensare är absolut ett legetimt yrke, jag hakade bara upp mig på att det var ett av yrkena som jag hade skrivit så det kändes lite slumpaktigt.
Yrken som næmnts av dig eller konrad innan jag outade:
- latrintömmare
- fiskrensare
- uteliggare
- tunnbindare
- dikesgrävare

Rætt bra tæckning på "smutsiga" yrken i genren skulle jag sæga. Vad finns kvar? Røvkliare och lumpsamlare? Stråtrøvare kanske? Tror inte det ær omøjligt att det kommer dyka upp en person till som har ett yrke på den hær listan.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Då Paxen inte behagar att skriva så tycker jag Paxen's lurkgång inte är lurkig nog och misstänker att Paxen gömmer något.

Röst: Paxen

Du lurkar inte nog.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dr. Frankenstein said:
Orvar är en möjlig kombination i slumpgeneratorn
Check.

Kollade precis genom att slumpa fram 5000 namn.

1 stycke Orvar kom med så det är en möjlighet.

En väldigt liten procent i det hela om man kollar gentemot exempelvis: Istbalt som dök upp 6 gånger!

Hur som så var det kanske dumt av mig att anta att Orvar inte var ett LoL namn, men det var en känsla jag fick på stört tack vare att jag ligger bakom namnen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Trasapa said:
Fiskrensare är absolut ett legetimt yrke, jag hakade bara upp mig på att det var ett av yrkena som jag hade skrivit så det kändes lite slumpaktigt.
Yrken som næmnts av dig eller konrad innan jag outade:
- latrintömmare
- fiskrensare
- uteliggare
- tunnbindare
- dikesgrävare

Rætt bra tæckning på "smutsiga" yrken i genren skulle jag sæga. Vad finns kvar? Røvkliare och lumpsamlare? Stråtrøvare kanske? Tror inte det ær omøjligt att det kommer dyka upp en person till som har ett yrke på den hær listan.
Jag tror inte heller att det är en omöjlighet att någon outar ett liknande yrke som finns med på din lista ovan.

Men du tror att det finns de som sitter på samma yrke om jag inte missförstått dig helt?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
bokstavskombination xyas said:
Och för det andra är jag inte alls säker på att det bara ska finnas en titel av varje. Det känns väl enkelt och rimmar illa med att Vimes har gått med på att utöka antalet spelare från 5 till 7.
Alltså, du är inte alls säker på att det bara ska finnas en titel av varje.

Däri ligger min fråga. Vad grunnar du det på?

Tror du att det finns ett flertal Fiskrensare?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Trasapan skrev att finns 5 icke-lord-titlar i LoL och drog slutsatsen att då hade de fem legitima lodisarna varsin av dessa och de (presumably) två lorderna hade antagit varsit sådant = dubbleter ær varulvar.

Detta tyckte jag verkade konstigt då det:
- verkade vara ett alltfør simpelt upplægg.
- inte passade in då vimes ursprungsplan var att ha fem spelare. Det skulle ju vara ett koncept tungt førankrat i fluffet, men det stæmmer inte med hur vimes skulle kunnat lægga upp det från børjan. Førstår du hur jag menar? Min slutsats var delvis baserad på att jag inte har koll på fluffet. Nu nær vi konstaterat att vi inte har de dær 6 titlarna (utbyggdjægare med mera) så ser jag det inte alls som omøjligt att man ær ensam om sin titel.

Sen ær det tydligt att vi har flera personer med stenkoll på fluffet, något som vimes vet. Varfør skulle då speldesignen vara till 100% baserat på fluffet? vad vimes gør då i spelkonstruktionen ær att ge segern på førhand till sina LoL-polare. Sæg att Orvar inte hade funnit i namngeneratorn, då hade det ju fælt mig, som inte har koll på fluffet och inte visste att det fanns en namngenerator, genast.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Nu læser du mina svar till andra som svar till dig. Kolla vems namns om står i Re:xxxx så det inte blir sådana missførstånd.

Konrad Konvalj said:
Tror du att det finns ett flertal Fiskrensare?
Ja, jag tror alltså att det KAN finnas flera fiskrensare. Mitt tidigare antagande var baserat på de 6 (icke-degenerarade om jag førstår det rætt?) yrkena som trasapan pratade om.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Nu nær vi konstaterat att vi inte har de dær 6 titlarna (utbyggdjægare med mera) så ser jag det inte alls som omøjligt att man ær ensam om sin titel.

Sen ær det tydligt att vi har flera personer med stenkoll på fluffet, något som vimes vet. Varfør skulle då speldesignen vara till 100% baserat på fluffet? vad vimes gør då i spelkonstruktionen ær att ge segern på førhand till sina LoL-polare. Sæg att Orvar inte hade funnit i namngeneratorn, då hade det ju fælt mig, som inte har koll på fluffet och inte visste att det fanns en namngenerator, genast.
Din danska lurar mig lite..

Men men. Du tror kort och gott som mig: Att man är ensam om sin titel, nu när vi vet att det finns annat att sikta in sig på än de 6 LoL yrkena (bland annat utbygdsjägaren).

Resten gällande fluffet så är det klart att Vimes gått djupare än så. Det är nog fan en nackdel att vara insyltat i LoL är min åsikt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,216
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Men men. Du tror kort och gott som mig: Att man är ensam om sin titel, nu när vi vet att det finns annat att sikta in sig på än de 6 LoL yrkena (bland annat utbygdsjägaren).
Precis. Men jag vill inte binda mig vid det ena eller andra. Det kan vara så att alla har olika titlar, men det kan också vara så att vi har titlar som går igen hos flera personer. Jag vill inte stælla in mig på det ena eller andra i nulæget. Det ær ju bara jag som outat æn så længe så mængden information ær vældigt knapphændig æn så længe.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Men men. Du tror kort och gott som mig: Att man är ensam om sin titel, nu när vi vet att det finns annat att sikta in sig på än de 6 LoL yrkena (bland annat utbygdsjägaren).
Precis. Men jag vill inte binda mig vid det ena eller andra. Det kan vara så att alla har olika titlar, men det kan också vara så att vi har titlar som går igen hos flera personer. Jag vill inte stælla in mig på det ena eller andra i nulæget. Det ær ju bara jag som outat æn så længe så mængden information ær vældigt knapphændig æn så længe.
Nu förstår vi varandra. Knasigt det där med danskan. Klurar till det för mig!

Jag tänker inte heller låsa fast mig vid att det endast finns en Fiskrensare. Dock så kan vi fastslå att de 6 "Glory Days yrkena" inte har någon egentlig betydelse.

Fiskrensare som du är luktar du ju fortfarande lite fisk i min näsa, men nu när jag förstår dig bättre kan jag släppa dig för ett slag.

Paxen måst in i matchen! Senaste spelet gick han åh vann som DTF, och det med väldigt dålig aktivitet. Finns säkerligen orsaker till den dåliga aktiviteten, men vi har så jäflarns gott om tid att försöka skaffa nån form av egen uppfattning så det krävs ju att alla är skapligt aktiva.

Ska vi finna Lorderna måste vi ha nått att flukta på.

Är det för mycket begärt att be Vicotnik kliva fram ett par snäpp?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Konrad Konvalj said:
Är det för mycket begärt att be Vicotnik kliva fram ett par snäpp?
Nej det är det inte, dock ska det nämnas att jag sällan får möjligheten spela bybo och när jag väl får det så blir jag totalt lost för jag är så pass van vid att spela ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Är det för mycket begärt att be Vicotnik kliva fram ett par snäpp?
Nej det är det inte, dock ska det nämnas att jag sällan får möjligheten spela bybo och när jag väl får det så blir jag totalt lost för jag är så pass van vid att spela ulv.
Hehe.

Men det håller ju inte. Vi måste få igång snacket.

Hur vill du gå vidare?

Vad anser du om xyas outning av sitt namn och sin titel? Hjälps du av den i dina antaganden om att namn/titel hänger ihop med powerroller eller förmågor?

Som jag ser det är du en av få som är skeptisk till att gå ut med namn & titel.

Du vill gärna veta hur vi andra vill gå tillväga så för att få igång något vettigt vore det väldigt intressant att veta hur du vill gå till väga?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag ber om ursäkt. pga omständigheter så har jag inte varit hemma under större delen av dagen.


Jag har kollat igenom tråden lite snabbt, och vad jag kan se så har inte någon information släptts förutom namn. Då jag inte riktigt har koll på [LoL] så vet jag inte om det säger tillräckligt mycket om vilket faktion man tillhör, men det finns säkert någon mening med det.

Fråga: Vad bör vi pressa fram för något? Titeln borde ju direkt säga vad man tillhör, tyvärr finns ju ett par st i det spel som kan ljuga och gör det trovärdigt.

Om alla är okej med det så vill jag fråga K.K. vilka titlar en lord borde ha. Eller, det kanske bara är Lord som är just titeln?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Får fatta mig kort ska strax gå från jobbet:

Som jag nämde tidigare så känns orvar som ett väldigt normalat namn om jag jämför med hur mitt namn ser ut.

Mitt antagade att namn/title kan höra ihop med powerroller är mer baserat på att vi inte har någon annan information att outa och att jag är skeptisk till att Vimes skulle konsturera ett spel där det inte finns en risk i att outa information.

När det kommer till att försöka få fram något vettigt ur folk i ett så här kort spel så gäller det att alla (blänger på Paxen) är aktiva och bidrar till spelet med tankar och åsikter (främst åsikter). Jag vet att det är väldigt lätt att man som ulv gärna undviker att prata åsiker och lägger hellre fram teorier och tankar för i dessa behöver man inte ljuga till skillnad från åsiker och vem man misstänker och varför.

Jag kommer vara aktiv på forumet under hela kvällen (har tvätt tid i dag så jag är tvingade att vara hemma.)
 
Top