VARNING! Kopior säljs som original på Tradera

Frippe

tackar som frågar
Det konstiga är ju att han har övervägande positiva omdömen.
Ja, den delen är svår att få ihop för mig. Har han lyckats lösa allt (pengar tillbaka helt eller delvis? retur?) innan omdöme sätts?

Över helgen har det andra kontot fått fart på affärerna. En hel drös auktioner, mest Fantomen (oklar grad av pappslöjd på dem, kanske sitter det ett gäng på ett Fantomenforum och ondgör sig i detta nu?) och än så länge bara en auktion för vårt intresse.

Numret ser ut att vara äkta och i bra skick. Tveksamt bara om det förtjänar beskrivningen "I princip nyskick. Och inplastat." när exemplaret inte är inplastat. Det enda jag uppmärksammar på bilderna är att svärtan i ramen på baksidan ser lite flammig ut, men det skulle kunna vara slitränder efter att tidningen blivit in och ut stoppad i en hög i en hylla.

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Ja, den delen är svår att få ihop för mig. Har han lyckats lösa allt (pengar tillbaka helt eller delvis? retur?) innan omdöme sätts?

Över helgen har det andra kontot fått fart på affärerna. En hel drös auktioner, mest Fantomen (oklar grad av pappslöjd på dem, kanske sitter det ett gäng på ett Fantomenforum och ondgör sig i detta nu?) och än så länge bara en auktion för vårt intresse.

Numret ser ut att vara äkta och i bra skick. Tveksamt bara om det förtjänar beskrivningen "I princip nyskick. Och inplastat." när exemplaret inte är inplastat. Det enda jag uppmärksammar på bilderna är att svärtan i ramen på baksidan ser lite flammig ut, men det skulle kunna vara slitränder efter att tidningen blivit in och ut stoppad i en hög i en hylla.
Vad gäller de positiva omdömena, så tror jag att åtminstone en del av köparna inte förstår att de har blivit blåsta. Helt enkelt för att de inte förväntar sig att det ska finnas kopior på Tradera. Äventyrsspels häften är ju trycktekniskt ganska enkla - svartvita inlagor med omslag i tunn papp. Man behöver vara lite kritisk och misstänksam för att se att exempelvis de svartvita häften jag köpte var nygjorda utskrifter (jag såg att pappret var nytt och att det fanns ränder från en skrivare på ett par sidor).

Som du skriver är det nummer av Sinkadus som nu säljs inte alls i nyskick, utan snarare i hyfsat begagnat skick (att döma av fotona). Men det är ju inte alls lika illa som att sälja förfalskningar. Förutsatt att det verkligen är exemplaret på bilderna som säljs och inte något annat…

Last edited: