Nekromanti Vart kommer alla ifrån egentligen?

Craygh

Swordsman
Tänkte att det kunde vara intressant att få reda på vart alla egentligen kommer ifrån. Både födelseort och nuvarande viselseort.

Organ

Out of time, out of mind
Jag är stockholmare av födsel och ohejdad vana och har bott där i hela mitt liv. Jag är född och uppväxt i den sömniga villaförorten Segeltorp, på Stockholms södra sida. Efter att ha bott på ett antal olika adresser, alla även de på södersidan (Huddinge, Flemmingsberg, Herrängen), återfinns jag numera sedan ca. tio år i Solberga (södersidan det med, för de som inte känner till Stockholms områden), ett världsrekord i stenkast från Älvsjömässan.

När jag radar upp det på detta viset så inser jag för första gången att jag har tillbringat hela mitt liv inom en radie av ungefär en mil.

/Anders

tripp_trap

Veteran
Jag bor, och har alltid bott, i Stockholm. I mina yngre dagar bodde jag bland annat ute i Hässelby, Vällingby och Grimsta. Men sedan 5 år bor jag inne på Kungsholmen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Född i Falun.

Sedan via Eskilstuna, Falun igen, Norr Amsberg, Gagnef, Tiveden, Rommehed (Borlänge), ett annat ställe i Rommehed, ett antal studentrum i Uppsala, en lägenhet i Uppsala till Älvsjö där jag bor idag.

Du själv då?

Lycan

Hero
Malmö, Malmö... och... Malmö. Det längsta jag varit ifrån Malmö är någon tvåveckorssemester.

- L

ripperdoc

Myrmidon
Född i Järfälla, uppväxt i Karlstad, student i Göteborg och Hong Kong, jobbar och bor nu i Mölndal - men siktar på att komma bort från hålan Sverige nästa år igen :gremwink:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Jag är ursprungligen från Malmö, flyttades i unga år ut till Hjärup utanför Lund, varifrån jag nu gör mig redo att flytta till Göteborg.

För övrigt har denna tråd inget med Eon att göra, så någon ansvarig moderator lär snart flytta den till ett annat forum.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Sö'tälje

Kringlor, Björn Borg och Assyriska
Stadens store son inte att förglömma: YNGVIE MALMSTEEN!!! :gremgrin:

/Anders, Unleash the Fucking Fury!

krank

Går ondskans ärenden
Född: Hudiksvall
Uppvuxen: Hudiksvall
Nuvarande bostadsort: Hudiksvall
Framtidsplan: Fortsätta bo i Hudiksvall

"Glada Hudik" är staden för mig. Här trevs jag. Mindre städer brukar sakna en del butiker etc, och större städer håller ingen lockelse - de är för stora och har för mycket jäkelskap. Jag vill slippa ha fler än ett lås på dörren. Hudik är precis lagom stort, och vill jag ha större - ja, då finns Gävle en snabb tågresa bort.

Rising

Vila i frid
Född: Upplands Väsby
Sedan: Strängnäs
Sedan: Stockholm
Nu: Hässelby

Drömplats: Typ precis så nära in mot stan att det finns 7-11, men att hyran ändå är asbilligt. Vilken 7-11-butik ligger längst ut från Stockholm?

Eller: Någon studentort där flickorna är lösaktiga och gräset är billigt. Det är synd att högskolorna aldrig skriver något om dessa viktiga parametrar på sina hemsidor.

Rickard

Urverk speldesign
Född: Nyköping
Bor: Norrköping

/Han som kan tänka sig att bo i Linköping i framtiden

G

Guest

Guest
Född: Katowice, Polen
Bott: Warszawa, Wroclaw, Sundsvall, Hudiksvall, Borås, Göteborg, Stockholm och nu i Norpan [Norrköping]
Planerar att bo: Ska flytta till New York inom ett år och börja sälja crack!

Boboliwsy

Warrior
Född i Jönköping.
Uppvuxen i Göteborg och Kungsbacka.
Bor sedan tre-fyra år tillbaka i Gävle.

//Boboliwsy - kaffet är klart

Lindenius

Swashbuckler
Kottar och svamp i Umeå.

Någon studentort där flickorna är lösaktiga och gräset är billigt.
Snaska lösaktiga kottar jag inte så mycket om, men det ryktas ihärdigt att det växer hallucinogena svampar vilt i skogen uppe vid stadsdelen Ålidhem.

//erik. Tomteboare