Jag är stockholmare av födsel och ohejdad vana och har bott där i hela mitt liv. Jag är född och uppväxt i den sömniga villaförorten Segeltorp, på Stockholms södra sida. Efter att ha bott på ett antal olika adresser, alla även de på södersidan (Huddinge, Flemmingsberg, Herrängen), återfinns jag numera sedan ca. tio år i Solberga (södersidan det med, för de som inte känner till Stockholms områden), ett världsrekord i stenkast från Älvsjömässan.
När jag radar upp det på detta viset så inser jag för första gången att jag har tillbringat hela mitt liv inom en radie av ungefär en mil.
Jag bor, och har alltid bott, i Stockholm. I mina yngre dagar bodde jag bland annat ute i Hässelby, Vällingby och Grimsta. Men sedan 5 år bor jag inne på Kungsholmen.
Sedan via Eskilstuna, Falun igen, Norr Amsberg, Gagnef, Tiveden, Rommehed (Borlänge), ett annat ställe i Rommehed, ett antal studentrum i Uppsala, en lägenhet i Uppsala till Älvsjö där jag bor idag.
Född i Järfälla, uppväxt i Karlstad, student i Göteborg och Hong Kong, jobbar och bor nu i Mölndal - men siktar på att komma bort från hålan Sverige nästa år igen
Född: Hudiksvall
Uppvuxen: Hudiksvall
Nuvarande bostadsort: Hudiksvall
Framtidsplan: Fortsätta bo i Hudiksvall
"Glada Hudik" är staden för mig. Här trevs jag. Mindre städer brukar sakna en del butiker etc, och större städer håller ingen lockelse - de är för stora och har för mycket jäkelskap. Jag vill slippa ha fler än ett lås på dörren. Hudik är precis lagom stort, och vill jag ha större - ja, då finns Gävle en snabb tågresa bort.
Född: Upplands Väsby
Sedan: Strängnäs
Sedan: Stockholm
Nu: Hässelby
Drömplats: Typ precis så nära in mot stan att det finns 7-11, men att hyran ändå är asbilligt. Vilken 7-11-butik ligger längst ut från Stockholm?
Eller: Någon studentort där flickorna är lösaktiga och gräset är billigt. Det är synd att högskolorna aldrig skriver något om dessa viktiga parametrar på sina hemsidor.
Född: Katowice, Polen
Bott: Warszawa, Wroclaw, Sundsvall, Hudiksvall, Borås, Göteborg, Stockholm och nu i Norpan [Norrköping]
Planerar att bo: Ska flytta till New York inom ett år och börja sälja crack!
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.