Bra fångat! Det här får OBD/HJK gärna förklara.Vicotnik said:Varför lägger jag då min röst på Ond Bråd död?
Väldigt tidigt så skriver han:
Att han sen lägger sin röst på mig med motiveringen:Ond bråd död said:Jag tror jag fattat hur Vic resonerar om DTF. Vi skulle blivit tretton kring bordet.
Men han förstod väl hur jag resonerade tidigare eller?Ond bråd död said:Att han tar upp DTF är lite skumt, men det är möjligt att det finns en förklaring till det
Det är inte bedrägligt att prata om fluff om folk har outat det men att sitta och droppa fluff lite här och där i sina inlägg är dumt och kommer leda till mer problem är nytta. Om man ska prata om fluff som spelare har så ska man prata om det som har outats då det är konfirmerat att "person X har sagt Y" inte "Person X har hintat om Y i inlägg Z".Basenanji said:Det där känns tunt. Varför skulle det vara så bedrägligt att vilja delta i pratet om fluff? Tvärtom tycker jag att Spider här är vag och antyder att den som tillför något är skum – vilket är varulvstaktik, för då kan man vara inaktiv utan att det väcker misstänksamhet.Spider said:Det finns folk som har halv outat eller hintat med information utan att konfirmera att det är från deras roll.
Men jag håller mina ögon på dem.
Och OM Spider nu bevakar vissa deltagare, då får vi verkligen hoppas att han kan bidra med en mer givande analys framöver. Hittills har vi inte sett något av det.
Och vad? Om du vill ha svar så får du gärna ställa en fråga. Men då jag ska vara mindre vag så, Som jag skrev tidigare så är det inte i byns bästa intresse om alla börjar små droppa och hinta om fluff som dom har i sina pm's det leder till förvirring och i slutändan att ulvarna sitter med information som dom annars inte skulle ha haft. Samt för att få ett reglerat flöde av information så vore det bättre om folk bara outar när det är ett drev mot dom och dom behöver förklara sina handlingar istället för att det här blir som ett såll och det läcker information överallt.Basenanji said:Och?Spider said:Ja det var ju bra att vi vet att du inte bara sitter och flummar runt utan har fakta på det där, det dåliga är att du outar hux flux...
Angående 2: Håller du med om att "rösta på inaktiva" är en ganska bekväm ståndpunkt för varulvar att inta? Minns du hur vi spelade i Western? Då hade vi som ulvar jävligt mycket hjälp av att det fanns massor av inaktiva bybor att dreva mot. Jag har på senare tid mer och mer börjat betrakta den här taktiken som en scum tell rakt av. Att säga att vi ska pressa (och i slutändan kanske även rösta ut) inaktiva är en väldigt funktionell taktik för ulvar. Hur kommer det sig att då kör det här spåret i det här spelet? För jag kan inte påminna mig att du gjort det i de senaste spelen där du varit bybo.Vicotnik said:2. Jag håller för visso med om att sätta press på aktiva ger mer, men att inte sätta någon press på inaktiva spelare är som att säga att det är okej att inte vara aktiv och bara glida med i spelet.
3. Att jag sällan brukar lägga ner min röst stämmer, men jag anser det ändå bättre att lägga ner sin röst en att lägga en dåligt motiverad röst på någon
Vad jag tror?Vimes said:Sluta jazza och skriv vad du tror om fluffet och varulvsfraktionen (som inte är definierad i startinlägget) istället, Spider.
Och då var han varulv! (fast jag håller inte med att han spelar konstigt)Spider Jerusalem said:Vimes spelar lite konstigt men det gjorde han förra spelet med.
Jag tycker inte man normalt bør outa utan press. Men en sammanfattning av det som sagt ær det ju absolut inget fel på, det finns ju dær ute redan.Pilzeman said:Är det någon som tycker att vi borde hålla spna här saker vaga och otydliga så säg till (och kom med något bra argument), för annars gör jag nog en sådan sammanfattning någon gång idag.
Nu har du i princip outat två saker; att man kan ha utrustning, och att du har info som relaterar till folks utrustning.Ond bråd död said:Slutligen så skulle jag gärna se en outning av utrustning i första hand av de pressade.
Æsch, nån sån utveckling vet jag inte om det finns. Det ær nog mest att eftersom vi ær en bunt som spelat ganska många spel ihop nu så har det nog uppståt en jargong. Men den ær mestadels strunt och jag skulle nog inte sæga att den leder till mer segrar æn något annat. Snarare ær det bra med någon som ifrågasætter den.Pilzeman said:Det låter hemskt att säga det, men… det känns som om vi har olika högt ställda mål. Det verkar som att WRNU-varulv har utvecklats sen jag var här sist. Att realistiskt utgå från att kunna nita en ulv första rundan, alltså. Jag stödjer det, men den allmänna bybonivån måste ha höjts sedan jag var med senast. Då hade vi flera nybörjare, och återkommande problem med folk som inte var aktiva. Likaså mitt sunda bybosnack – jag håller med om att det är sunt bybosnack, men om det är saker som alla vet och som inte behöver sägas längre ber jag om ursäkt för att jag inte hängt med i utvecklingen.
Äh. Nu resonerar du ju fortfarande utifrån saker alla vet. Men ok. Du tror att det är demoner. Det är noterat.Spider Jerusalem said:Vad jag tror?Vimes said:Sluta jazza och skriv vad du tror om fluffet och varulvsfraktionen (som inte är definierad i startinlägget) istället, Spider.
Jag tror då spelet heter Varulv666 så är ulvarna Demoner, men jag tror snarare att dom be demon besatta människor än externa demoner.
Det stavas med S på slutet.unfair said:Xyaz
I call bullshit, xyas. Att vi har tagit en ulv i första rundan de senaste spelen (ända sedan Supernaturalgate tror jag) är ett faktum. Jag som ändå har varit med i några av de gamla (d.v.s. de av Feuflux annordande) spelen tycker att det skett en enorm förändring.xyas said:Æsch, nån sån utveckling vet jag inte om det finns. Det ær nog mest att eftersom vi ær en bunt som spelat ganska många spel ihop nu så har det nog uppståt en jargong. Men den ær mestadels strunt och jag skulle nog inte sæga att den leder till mer segrar æn något annat. Snarare ær det bra med någon som ifrågasætter den.
Det är lugt, jag funderar utifrån min roll och det fluff jag fått i den.Vimes said:Äh. Nu resonerar du ju fortfarande utifrån saker alla vet. Men ok. Du tror att det är demoner. Det är noterat.Spider Jerusalem said:Vad jag tror?Vimes said:Sluta jazza och skriv vad du tror om fluffet och varulvsfraktionen (som inte är definierad i startinlägget) istället, Spider.
Jag tror då spelet heter Varulv666 så är ulvarna Demoner, men jag tror snarare att dom be demon besatta människor än externa demoner.
Men SPider, om/när du sen outar din roll och det visar sig att den här tolkningen inte stämmer överrens med den info du har där, så kommer jag rösta ut dig.
Tack, jag är bra dum ibland. Kan inte ändra nu däremot, regler. Tror jag kan ha skrivit fel tidigare också. Ursäkta.xyas said:Det stavas med S på slutet.unfair said:Xyaz
Att rösta på någon som är inaktiv är en lätt motiverad röst ja. Tyvärr så minns jag inte exakt hur vi spelade i Western, men det kan nog mycket väl vara som du säger. Jag vet att jag har röstat på inaktiva spelare tidigare både som bybo och ulv (det händer, men det är inte ofta).Vimes said:Angående 2: Håller du med om att "rösta på inaktiva" är en ganska bekväm ståndpunkt för varulvar att inta? Minns du hur vi spelade i Western? Då hade vi som ulvar jävligt mycket hjälp av att det fanns massor av inaktiva bybor att dreva mot. Jag har på senare tid mer och mer börjat betrakta den här taktiken som en scum tell rakt av. Att säga att vi ska pressa (och i slutändan kanske även rösta ut) inaktiva är en väldigt funktionell taktik för ulvar. Hur kommer det sig att då kör det här spåret i det här spelet? För jag kan inte påminna mig att du gjort det i de senaste spelen där du varit bybo.
Det finns olika nivå på dåligt under byggda röster, min nuvarande röst på OBD är inte särskillt stark enligt mig sjäv men den är betydligt bättre än att jag bara skulle haspa ur mig en röst för röstandets skull.Vimes said:Angående 3: Såhär tidigt, en halv dag in i första rundan är det ju helt irrelevant om rösten är dåligt underbyggd. Och ärligt talat, kunde du verkligen inte komma på någon som det var värt att lägga press på?
Fuck me, jag tror att mina inlägg har varit dom mest värdelösa. Under dagen har jag ännu mindre tid att skriva inlägg, och ikväll ska jag vara i Linköping, så jag har inte mycket tid.unfair said:Paxen 5