Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Rösträkning 22:30

Vicotnik said:
Ond Bråd Död said:
I så fall skulle jag vilja ha ett system där den som outar frågar nästa. I mitt fall skulle nästa vara Vico.
Jag är emot ett sånt system, för som jag ser det så ska inte den som har mest misstänk (mest röster) välja vem som är nästa person utan det ska rösterna göra.
Det har du faktiskt rätt i. :/
Ok, glöm det förslaget. Vi kör som vanligt med drev.

Xyas

Swashbuckler

Ond bråd död said:
Är det en allmän åsikt att jag bör outa utrustning? I så fall skulle jag vilja ha ett system där den som outar frågar nästa.
Det ær i varje fall min åsikt att du outar utrustning. Och vem som outar, och vad, hærnæst avgørs av drevet. Inte av den som outar.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vimes said:
Äh, kom igen OBD! Vilka är ulvarna? Är det helvetesdemoner från Blåkulla eller är det Farmor Agda och hennes barnbarn?
Sett till fluffet så är det väl djävulen plus några syndare eller nåt. Det senare är bara en gissning utifrån vad nån sa om sitt fluff (du va?).

Ond bråd död

Swashbuckler
Mitt highlightande funkade tydligen inte. :gremfrown:

Stämmer följande:

Vico hävdar att hans fluff antyder DTF.
Vimes fluff att ulvarna inte är utifrån/onda (vet att han ändrade sig lite här)

Vimes

Sillkung

Ond bråd död said:
Sett till fluffet så är det väl djävulen plus några syndare eller nåt. Det senare är bara en gissning utifrån vad nån sa om sitt fluff (du va?).
Du har inget eget fluff eller?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ond Bråd Död said:
Det har jag aldrig hävdat. Jag har inte refererat till mitt fluff över huvudtaget.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vimes said:
Ond bråd död said:
Du har inget eget fluff eller?
Jo, men mitt fluff säger inget sånt. Nämner bara saker om mig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
unfair said:
Detta brukar folk gilla och jag hade tid över så:
Inlägg (detta inräknat och med Xyaz's som förra):

Vicotnik 28
Spider Jerusalem 19
Pilzeman 22
Basenanji 15
Paxen 5
Vimes 26
Unfair 12
Xyaz 10
OBD 5
KK 20
Antemannen 1
Tyr 7
Jag gillar sånt här. Det öppnar upp för lite fria tankar på hur mycket som sagts och om det är något som har sagts som är av vikt.

Utifrån din lista kommer jag nu göra en högst personlig bedömning av alla spelare.

28+ Vicotnik: Har en del små ping som jag varit inne på. Inte ovanligt att Vicotnik ligger i topp.
19+ Spider Jerusalem: Fler inlägg än vanligt. Bättre kontroll på inläggen och inte så flokigt. Får lite vibbar om att vissa saker som skrivs är lite på chans. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men lite svajjigt är det till och från för Spiders del. Röstar fortfarande på Tyr och skall återkomma efter lunch. Då hoppas jag på något vettigt och av vikt.
22+ Pilzeman: Känner mig rätt klar med Pölzemannen tillsvidare. Mycket luft i dessa 22 inlägg.
15+ Basenanji: Känns som att Basse vill ha bättre koll på saker och ting innan det kommer inlägg. Känns också som att det är värt att vänta på dessa. Kan tillföra mer säger min magkänsla.
+5 !Paxen: Måste komma något av vikt inom kort. !Paxen är inte alls med i matchen.
+26 Vimes: Stabil. Inläggen är tunga och innehåller inte så mycket jamm och luft. Får bybo-vibbar inte varulvs-vibbar här. Icke att förglömma; Man lär sig av sina misstag som ulv.
+12 Unfair: Luft.
+10 Xyaz: xyas. Okay med andra ord. Behöver luft istället för att skriva luft.
+5 OBD: Har varit runt och seglat lite knasigt från start. Ingen osund idé att dra på sig ulvröster genom att nämna utröstningen så som han gjorde, men lägger man till powerrolls fiskandet eller vad vi skall kalla det i början så..
+20 KK: ?
Exakt 1 Antemannen: När väl Antemannen dyker upp så har vi ju ett batteri med frågor. Vimes har varit snäll och skrivit en liten hjälptråd så Antemannen behöver inte oroa sig. Ställ frågor till oss så löser det hela sig.
+7 Tyr: Stabil. Dock inte alls lika på som i det senaste liret. Då fanns Tyrsan alltid till hands och var fanimäj mer inloggad än mig på den här sidan. Vill se Tyrsan steppa upp en nivå. Klart bra spelande så här långt men du kan mer Tyrsan.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Ond bråd död said:
Vimes said:
Äh, kom igen OBD! Vilka är ulvarna? Är det helvetesdemoner från Blåkulla eller är det Farmor Agda och hennes barnbarn?
Vem nämner djävulen? Om jag inte har missat det helt så har spekulationerna endast rört demoner.

Vimes

Sillkung

Ond bråd död said:
Jo, men mitt fluff säger inget sånt. Nämner bara saker om mig.
Tack.

Ska titta igenom tråden och hitta någon att lägga min röst på. Både du och Vico är off the hook tillfälligtvis.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Ond Bråd Död said:
Det har jag aldrig hävdat. Jag har inte refererat till mitt fluff över huvudtaget.
Så varför tog du upp DTF?
Varför jag tar upp DTF bör detta inlägg som jag skrivit tidigare förklara.

Vicotnik said:
I och med att vi är 12 deltagare så bör det rimligtvis finnas 3 svavelosande demoner från helvetet bland oss.

Samt om vi utgår ifrån Recca's:
Recca said:
Det här är ett traditionellt ulvspel som försöker vara lite mångbottnat
Så skulle jag även gissa på att vi har en siare och en väktare med i spelet. Sen skulle jag även misstänka att vi har någon annan form av special roll med i spelet i och med att Recca säger att det försöker vara mångbottnat.
Om jag inte missminner mig så var spelet ursprngligen gjort för 13 deltagare men i och med att vi bara blev 12 så skulle jag tro att Recca möjligtvis har med en DTF i spel (om inte den tagits bort i och med att vi bara blev 12).

Hur som helst så är det mina tankar kring spelets utformning i nuläget.
Men för att göra det extra tydligt så anledningen till att jag nämde DTF var för att spelet var skapat för 13 spelare och med normal reglen att 25% av deltagarna ska vara ulvar så verkar det konstigt att vilja ha ett spel på 13 deltagare om 12 deltagare ger oss 3 ulvar, så varför 13 spelare? Min take var då att den 13 spelaren borde vara DTF.
Efter detta så har jag inte tagit upp DTF annat än att svara på andras frågor kring varför jag nämde DTF.

Unfair

Hero
Konrad Konvalj said:
unfair said:
Detta brukar folk gilla och jag hade tid över så:
Inlägg (detta inräknat och med Xyaz's som förra):

Vicotnik 28
Spider Jerusalem 19
Pilzeman 22
Basenanji 15
Paxen 5
Vimes 26
Unfair 12
Xyaz 10
OBD 5
KK 20
Antemannen 1
Tyr 7
Jag gillar sånt här. Det öppnar upp för lite fria tankar på hur mycket som sagts och om det är något som har sagts som är av vikt.

Utifrån din lista kommer jag nu göra en högst personlig bedömning av alla spelare.

28+ Vicotnik: Har en del små ping som jag varit inne på. Inte ovanligt att Vicotnik ligger i topp.
19+ Spider Jerusalem: Fler inlägg än vanligt. Bättre kontroll på inläggen och inte så flokigt. Får lite vibbar om att vissa saker som skrivs är lite på chans. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men lite svajjigt är det till och från för Spiders del. Röstar fortfarande på Tyr och skall återkomma efter lunch. Då hoppas jag på något vettigt och av vikt.
22+ Pilzeman: Känner mig rätt klar med Pölzemannen tillsvidare. Mycket luft i dessa 22 inlägg.
15+ Basenanji: Känns som att Basse vill ha bättre koll på saker och ting innan det kommer inlägg. Känns också som att det är värt att vänta på dessa. Kan tillföra mer säger min magkänsla.
+5 !Paxen: Måste komma något av vikt inom kort. !Paxen är inte alls med i matchen.
+26 Vimes: Stabil. Inläggen är tunga och innehåller inte så mycket jamm och luft. Får bybo-vibbar inte varulvs-vibbar här. Icke att förglömma; Man lär sig av sina misstag som ulv.
+12 Unfair: Luft.
+5 OBD: Har varit runt och seglat lite knasigt från start. Ingen osund idé att dra på sig ulvröster genom att nämna utröstningen så som han gjorde, men lägger man till powerrolls fiskandet eller vad vi skall kalla det i början så..
+20 KK: ?
Exakt 1 Antemannen: När väl Antemannen dyker upp så har vi ju ett batteri med frågor. Vimes har varit snäll och skrivit en liten hjälptråd så Antemannen behöver inte oroa sig. Ställ frågor till oss så löser det hela sig.
+7 Tyr: Stabil. Dock inte alls lika på som i det senaste liret. Då fanns Tyrsan alltid till hands och var fanimäj mer inloggad än mig på den här sidan. Vill se Tyrsan steppa upp en nivå. Klart bra spelande så här långt men du kan mer Tyrsan.
Vad menar du med luft som kommer upp överallt i inlägget? Innehållslöst?

Pilzefrau

hon/henne

Här är en rundown av vad som sagts om fluffet och spelupplägget. Alltså inget om scumtells, drev och röster, utan vad folk sagt om fluff. Typ kronologisk. Formatet är såhär:

Pilzeman:
- Jag har gjort en lista
-- Detta är en kommentar
- Här är nästa sak jag gjort
- Och en till
-- Och en kommentar på det sista

Pitchen:
- Temat anspelar på kristen mytologi och historia

Introt:
- Vi kommer från samma by
- Vi är i en lada
- En person har blivit dödad
- På något sätt finns det fiender bland byborna, men introt säger inte hur

Vicotnik:
- Ulvarna är "svavelosande demoner från helvetet"
-- Går att uttolka från namnet, men är inte helt uppenbart
- Vi borde ha en siare och en väktare i spel
- Alla har fått Fraktion, Roll/info, Namn och Förmågor. Roll/info ger inte så mycket
-- Ingen sade emot, så alla har (eller är inte förvånade över att andra har) dessa fält
- Lyfter frågan om DTF

Spider Jerusalem:
- Tror att namn kan ha betydelse

Pilzeman:
- Roll/info-fältet kan visst ge något
- Det finns någon sorts deckargåta: Ragnars hustru dog under mystiska omständigheter förra julen

Vimes:
- Ulvarna är inte nödvändigtvis onda; eller, de är inte ett yttre hot
-- Vicotnik har "indikationer på annat i [sitt] fluff"
- Vi kanske har en rolluppdelning i Ragnars ätt kontra resten av byn

Ond bråd död:
- Förstår tanken med DTF som trettonde spelare
-- Förklarar senare: i Gösta Berling är djävulen den trettonde, och han skulle kunna vara DTF. OBD ångrar sig dock eftersom djävulen snarare borde vara ulv än DTF i "varulv666"

unfair:
- spånar idéer om ulvarna, lutar åt "demoner eller djävulen"
- Frågar om det finns en präst, och om rollerna generellt är religiösa
-- Ingen har svarat på detta
- unfairs roll antyder något övermänskligt, väldigt vagt

Tyr:
- Introfluffet inte så viktigt, spelarnas fluff mer viktigt
- Gissar på fler förmågor än vanligt
- Kan utläsa mer, men vill inte gå in på det utan mer press

Pilzeman:
- Tror inte att DTF skulle vara den 13:e spelaren, utan att vi lika gärna kan ha en nu som annars

Vicotnik:
- DTF som trettonde spelare är troligt eftersom 3/9 i ulv/bybo är standard så den 13:e spelaren "blir över"

Basenanji:
- Misstänker att varulvarna har svårt att diskutera fluffet

Konrad Konvalj:
- Tolkar sin roll som att ulvarna är djävulen med hantlangare

Spider:
- Tror att varulvarna saknar info, eller har irrelevant info, om fluffet
-- Detta stödjer Basse i att ulvarna inte kan diskutera fluff trovärdigt

OBD:
- Vill se outning av utrustning

Pilzeman:
- Visste inte att det fanns utrustning

unfair:
- Visste uppenbarligen att det fanns utrustning

Basenanji:
- Utrustningssnacket "låter som en dimridå"

Spider:
- Ulvarna är demoner, men snarare besatta människor än externa demoner (sagt utifrån roll/info)

OBD:
- Hans förmåga har med utrustning att göra

Ett viktigt fynd som ingen verkar ha märkt:

unfair frågar spontant om det finns en präst. Som Vimes skulle sagt, arkiveras under C5:0014 Fiske efter powerroller

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
What?
Hehe.

Jag menar att du spelar som xyas skall och brukar göra. Du behöver inte pressas just nu som Vimes har varit inne på utan du behöver lite utrymme (läs luft) för att sniffa med din varulvsnäsa istället för att skriva tomma inlägg (läs luft). Jag var mest fyndig tyckte jag.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Right som jag lovade så ska jag försöka skriva ett vettigt inlägg som inte är vagt, flummigt, snömos eller liknande saker.

Jag har funderat en hel del och jag är rätt säker på följande, ulvarna är besatta människor eller demon dyrkare.
Ulvarna saknar utrustning eller har utrustning som avslöjar dom, tex Pentagram eller skit. Detta tror jag då ODB säger att hans förmåga har med utrustning och göra och det låter i mina öron som utrustnings siare, och om det inte finns något sätt att avgöra om de ljuger om sin utrustning så känns det som en meningslös förmåga. Alternativet här är att ODB ljuger om att ha en förmåga som har med utrustning att göra och istället är en ulv som har ett pentagram och vill se vad andra har innan har själv måste outa sin utrustning.

Jag sitter även och funderar en del på DTF, jag tror inte att det finns någon sådan i spel. Det känns fel och mitt fluff påvisar inget om det.

Vilka ulvarna kan vara?

Xyas: Inte skrivit något specielt som jag reagerat på.
Vicotnik: Tveksam men det finns inget konkret som jag kan kritisera i dagsläget.
!Paxen: För inaktiv för att kunna kommentera honom.
Vimes: Neutral i frågan om Vimes men han känns inte som en ulv.
Konrad Konvalj: Osäker men just nu lutar det mer åt bybo än ulv.
Unfair: Ja Unfair verkar byboaktig men min mage säger mig att hålla ögonen öppna.
Tyr: Tar ingen ställning i frågan om tyr just nu.
Ond bråd död: Lyser mest för mig jag tror h*n antingen är en ulv eller svamlar. ODB är den som mest har förvirat mig hitils tror jag.
Antemannen: För inaktiv för att kunna ta ställning.
Pilzeman: Ja du....jag har ingen stark åsikt varken för eller emot just nu.
Basenanji: Är lite som en krypskytt, attakerar stenhårt på en person i två poster sen byter han. Nu verkar målen vara mig och Vicotnik. Spelar som en bybo men jag har inga referens ramar för h*n.

Jag har nog mer tankar men jag måste strukturera dom innan jag börjar skriva dom här.

Vimes

Sillkung

Bra jobbat, Pilzeman! Hade jag inte varit så jävla slö hade jag tagit tag i det här själv.

Noten på unfair är intressant.