Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ond bråd död said:
Än en gång kan jag ha tolkat min förmåga fel. Jag är inte helt säker men det kan vara så att utrustningen avslöjar förmåga. Så vi bör hålla tyst om vad vi har.
Fyfan vilka trix du kör med :gremsmile:
Den klassiska misstolkningen..

Mitt begär efter Unfairs utrustning stillas ju lite av ditt plötsliga utspel, men det gör det hattigt och förvirrande för byn när sånt här händer. Speciellt när det flera gånger sagts att vi skall ha koll på prylarna. Sloppy, slurp. Nu måste jag lugna ner mig.

Vimes

Sillkung
Ond bråd död said:
Det är som min förmåga som får mig att tro att vi inte bör avslöja vad vi har för saker. Det skulle vara till ulvarnas fördel.
Alright. Då släpper vi utrustningen tycker jag.

Unfair får gärna bli drevad ändå. Det finns annat att snacka om. Vilka är ulvarna? Namnen? Vilka är skumma? Etc. Kom igen unfair, hitintills har du mest varit negativ på andra vad jag kan minnas.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Alright. unfair. Din utrustning. Berätta.

Röst: Unfair

(Vico har outat sig som Maja och det kan vara helt ok. Jag har dock en feeling för att ulvarna kanske sitter på helt vanliga namn - som Maja - och därför inte låter sig fångas på detta. Så Vico kan fortfarande vara intressant att knipa på torsdag, imo:)
Jo som det är nu har vi indicier på Ragnar och en outning av Maja. Inga sköna namn i min bok, men det blir intressant i framtiden att se vart det leder.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Vimes said:
Spider Jerusalem said:
För att svara på det här måste jag outa, om det är ok med alla så förklarar jag gärna vad jag tror och varför.
Jag vet inte om jag tycker att du behöver outa. Är det så att du inte kan gå närmare in på det utan en outning så ska jag inte pressa dig mer.

Om DU däremot tycker att det är rätt att outa nu så är det ok med mig. Om du sen outar dig som siare kommer jag nog tycka att du gjort ett jävligt konstigt val, men eftersom jag inte vet vad du har kan jag inte bedömma huruvida det vore rätt att outa eller inte.
Det jag skulle behöva outa är namn och lite av den information jag har fått. Min förmåga har inget med det att göra.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Inga sköna namn
Vafalls? Vad är problemet?
Spider har varit inne på att namn har betydelse. Spider har också gått rätt djupt in i den hebriska uppenbarelseboken eller liknande. Maja+Ragnar ger mig inga direkta vibbar som jag kan jobba med därav är inte namnen så sköna.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Det jag skulle behöva outa är namn och lite av den information jag har fått. Min förmåga har inget med det att göra.
Jag kan fantisera om att du inte heter något i stil med: Maja, Ragnar eller Pia.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lite information:

Från 16.55 är jag bortkopplad från varulvsspelandet. Finns kanske en liten chans att jag dyker upp innan avspark, men det beror lite på min uppladdning.

När väl Chelsea har tagit sig till final kommer jag att vara på bra humör och troligen kan jag inte sova så runt 23.00 är jag tillbaka.

Min röst på Unfair ligger rätt bra känner jag.

Vimes

Sillkung
Jepp. Jag tar nog kväll nu också. Bra fart ändå tycker. En del kanske känner att vi inte får så mycket sagt, men jag tycker det rullar på bra. Jag gillar att vi skriver mycket om våra roller utan att egentligen outa något. Det kommer bli mumma att använda senare i spel när vi har konkreta grejer att rulla med.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ond bråd död said:
Än en gång kan jag ha tolkat min förmåga fel. Jag är inte helt säker men det kan vara så att utrustningen avslöjar förmåga. Så vi bör hålla tyst om vad vi har.
Just nu känns det som du spelar ganska sloppy och inte har koll på den information du fått i ditt pm, men trots detta så känns du betydligt mer bybo-aktig efter detta utspel.

Jag tänker flytta min röst från dig till Basenanji, då jag fortfarande väntar på svar varför han inte tagit upp !Paxen i sin genomgång över spelare han postade tidigare.

Röst: Basenanji

Basenanji

Postd20modernist
Jag säger det igen:

Vicotnik och Spider står i rampljuset för mig. Deras senaste inlägg är så mycket scum tell det kan bli.

Och det har att göra med snacket om demoner.

Spider gliiider nåt väldigt på temat.

Och Vic kommer knappast med något konstruktivt heller.

Och jag btror att de inte vågar utveckla temat vidare, eftersom de inte vet vad de ska säga. DET känner jag igen från min tid som varulv – det är horror extremis bauta att behöva improvisera när man som varulv inte har samma kunskap som byn. Hjälp mig att pumpa Spider och Vicotnik på det här, snälla.

---

Sedan om DTF: där tror jag att byn gör en höna av en fjäder. DTF har varit med i så många spel att vi förstås inte kan räkna bort en tredje fraktion i det här spelet. Det är väl inget konstigt?

Om utrustning: tja, det kan säkert vara så att ett föremål är kopplat till en förmåga som att en munk behöver sin bibel för att kunna skydda någon (i rollen som Väktare tex). Eller en polis och hans pistol, etc.
Dessvärre verkar det som att endfast vissa har utrustning och jag tror inte tt Recca har gett vissa varulvar utrustning. Tvärtom tror jag at bybor med förmågor får utrustning. Det är alltså ett rätt känsligt ämne, om jag får gissa.

Namn ger jag inte mycket för alls och det är typiskt att Vico avslöjar sitt namn i stället för att fördjupa sig i pratet om demoner-djävlar. Jag tror faktiskt att varulvslägret har klampat rätt i klaveret här.

Men om man nu ska diskutera sådana här frågor är det bärttre att diskutera kring dem i stället för att outa info från vår förhandsinformation. då får vi också material att analysera senare: "Varför sa LabansBananer att kategori X inte hade någon betydelse?" osv.

Sedan vill jag förstås att Antemannen och Paxen är med lite mer. Eller mycket mer. Det är otroligt störande med folks frånvaro.

Pilzefrau

hon/henne
4 unfair (Konrad Konvalj, Ond bråd död, Vimes, Pilzeman)
3 Vicotnik (!Paxen, Antemannen, Basenanji)
2 Ond bråd död (unfair, Spider)
1 Pilzeman (Tyr)
1 Basenanji (Vicotnik)

1 ingen (xyas)

Pilzefrau

hon/henne
OBDs turnaround

Jag kan inte göra annat än att hålla med Vicotnik, på båda punkterna.
Det är slarvigt läst att inte inse det innan man avslöjar grejer för att få något att hända, men den här "nej, vänta, jag tabbade mig"-känslan är rätt svår att fejka så OBD får anses grönad.

Basenanji, förlåt, men du känns ganska svamlig. Jag hoppas på att få se lite mer strukturerade inlägg från dig, för nu är de lite svårlästa. Inte att du är särskilt svårläst – du känns ganska grön – men jag hänger inte med på allt, och framförallt inte på dina resonemang.

Lite relaterat är änn en chans att slå in min favoritpoäng: sluta droppa hintar otydligt. Om ni säger något som är relaterat till info ni har, säg det tydligt eller inte alls. Om det är för känsligt för att kunna säga att "Min roll ger mig anledning att tro att …" så bör du inte säga det alls. Exempel:
Basenanji said:
Dessvärre verkar det som att endfast vissa har utrustning och jag tror inte tt Recca har gett vissa varulvar utrustning. Tvärtom tror jag at bybor med förmågor får utrustning. Det är alltså ett rätt känsligt ämne, om jag får gissa.
Två teser dras som gissningar, som jag (utan utrustningsinfo) inte kan bedöma varför de skulle vara sanna:
- Varulvar får nog inte utrustning
- Bybor med förmågor får utrustning

Om detta är punkter som relaterar till dold info du sitter på kan varulvarna spekulera lika bra som byborna. Och bedömer du det fritt fram att säga "min roll får mig att tro ovanstående" så säg det rakt ut istället.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:
Vicotnik och Spider står i rampljuset för mig. Deras senaste inlägg är så mycket scum tell det kan bli.
Och det har att göra med snacket om demoner.
Spider gliiider nåt väldigt på temat.
Och Vic kommer knappast med något konstruktivt heller.
Kan du förklara varför du anser det vara mycket scum tell att gå ut att säga rakt ut att ulvarna är demoner? För jag förstår inte det. Sen att jag inte tänker vidare utveckla det är för att det kommer skada byn mer än hjälpa den i nuläget.

Ond bråd död

Swashbuckler
Nu har jag fått min förmåga lite utredd av Recca. Det skulle vara bra att få reda på folks utrustning, men samtidigt tror jag att det kan stämma att utrustningen skvallrar om vilken förmåga man har. Om nån har skäl att tro att detta antagande är fel, säg till! Dvs om din förmåga och utrustning inte matchar eller om du saknar någondera men inte den andra.

Vimes

Sillkung
Jag ser, i mitt PM, ingen koppling mellan kategorierna Förmåga och Utrustning.

Basenanji

Postd20modernist
Re: OBDs turnaround

Oj, det var ju inte bra att jag var så svamlig. Kan du säga lite mer exakt vad du vill att jag ska precisera?

Om detta är punkter som relaterar till dold info du sitter på kan varulvarna spekulera lika bra som byborna. Och bedömer du det fritt fram att säga "min roll får mig att tro ovanstående" så säg det rakt ut istället.
Jag tycker att det är BRA när varulvarna måste spekulera. Sedan är det ju bajskorv om vi inte ska säga något alls, för då tystnar spelet och aktiviteten. Jag gillar tex att breadcrumba eftersom det tvingar varulvarna att bidra.

Självklart har allt jag säger något med min info att göra. Varför tror du att jag går så hårt på Vic och Spider när de dillar om demoner?