OBDs turnaround
Jag kan inte göra annat än att hålla med Vicotnik, på båda punkterna.
Det är slarvigt läst att inte inse det innan man avslöjar grejer för att få något att hända, men den här "nej, vänta, jag tabbade mig"-känslan är rätt svår att fejka så OBD får anses grönad.
Basenanji, förlåt, men du känns ganska svamlig. Jag hoppas på att få se lite mer strukturerade inlägg från dig, för nu är de lite svårlästa. Inte att du är särskilt svårläst – du känns ganska grön – men jag hänger inte med på allt, och framförallt inte på dina resonemang.
Lite relaterat är änn en chans att slå in min favoritpoäng: sluta droppa hintar otydligt. Om ni säger något som är relaterat till info ni har, säg det tydligt eller inte alls. Om det är för känsligt för att kunna säga att "Min roll ger mig anledning att tro att …" så bör du inte säga det alls. Exempel:
Basenanji said:
Dessvärre verkar det som att endfast vissa har utrustning och jag tror inte tt Recca har gett vissa varulvar utrustning. Tvärtom tror jag at bybor med förmågor får utrustning. Det är alltså ett rätt känsligt ämne, om jag får gissa.
Två teser dras som gissningar, som jag (utan utrustningsinfo) inte kan bedöma varför de skulle vara sanna:
- Varulvar får nog inte utrustning
- Bybor med förmågor får utrustning
Om detta är punkter som relaterar till dold info du sitter på kan varulvarna spekulera lika bra som byborna. Och bedömer du det fritt fram att säga "min roll får mig att tro ovanstående" så säg det rakt ut istället.