Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Vimes

Sillkung
Vicotnik said:
Jag tänker flytta min röst från dig till Basenanji, då jag fortfarande väntar på svar varför han inte tagit upp !Paxen i sin genomgång över spelare han postade tidigare.
Jag tycker du griper efter halmstrån, Vico, och att du gjort det hela spelet. Nä, Basse tog inte upp Paxen. Vad kan det bero på? Kanske att Paxen varit totalt osynlig under hela spelet. I min översikt över mina intryck av alla deltagare skrev jag något i stil med "Nggh! Är Paxen ens med?" Det är väl inte så ormligt att Basse: 1) glömde bort Paxen, eller 2) inte hade något att säga om honom?

Att sitta och "pressa" någon på varför denne inte kommenterat ett spöke som Paxen känns rätt mycket som att försöka ge sig själv ett aktivt alibi. Finns det inget vettigare håll att dra åt?

Ond bråd död

Swashbuckler
Basenanji said:
Jag säger det igen:

Vicotnik och Spider står i rampljuset för mig. Deras senaste inlägg är så mycket scum tell det kan bli.

Och det har att göra med snacket om demoner.

Spider gliiider nåt väldigt på temat.

Och Vic kommer knappast med något konstruktivt heller.

Och jag btror att de inte vågar utveckla temat vidare, eftersom de inte vet vad de ska säga. DET känner jag igen från min tid som varulv – det är horror extremis bauta att behöva improvisera när man som varulv inte har samma kunskap som byn. Hjälp mig att pumpa Spider och Vicotnik på det här, snälla.

---

Sedan om DTF: där tror jag att byn gör en höna av en fjäder. DTF har varit med i så många spel att vi förstås inte kan räkna bort en tredje fraktion i det här spelet. Det är väl inget konstigt?

Om utrustning: tja, det kan säkert vara så att ett föremål är kopplat till en förmåga som att en munk behöver sin bibel för att kunna skydda någon (i rollen som Väktare tex). Eller en polis och hans pistol, etc.
Dessvärre verkar det som att endfast vissa har utrustning och jag tror inte tt Recca har gett vissa varulvar utrustning. Tvärtom tror jag at bybor med förmågor får utrustning. Det är alltså ett rätt känsligt ämne, om jag får gissa.

Namn ger jag inte mycket för alls och det är typiskt att Vico avslöjar sitt namn i stället för att fördjupa sig i pratet om demoner-djävlar. Jag tror faktiskt att varulvslägret har klampat rätt i klaveret här.

Men om man nu ska diskutera sådana här frågor är det bärttre att diskutera kring dem i stället för att outa info från vår förhandsinformation. då får vi också material att analysera senare: "Varför sa LabansBananer att kategori X inte hade någon betydelse?" osv.

Sedan vill jag förstås att Antemannen och Paxen är med lite mer. Eller mycket mer. Det är otroligt störande med folks frånvaro.
Jag håller med dig. Vico och Spider känns skummast. Spider för att han verkar vilja snömosa med snacket om djävulen. Om vi talar om belsebub eller satan, plus 666-svamlet. Varulv som inte vet vad han ska säga men ändå vill verka aktiv?

Angående DTF så är min poäng att ulvar antagligen är ivrigast att jaga dem.

Spider får gärna reda ut sitt svammel.

Min röst ligger dock kvar på Vico tills vidare.

Vimes

Sillkung
Vico vs Spider!

Jag skulle vilja se Vico och Spider battla kring vilka varulvarna är.

Vico säger bensäkert att det är demoner.

Spider har jazzat runt lite men stannat vid Besten (666) och hans anhang.

Demoner eller Satanus (that is latin for 'Satan')? Som det ser ut just nu är det Spider eller Vico som ryker, så det borde ligga i båda herrarnas intresse att kolla upp och försöka bygga ett case mot den andre.

Vimes

Sillkung
Ond bråd död said:
Vimes said:
Jag ser, i mitt PM, ingen koppling mellan kategorierna Förmåga och Utrustning.
I så fall kanske vi vågar outa det iaf. Det skulle vara värdefullt för byn.
Jag kan på intet sätt garantera att det inte är så att ulvarna kan sniffa reda på förmågor via utrustning bör nämnas.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Bra byn! Det rockar igång lite ser jag och det är toppen.

Just nu sitter jag lite trångt till men är jag dum om jag ställer frågan: Vilka har en antydan om att utrustning är något som skall finnas med i beräkningen?

Det räcker ju med ett kort: Mjo det finns/finns inte i min roll.

För att inte ses som en sumprunkande fiskare kan jag direkt säga att det i min roll inte finns en antydan om att jag skulle vara utrustad med något.

I förbifarten såg jag att Vimes var blank eller vad man skall säga. OBD bär utrustningen: Inget (och har dessutom antytt att det hör ihop med en förmåga). Sen har vi Unfair som på nått vis är inblandad i utrustningsprylen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Vico vs Spider!

Ska jag gå in och förklara varför det är Demoner som vi har att göra med så kommer jag behöva gå ut med hela min roll. Vilket inte kommer hjälpa byn något utan snarare själpa den i nuläget så vill ni kan ni fortsätta pressa mig och då kommer jag vara tvungen att gå ut med hela min roll. Så nu är det ert val om jag ska gå ut med allt och förklara varför det är demoner vi har att göra med?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Ska jag gå in och förklara varför det är Demoner som vi har att göra med så kommer jag behöva gå ut med hela min roll. Vilket inte kommer hjälpa byn något utan snarare själpa den i nuläget så vill ni kan ni fortsätta pressa mig och då kommer jag vara tvungen att gå ut med hela min roll. Så nu är det ert val om jag ska gå ut med allt och förklara varför det är demoner vi har att göra med?
Du kanske kan gå runt det på lämpligt vis. Spider har tidigare sagt det samma så som det ser ut nu kommer ni båda att sitta där och ha samma plan.

Alltså, hela eller stora delar av rollen måste avslöjas för att göra er mindre röd.

Vimes

Sillkung

Oh noes! Är det kört om vi pressar dig mer alltså?

Säg något om Spider, då. Vad sysslar han med egentligen? Hur kommer det sig att du är den enda som är säker på demoner? Är alla som snackar om annat ulvar?

Ond bråd död

Swashbuckler

Vicotnik said:
Du hade ingen utrustning?

Pilzefrau

hon/henne
Re: OBDs turnaround

Basenanji said:
Om detta är punkter som relaterar till dold info du sitter på kan varulvarna spekulera lika bra som byborna. Och bedömer du det fritt fram att säga "min roll får mig att tro ovanstående" så säg det rakt ut istället.
Jag tycker att det är BRA när varulvarna måste spekulera. Sedan är det ju bajskorv om vi inte ska säga något alls, för då tystnar spelet och aktiviteten. Jag gillar tex att breadcrumba eftersom det tvingar varulvarna att bidra.

Självklart har allt jag säger något med min info att göra. Varför tror du att jag går så hårt på Vic och Spider när de dillar om demoner?
Självklart är det bra när varulvarna spekulerar med oss, ja. Men jag tänker på följande:

A säger något som, om man kopplar på rätt sätt, är en ledtråd om vad denne har för förmåga. Några i byn fattar, men inte alla.
Varulvarna spekulerar fritt för sig själva, och om de har tur kommer de på vad A menade.

Om det som nu avslöjades för varulvarna (och därmed alla varulvarna) var något som de inte borde fått reda på, så var det dumt att hinta om det. Om det var bra för byn att några av byborna greppade så var det väl än avvägning – var det värt att avslöja det för varulvarna för att några bybor skulle greppa?

Om det istället var något ofarligt, som är bra för byn att veta men ingen fara om varulvarna vet, då var också dåligt att hinta om det, eftersom några bybor lämnas i förvirring. Då kunde man sagt det rakt ut istället.

Som jag ser det blir det tre lägen:
1. Det är jättedåligt om ulvarna "knäcker koden" – då ska man hålla tyst helt och inte hoppas att rätt personer fattar
2. Det är ingen fara alls om ulvarna knäcker det – då kan man lika gärna vara tydlig så alla fattar
3. Det är dåligt om varluvarna får veta och bra för byn att ha det tydligt, men lite svårt att avgöra vem som kommer fatta hinten – då ska man ta det väldigt försiktigt. Att brödsmula i det läget är att spela tärning på vem som kommer göra rätt koppling och läsa mellan raderna – och vill du satsa pengar på att de som kan läsa på rätt sätt har slumpats till bybor?

För att förtydliga: att bara säga lite grann om sin roll har jag inget emot. Det är att hinta om saker och inte säga om det är gissningar eller något man vet säkert som stör mig.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vimes said:
Oh noes! Är det kört om vi pressar dig mer alltså?

Säg något om Spider, då. Vad sysslar han med egentligen? Hur kommer det sig att du är den enda som är säker på demoner? Är alla som snackar om annat ulvar?
Ja, jag kan inte ge något mer utifrån min roll utan att gå ut med allt.
För mitt fluff talar om för mig att det är med demoner vi har att göra, det har jag nämt tidigare.
De som pratar om annat har jag ingen aning om de är ulvar eller inte, men utifrån den information jag har så är det Demoner vi har att göra med.
Och vad beträffar Spider så har även han hamnat i skottgluggen på grund av sina uttalanden, det som jag dock finner intressant är han verkar ha gått från att prata om Demoner till Djäulen för till sist prata om Besten. Hur vida Besten är en demon eller inte har jag inte en sussning om, men det kan mycket väl vara så att Besten räknas som demon. I vilket fall som helst så tror jag inte det är någon större skillnad i detta fall, utan snarare tolkningar av den information som spider besitter.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Som det ser ut just nu är det Spider eller Vico som ryker, så det borde ligga i båda herrarnas intresse att kolla upp och försöka bygga ett case mot den andre.
Du menar precis vad du skriver hoppas jag. Just nu så som i just nu. Alltså, tisdagen den 24:e och långt kvar till hängningsdags och torsdag.

Om vi nu skall ha ett battle mellan Vico och Spider kan vi andra intressera oss för andra saker. En fight dem emellan kommer troligen inte att leda någon vart eftersom båda inte vill outa mer om sina roller.

Som jag ser det finns det ju tre anledningar att inte outa mer av sin roll.
1. Viktig roll
2. Information som kan hjälpa ulvarna att ljuga
3. Information som sätter andra bybor i knipa
Sen har vi ju 4:an också så klart. Vico/Spider är ulv och gömmer sig bakom snacket om att outa hela sin roll eller inte ge något alls.

Om jag utgår från min roll och den information jag sitter på så skulle jag sätta Spider i ett grönare fack än Vicotnik just nu.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Efter lite funderingar så tror jag att jag måste gå ut med hela min roll om jag avslöjar namnet. Då jag tror att ulvarna sitter på information som ger dom en upper hand om jag bara kör på namnet.

Men jag har inga problem att outa hela min roll om folk tror det är för byns bästa.

Samt förstår jag inte hur jag kan vara rödare en ODB och unfair men jag köper det då det kan vara svårt att se om ens egna inlägg är helt åt fanders.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
unfair said:
Fuck me, jag tror att mina inlägg har varit dom mest värdelösa. Under dagen har jag ännu mindre tid att skriva inlägg, och ikväll ska jag vara i Linköping, så jag har inte mycket tid.

Jag siktar på att ändra min röst iaf, så jag ska försöka läsa igenom och tolka inläggen. Just nu är det dessa oavsiktliga outningar som har gjorts som jag funderar över.
Bump.

Hur är det egentligen !Paxen?

Pilzefrau

hon/henne

Min roll säger inget i frågan, men jag tror att det har blivit lite höna av fjäder. Visst, det var Spider som började med att spontant kopiera massa hebreiska, säga "hur kunde jag vara så dum" och sen göra det smärre bytet från "det är djävulen" till "det är Besten". Men.

Jag tror inte Vicos och Spiders berättelser står i sådan kontrast till varandra som många verkar tro, utan snarare att den ena använder ett ord och den andra ett annat men menar samma sak. Jag tror dessutom verkligen inte att Spider skulle köra sin Hebrew Surprise utan provokation om han var ulv. Är det någon som har hittat på och nu safe:ar och hoppas inte behöva säga något nytt är det Vico, men jag har inte fått den känslan från honom heller.

Min gissning är att all ulvarna är demoner om det spelar roll regelmässigt, och sedan kan en av dem vara Besten eller Satan för det.
Detta är gissningar från vad som sagts.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Efter lite funderingar så tror jag att jag måste gå ut med hela min roll om jag avslöjar namnet. Då jag tror att ulvarna sitter på information som ger dom en upper hand om jag bara kör på namnet.

Men jag har inga problem att outa hela min roll om folk tror det är för byns bästa.

Samt förstår jag inte hur jag kan vara rödare en ODB och unfair men jag köper det då det kan vara svårt att se om ens egna inlägg är helt åt fanders.
Perfa Spider.

Ligg lågt med hela din roll tycker då jag i alla fall.
Bygg lite case mot dina misstänkta; Unfair & OBD så kanske vi alla får nytta av det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Du hade ingen utrustning?
Bump.

Hur var det med din utrustning Vicotnik?