Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Vico vs Spider!

Basenanji said:
Jo, så kan det vara. Men har inte Vicotnic varit grymt noga med att säga "demon"?
Jo det stämmer att jag använder mig av ordet demon och inte djävlar eller liknande ord.

Xyas

Swashbuckler

Pilzeman said:
Det mest iögonenfallande jag hittade alls var att han inte misstänkte unfair mer efter att missen med prästen uppdagades
Jag misstänker det inte för att det inte är misstänkt. Inte i nuläget i varje fall.

Basenanji

Postd20modernist

Jag sökte på ordet "demoner" och författare "Vicotnik" och fick fram det här:

I inlägg #785096 finns följande:

Vicotnik said:
I och med att vi är 12 deltagare så bör det rimligtvis finnas 3 svavelosande demoner från helvetet bland oss.
I inlägg #785576 finns följande:

Vicotnik said:
Vad: Demoner.
Varför: fluff.
Just nu tänker jag inte utveckla detta om så inte massan kräver det av mig.
I inlägg # 785595 finns följande:

Vicotnik said:
Jo det är demoner vi har att göra med. Sen vilken form de har vet jag dock inte.
I inlägg # 785665 finns följande:

Vicotnik said:
Kan du förklara varför du anser det vara mycket scum tell att gå ut att säga rakt ut att ulvarna är demoner? För jag förstår inte det. Sen att jag inte tänker vidare utveckla det är för att det kommer skada byn mer än hjälpa den i nuläget.
I inlägg #785679 finns följande:

Ska jag gå in och förklara varför det är Demoner som vi har att göra med så kommer jag behöva gå ut med hela min roll. Vilket inte kommer hjälpa byn något utan snarare själpa den i nuläget så vill ni kan ni fortsätta pressa mig och då kommer jag vara tvungen att gå ut med hela min roll. Så nu är det ert val om jag ska gå ut med allt och förklara varför det är demoner vi har att göra med?

I inlägg #785691 finns följande:

Ja, jag kan inte ge något mer utifrån min roll utan att gå ut med allt.
För mitt fluff talar om för mig att det är med demoner vi har att göra, det har jag nämt tidigare.
De som pratar om annat har jag ingen aning om de är ulvar eller inte, men utifrån den information jag har så är det Demoner vi har att göra med.
Och vad beträffar Spider så har även han hamnat i skottgluggen på grund av sina uttalanden, det som jag dock finner intressant är han verkar ha gått från att prata om Demoner till Djäulen för till sist prata om Besten. Hur vida Besten är en demon eller inte har jag inte en sussning om, men det kan mycket väl vara så att Besten räknas som demon. I vilket fall som helst så tror jag inte det är någon större skillnad i detta fall, utan snarare tolkningar av den information som spider besitter.

---

Jag har kollat min info och introtexten. Jag kan INTE se något som tyder på demoner. Tvärtom ser jag hur djävulen är inblandad. Ett tag tänkte jag att det kanske handöade om att jag var någon sort 'falsk siare' eller 'naiv siare' eller något, men det finns kompletteringar i min info som motsäger en sådan roll.

För mig är det verkligen ett mysterium att Vic/Spider har varit så inne på DEMON-spåret, men jag ber verkligen om ursäkt om jag har varit för envis med det här.

Vad säger ni andra?

Xyas

Swashbuckler

Pilzeman said:
Skulle du vilja skriva något om hur din misstankekarta ser ut?
Den ser inte alls ut just nu skulle jag säga.

Pilzeman said:
Eller finns det något du kan säga om fluffet och ulvarna utifrån din roll/info?
Noppe, inte i nuläget.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Det finns andra saker med i spel som inte är Människor och demoner/ulvar/besatta/dyrkare/kultister/tjänare/djävlar.

Och utifrån min roll så vore det logiskt med demoner/djävar/besatta/dyrkare/kultister/tjänare.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Det finns andra saker med i spel som inte är Människor och demoner/ulvar/besatta/dyrkare/kultister/tjänare/djävlar.

Och utifrån min roll så vore det logiskt med demoner/djävar/besatta/dyrkare/kultister/tjänare.
Jag säger inte DTF med det här vill jag bara poängtera.

Pilzefrau

hon/henne

• Basses roll säger "djävlar" eller "djävulen" väldigt tydligt.
  • Vicotniks roll säger "demoner" väldigt tydligt.
  • Spider har anledning att tro att det finns något mer än människor och vaddetnuär – kanske mer än en av sakerna i vaddetnuär-kategorin?
  • Vimes hintar om ett inre hot mer än ett yttre – alltså demonbesatta människor.
  • Vi har med all säkerhet tre ulvar.

Pilzefrau

hon/henne

Pilzeman said:
Jag förstår inte, Spider.
Okej, jag är korkad. Jag förstår visst. Jag behöver outa en del av min roll/info om jag ska berätta varför dock. Och det kastar lite ljus över demon/djävul-frågan, men inte mycket. Det kan fortfarande vara båda för allt jag vet.

Jag blev förvirrad av dina två listor, för det såg inte ut att vara samma lista, så jag trodde du menade att utöver demoner/ulvar/besatta/dyrkare/kultister/tjänare/djävlar så trodde du att det fanns demoner/djävlar/besatta/dyrkare/kultister/tjänare. Vilket inte gick ihop.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basse said:
För mig är det verkligen ett mysterium att Vic/Spider har varit så inne på DEMON-spåret, men jag ber verkligen om ursäkt om jag har varit för envis med det här.

Vad säger ni andra?
Jag säger som tidigare. Det vi har att göra med är något större än en simpel bonddräng. Jag kan utifrån min roll inte avläsa att det handlar om just demoner, men djävulen i någon skepnad är troligen inblandad.

Djävulen, Belsebubben, Satan, Hinhål, Ondskan, Antikrist, eller nått liknande. Demon är inget jag skulle sätta i första rummet eftersom det hela känns mer bibliskt än något annat.

Demoner kanske omnämns på nått vis rent bibliskt vad vet jag?

Pilzefrau

hon/henne

xyas said:
Pilzeman said:
Skulle du vilja skriva något om hur din misstankekarta ser ut?
Den ser inte alls ut just nu skulle jag säga.
Har du planer på att skaffa en?
Vem vill du just nu se skriva något (förutom Antemannen, för honom vill vi alla se)? Varför?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Spider Jerusalem said:
Spider Jerusalem said:

Jag säger inte DTF med det här vill jag bara poängtera.
Jag tror att jag förstår vad spider syftar på.

Basenanji

Postd20modernist

Alltså, jag kan nog tänka mig att djävulen är med i fluffet...

...men att varulvarna inte nödvändigtvis behöver vara djävulen, utan mer hans hantlangare.

Så när Spider snackar om kultister grönar det honom något.
Men det kan också vara varulvstaktik.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Basenanji said:
Alltså, jag kan nog tänka mig att djävulen är med i fluffet...

...men att varulvarna inte nödvändigtvis behöver vara djävulen, utan mer hans hantlangare.

Så när Spider snackar om kultister grönar det honom något.
Men det kan också vara varulvstaktik.
Jo jag försöker vara klarare och skina ett ljus på det som är oklart. Men det är svårt att skriva upplysande inlägg hela tiden. Ibland behöver man få spåna lite.

Tyr

Hero

Jag har en känsla av att vi antingen har olika definitioner av termer eller att olika termer används för att förvirra oss. Men jag kanske bara är naiv.

Hur som helst så kanske vi skulle släppa det för tillfället och ta upp det igen när någon av de inblandade tvingats outa. Just nu verkar det inte ge oss någonting.

Xyas

Swashbuckler

Pilzeman said:
Har du planer på att skaffa en?
Vem vill du just nu se skriva något (förutom Antemannen, för honom vill vi alla se)? Varför?
Såklart. Den kommer efterhand, det är fortfarande första rundan. Tycker vi är bra igång med diskussioner och grejer.

Men som du säger så reagerar jag mer än något annat, tyvärr är det så att jag har inget att tilläga i demon/djävul/whatever-diskussionen då min roll inte nämner någon av de här termerna.

Ond bråd död

Swashbuckler
Röst:Unfair

Jag börjar om min jakt på utrustning. Dock med tillägget att om någon tycker sig se ett samband mellan förmåga och utrustning så hojta till.

Unfair, vad har du för grejer?

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
Tycker vi är bra igång med diskussioner och grejer
Här skulle jag villa fälla in att du är en av de spelare som inte riktigt är inne i diskussionerna. Visst det är väl som du säger att du inte har något att tillföra i just demon/djävul/whattävers men det måste ju finnas något du är intresserad av att lyfta fram för att hjälpa byn.

Nu vet ju jag att det är lite av ditt spel det här så jag skall inte dra allt för stora växlar av det hela.

Fler spelare som måste lyftas fram:

!Paxen
Unfair
Antemannen

Dessa bör snabbare än kvickt komma igång med något i textväg så att det finns något att analysera. Unfair är på gång (har säkert författat ett inlägg redan nu).

Unfair

Hero
Hej igen. Jag lyckades ju med snesteget att inte skriva det där inlägget jag hade tänkt skriva i vilket jag skulle tala om att jag hade ett inbokat rollspels tillfälle ikväll. Så, denna kvällen, precis som igår så var jag relativt inaktiv. Men nu är jag här. Jag kommer att skriva lite till men sedan måste jag sova. Förmiddagarna/morgnarna är mina tider, då är jag som aktivast.

Unfair

Hero
Ok, utrustningen alltså. Förstår inte hur jag blev misstänkt för att jag skrev att jag viste om att det fanns utrustning med i spelet men vist, det är rätt att vi drevar mot alla och inte glömmer något, vill bara inte häller att vi glömmer folk som för lättsinnigt hoppar på tågen utan att motivera varför.

Här är alltså mitt inlägg för er:
unfair said:
Jag var nära att släppa min röst på dig efter ditt inlägg ända tills jag såg detta:

Ond bråd död said:
Slutligen så skulle jag gärna se en outning av utrustning i första hand av de pressade.
Utrustning. Ok, så nu är den bomben släppt. Jag tror nog att jag hade föredragit ifall de pressade fick outa vad de ville och sedan behövde motivera sig, för det var tidigare inte säkert att ulvarna de viste om att det fanns utrustning.

Jag skulle nu gärna vilja höra din motivering till varför du avslöjade detta men också varför du vill veta mer om det? (gör inget dumt som att outa en förmåga direkt om jag berör sådant nu)
Här är alltså vad ni sa då (till stora delar):
Vimes said:
Vem var det förresten som var helt med på banan angående utrustning? Unfair?
Konrad Konvalj said:
OBD´s outning är ju rätt safe eftersom han outat allt det där redan innan. Hans utrustning (som är ingen) är förknippad med info/förmåga och det har han hintat om tidigare.

Förutom OBD har Unfair snuddat rätt hårt vid just utrustning. Spider har deklarerat att inte har nått gällande utrustning i sin roll.

Således vill jag kolla av vad Unfair har att tillföra i den här biffen.

Röst: Unfair
Och tja, ja. Jag vet om att det finns med utrustning i spelet, något som jag inte värkar vara den ända som vet med tanke på vad bland annat OBD och Vimes skrivit. Jag vet inte hur smart det är att outa utrustning för jag måste tyvärr säga som Vimes i den frågan.

Vimes said:
Jag ser, i mitt PM, ingen koppling mellan kategorierna Förmåga och Utrustning.
Ni har inte några frågor till mig istället för att jag ska skriva bara så här som svar på typ ingenting. Det ända jag sett är typ att jag skulle berätta vad jag vet om utrustning och det hoppas jag att jag gjorde i detta inlägget.

Jag kan även tillägga lite funderingar jag har kring utrustning. Jag tror inte att varulvarna har någon utrustning utan jag tror att de i detta nu (eller tidigare) suttit och behövt ljuga ihop utrustning som de känner kan vara passande. Och då ingen faktiskt utrustning har blivit outad så känns det som att det kan vara ett av de områden vi har störst chans att fånga en ulv på tidigt.

Sedan innan vi börjar med en massoutning av utrustning så tycker jag vi noggrant ska överväga ifall det kan vara så att det är kopplat till power roller (inte omöjligt att power roll = inget utrustning häller, viktigt att inte glömma).