Re: Vico vs Spider!
Jag sökte på ordet "demoner" och författare "Vicotnik" och fick fram det här:
I inlägg #785096 finns följande:
Vicotnik said:
I och med att vi är 12 deltagare så bör det rimligtvis finnas 3 svavelosande demoner från helvetet bland oss.
I inlägg #785576 finns följande:
Vicotnik said:
Vad: Demoner.
Varför: fluff.
Just nu tänker jag inte utveckla detta om så inte massan kräver det av mig.
I inlägg # 785595 finns följande:
Vicotnik said:
Jo det är demoner vi har att göra med. Sen vilken form de har vet jag dock inte.
I inlägg # 785665 finns följande:
Vicotnik said:
Kan du förklara varför du anser det vara mycket scum tell att gå ut att säga rakt ut att ulvarna är demoner? För jag förstår inte det. Sen att jag inte tänker vidare utveckla det är för att det kommer skada byn mer än hjälpa den i nuläget.
I inlägg #785679 finns följande:
Ska jag gå in och förklara varför det är Demoner som vi har att göra med så kommer jag behöva gå ut med hela min roll. Vilket inte kommer hjälpa byn något utan snarare själpa den i nuläget så vill ni kan ni fortsätta pressa mig och då kommer jag vara tvungen att gå ut med hela min roll. Så nu är det ert val om jag ska gå ut med allt och förklara varför det är demoner vi har att göra med?
I inlägg #785691 finns följande:
Ja, jag kan inte ge något mer utifrån min roll utan att gå ut med allt.
För mitt fluff talar om för mig att det är med demoner vi har att göra, det har jag nämt tidigare.
De som pratar om annat har jag ingen aning om de är ulvar eller inte, men utifrån den information jag har så är det Demoner vi har att göra med.
Och vad beträffar Spider så har även han hamnat i skottgluggen på grund av sina uttalanden, det som jag dock finner intressant är han verkar ha gått från att prata om Demoner till Djäulen för till sist prata om Besten. Hur vida Besten är en demon eller inte har jag inte en sussning om, men det kan mycket väl vara så att Besten räknas som demon. I vilket fall som helst så tror jag inte det är någon större skillnad i detta fall, utan snarare tolkningar av den information som spider besitter.
---
Jag har kollat min info och introtexten. Jag kan INTE se något som tyder på demoner. Tvärtom ser jag hur djävulen är inblandad. Ett tag tänkte jag att det kanske handöade om att jag var någon sort 'falsk siare' eller 'naiv siare' eller något, men det finns kompletteringar i min info som motsäger en sådan roll.
För mig är det verkligen ett
mysterium att Vic/Spider har varit så inne på DEMON-spåret, men jag ber verkligen om ursäkt om jag har varit för envis med det här.
Vad säger ni andra?