Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Unfair said:
Jag kan även tillägga lite funderingar jag har kring utrustning. Jag tror inte att varulvarna har någon utrustning utan jag tror att de i detta nu (eller tidigare) suttit och behövt ljuga ihop utrustning som de känner kan vara passande. Och då ingen faktiskt utrustning har blivit outad så känns det som att det kan vara ett av de områden vi har störst chans att fånga en ulv på tidigt.
Som jag ser det är utrustning något som vi inte alls behöver tänka på. Jag ser inte nått samband till någon utrustning någonstans och jag ser inte att någon indikerar att de bär någon form av utrustning. Således tror jag inte att någon ulv sitter och sliter sitt hår för att de måste ljuga om någon utrustning.

Okay för att Vimes har nämnt att det inte finns någon koppling mellan kategorierna Förmåga och Utrustning, men även det ser ju jag som lite knasigt eftersom jag inte ser någon kategori som vidrör Utrustning.

OBD har ingen utrustning, Vicotnik har ingen utrustning och jag har ingen utrustning. Jag har ställt frågon om fler kan säga något i frågan och det kanske är någon som har svarat som jag missat. Skall kolla det.

Jag kommer fortsätta att rösta på dig. Det är fler än jag som vill veta vad du har för utrustning eller höra dig snacka ikring den.

Unfair

Hero
Ok Konrad. Jag kan väll förtydliga en sak åtminstone. Ordet utrustning används inte i mitt pm, det står föremål. Anledningen till att jag inte sa det här direkt var för att jag ville se resultatet av OBDs inlägg om utrustning och ifall någon ulv skulle komma fram och säga "jo men jag har utrustning". Alltså jag ville inte ge mer information än vad som redan släptes på en gång där, kritiken jag riktade mot OBD skulle då även gällt mig. Kan även erkänna att jag idag behövde läsa igenom mitt pm igen för att komma ihåg det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Anyhoo, första rösten lägger jag på Vicotnik, då Vic redan har en röst.

Jag vill veta av Vic vad han anser är bästa sättet att föra sig i första rundan, dvs vad vi ska leta efter, vilka som ska pressas (pga tid visad förmåga i spel) och liknande

Min röst: Vicotnik
Jag tänker lägga min röst på !Paxen. Jag är medveten om att han inte är extremt aktiv, men hans röst har legat på mig hela spelet:
!Paxen said:
Jag uppfattade..

Ett tag senare postar han följande:

!Paxen said:
Jag tänker inte flytta min röst på Vic just, inte för att jag tror att han är ulv, men för att jag inte vet vem jag ska lägga rösten på, och jag tänker inte lägga en på Ingen.

Jag vill att vi är försiktiga med att avslöja vad våra roller har. Som Basenji (eller, vem det nu var) säger.. var 1000 gånger mer noga på vad du skriver.

Jag återkommer så fort jag har kommit fram med hur jag vill rösta och varför.
Och det var 2012-04-23: 16:50:10 och sen dess har !Paxen bekvämt legat kvar med sin röst på mig. Det jag skulle vilja ha från !Paxen är en förklaring till varför han har så låg närvaro samt en ny motivering till sin röst på mig om han ska ha kvar den. Sen så skulle jag även vilja höra vilka han misstänker och varför. Att vara så här osynlig brukar !Paxen normalt sett inte vara.

Röst: !Paxen

Pilzefrau

hon/henne
OBD, som verkar ha mest koll, har bedömt att vi kan avslöja någon utrustning utan för stor risk. Hen misstänkte att det kunde finnas en koppling till förmåga men är nu osäker, och ingen har stött henom på den punkten.
Vimes visste något om utrustning, men ser ingen koppling till förmåga.
Du, unfair, visste något om utrustning men ser heller ingen koppling till förmåga.

Jag säger att det är lika bra att du outar din utrustning nu.

Pilzefrau

hon/henne
Jag håller med Vico här. xyas kan få en chans till att trappa upp sitt spel, men !Paxen behöver definitivt skaffa sig ett spel. Eller nåt.

Röst: !Paxen
Samma motivering som Vico.

Ond bråd död

Swashbuckler
unfair said:
Ok Konrad. Jag kan väll förtydliga en sak åtminstone. Ordet utrustning används inte i mitt pm, det står föremål. Anledningen till att jag inte sa det här direkt var för att jag ville se resultatet av OBDs inlägg om utrustning och ifall någon ulv skulle komma fram och säga "jo men jag har utrustning". Alltså jag ville inte ge mer information än vad som redan släptes på en gång där, kritiken jag riktade mot OBD skulle då även gällt mig. Kan även erkänna att jag idag behövde läsa igenom mitt pm igen för att komma ihåg det.
Vad har du för föremål då?

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
Det ær en del trassel från dig Unfair, vilket med lite illvilja skulle kunna uppfattas som ett scum tell.

Røst: Unfair

Xyas

Swashbuckler
Nærvaro-disclaimer:

Mellan cirka 11.00 och 19.00 idag transporterar jag mig åter till Svea Rike och har, troligtvis, inget internet.

Ond bråd död

Swashbuckler
xyas said:
unfair said:
Det ær en del trassel från dig Unfair, vilket med lite illvilja skulle kunna uppfattas som ett scum tell.

Røst: Unfair
Jag hänger inte med. Hur är det scumtell?

Xyas

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Jag hänger inte med. Hur är det scumtell?
Det ær en potentiell scum tell om man læser sin roll fel, eller helt enkelt hittar på efterhand och efterkonstruerar med påhittade ursækter. Jag skulle vilja se Unfair ge lite hårdfakta om sin roll som inte går att "omtolka" i ett senare skede.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ond bråd död said:
haha. I så fall är jag det värsta scummet. Min grej är ju att läsa fel. :gremtongue:
Du funderar inte på att försöka göra något åt det? För att vara slarvig och inte hålla koll på vad man fått för information är inte precis något som hjälper oss.

Ond bråd död

Swashbuckler
Intressant. Det var du som frågade efter en präst också. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din utrustning. Men jag är rätt nöjd för stunden.

Röst:!Paxen

Berätta om din utrustning. Och skriv mer. Med tanke på att du är tillräckligt engagerad i varulvsspel för att arrangera egna, så har du varit extremt tyst. Det är bäst du förklarar det också.

Basenanji

Postd20modernist
Jag vill inte oprovocerat utveckla mig, men när du Unfair skriver det här:

Jag har en bibel.
...så är det något som får det att dåna i mig.

Man kan konstatera att vi på något sätt konkurrerar med varandra nämligen.
Det talar också för att jag borde titta lite närmare på dig och släppa min bevakning av Spider och Vic.

Basenanji

Postd20modernist
Glömde att rösta:

Röst: Unfair

Jag vill se hur du utvecklar det där om föremål.

Ond bråd död

Swashbuckler
ooh. Jag som tänkte att det var grönande i o m att det var en sån uppenbar pryl att ha med i spelet. Nu gick inte chansningen hem, och Basse blev grönare.

Röst:Unfair

!Paxen

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Intressant. Det var du som frågade efter en präst också. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din utrustning. Men jag är rätt nöjd för stunden.

Röst:!Paxen

Berätta om din utrustning. Och skriv mer. Med tanke på att du är tillräckligt engagerad i varulvsspel för att arrangera egna, så har du varit extremt tyst. Det är bäst du förklarar det också.

Då outar jag att jag, såvitt jag kan se, inte har någon utrustning skriven i min roll.