Jag känner lite som xyas (SMULOR! SMULOR! *slita sig i håret*). Samtidigt får jag kanske ta på mig att vi började i den här änden...
Nå. Jag blir inte riktigt klok på något. När Basse skriver att vi konkurrerar med varandra så stämmer det överrens med min känsla (som jag slirade runt med i början av spelet).
Jag ska försöka förklara mig: det är 1600-tal. Vi är på den svenska landsbyggden. Vidskepelse grasserar. I våra fluffbeskrivningar har vi alla lite olika uppfattningar om "hotet": hin håle, demoner, häxor, och så vidare. För så är folk.
Varulvarna kan vara en av dessa typer. Eller så är varulvarna bara jävligt vidskepliga människor som ser demoner, häxor och djävlar överallt och inte har vunnit förrens byn och Ragnars gård är renad.
Eftersom jag mer tror på att ulvarna är mänskliga (även omde går hin ondes ärenden) så tror jag att även ulvarna har bakgrundshistorier, mänskliga namn och släktband. Jag litar inte på någon.
Det är lager på lager. Mångbottnat, indeed.
Det är mycket möjligt att vi till slut kan knipa ulveriet på fluff. Ska vi göra det, så måste vi dock börja outa ordentligt. Jag säger inte att vi ska göra det nu, utan tycker istället att det är bra att vi gått långsamt fram och bara hintat, spekulerat. När de riktiga outningarna kommer kan vi jämföra dem med smulorna och hintarna och konstruera en sammanhängande bild.
Men jag tror absolut inte att det är möjligt att rösta ut någon på fluff den här rundan. Uppenbarligen är vi som folk är, och har helt skilda uppfattningar om saker.
Så. Scum tells, gott folk. Hur spelar vi egentligen? Jag kan lista tre som jag tycker sticker ut:
1. Vicotnik, detta alltså helt oaktat fluffet. Vico har gjort en del helt konkreta scum tells, den nedlagda rösten, dåligt underbyggda resonemang om drev mot nybörjare (som han försvarat på ett lite grinigt och defensivt sätt).
2. !Paxen, jag hatar honom (nä, det göra jag inte, men han är jobbig som fan att ha med...). Jag vet inte. Han kan lika gärna vara bybo och flyga så här lågt. Men någonstans tycker jag att han lågsniffat så jävla mycket att han nästan krälat fram längs marken.
3. Unfair, här är det egentligen bara magkänsla. Han har mest bidragit med gnäll. Sedan skrev han nyligen ett väldigt snurrigt inlägg om sin aktivitet. Dessutom: han outar bibel, det kan vi tolka som att han är prälle, men varför får han för sig att fråga efter prästen tidigare?