Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Unfair

Hero
Re: BRÖDSMULOR!

Spider Jerusalem said:
Tyr said:
Mitt namn är Raphael. Jag funderade länge på om jag skulle svara utan press eller inte, men jag kom fram till att jag inte tror att det hjälper ulvarna.
Om du inte ljuger så är du helt grön i min bok nu.
Vem är inte helt grön om de aldrig ljuger? Inte för att vars negativ men nu skrev du bara sådant där uppenbart, eller missar jag något?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Tyrsan said:
Mitt namn är Raphael. Jag funderade länge på om jag skulle svara utan press eller inte, men jag kom fram till att jag inte tror att det hjälper ulvarna.
Det hjälper nog inte ulvarna på något vis. Jag tycker du gjorde helt rätt i att låta oss veta ditt namn.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

!Paxen said:
Spider Jerusalem said:
Tyr said:
Vad är det för jävla idioti? Självklart är han grön om han inte ljuger. Ulvarna är ju dom som måste juga.

Jag tänker dock gissa, utifrån vad du sa precis, att ni två har en koppling.
Det var ett onödigt utspel.

Inte vad jag vet om än men jag antar.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Tyrsan said:
Det hjälper nog inte ulvarna på något vis. Jag tycker du gjorde helt rätt i att låta oss veta ditt namn.
Jag tror annorlunda. Jag tror det hjälper ulvarna en del.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Är det ett...METASPEL?

unfair said:
Basenanji said:
...eller så är det här ett metaspel på temat "i religionens namn så kan man...".

har vi många med anknytning till religion bland oss?
Jag vet då inte. Jag hawr fortfarande flera röster på mig så jaeg kan väll göra en mini outning för att vi inte ska slösa bort tid.
Min förmåga vore troligtvis värdelös om inte hadde några ulvar.
Men i stort så tycker jag att det säkraste sättet att komma fram till sådant är att bara vänta en natt. Känns mer värt att föra sådana diskutioner i dag 2.
För stunden så känns det helt okej med det där korta "min förmåga är värdelös utan ulvar", för om du talar sanning så känns det mer säkert att det finns ulvar och om du ljuger så är du en ulv.

Jag skulle dock hest se något annat än outningar just nu, iaf inget om förmåga.

Pilzefrau

hon/henne

Basenanji said:
Hey, det som står om mig stämemr dåligt.
Pilzeman said:
Basenanji:
- Varulvar får nog ingen utrustning
- Bybor med förmågor får utrustning
Det där skriver jag INTE under.
Varulvar kan ha utrustning och bybor med förmågor kan/behöver dock inte ha utrustning.
Skärp dig och ät en honungsmacka.
Jag kan sträcka mig till att det skulle stått att du hävdade "Bybor med förmågor får nog utrustning". Men det är precis det här jag menar med att du är svamlig och gissar lite hit och dit. Här är det som fick mig att skriva de där raderna i min sammanfattning:

Basenanji said:
(…) Dessvärre verkar det som att endfast vissa har utrustning och jag tror inte tt Recca har gett vissa varulvar utrustning. Tvärtom tror jag at bybor med förmågor får utrustning. Det är alltså ett rätt känsligt ämne, om jag får gissa.
Pilzeman said:
[som exempel på hur Basse är lite svamlig]
Två teser dras som gissningar, som jag (utan utrustningsinfo) inte kan bedöma varför de skulle vara sanna:
- Varulvar får nog inte utrustning
- Bybor med förmågor får utrustning

Om detta är punkter som relaterar till dold info du sitter på kan varulvarna spekulera lika bra som byborna. Och bedömer du det fritt fram att säga "min roll får mig att tro ovanstående" så säg det rakt ut istället.
Ditt svar innehåller:
Basenanji said:
Självklart har allt jag säger något med min info att göra. Varför tror du att jag går så hårt på Vic och Spider när de dillar om demoner?
Om du fortfarande tror det nu är en annan fråga. Att du lade fram dessa punkter då tycker jag var rätt tydligt – för jag bad om förtydligande, och om du inte menade så är jag väldigt dålig på att tolka dig.

Konrad Konvalj

Myrmidon

unfair said:
Spider Jerusalem said:
Tyr said:
Vem är inte helt grön om de aldrig ljuger? Inte för att vars negativ men nu skrev du bara sådant där uppenbart, eller missar jag något?
Jag tror inte riktigt du läser ur samma bok som Spider i det här läget.

Visst är det uppenbart det Spider skriver, men han signalerar ju rätt tydligt med saker och ting.

Pilzefrau

hon/henne

unfair said:
Spider Jerusalem said:
Tyr said:
Jag tycker poängen var rätt uppenbar. Spider vet något som gör att en roll med namnet Raphael inte på något sätt kan tolkas som en ond roll.

Om han hade behövt säga det är en annan sak.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:
Tyrsan said:
Till viss del kan jag förstå vad du menar, men det vägs ju upp av att vissa bybor också blir hjälpt av det och i slutändan tror jag att det var väldigt klokt av Tyr att gå ut med sitt namn utan jidder.

!Paxen

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Men då är det kanske dags för mig att gå ut med mitt namn med...
Gör det, så får vi se om jag gissar rätt också

!Paxen

Swashbuckler
drar på lunch just nu, återkommer efter 14:00. Det har dock blivit jävligt intressant just nu..

Tyr

Hero

Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:
Till viss del kan jag förstå vad du menar, men det vägs ju upp av att vissa bybor också blir hjälpt av det och i slutändan tror jag att det var väldigt klokt av Tyr att gå ut med sitt namn utan jidder.
Anledningen till att jag tror det är pga saker som outats och saker som jag vet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Spider Jerusalem said:
Mitt namn är Lucifer.
Då är du och Tyr änglar, eller hur?

Då saknas två änglar.
Wikipedia said:
Enligt den klassiska, västkristna traditionen är ärkeänglarna tre till antalet: Mikael, Gabriel och Rafael (ibland även Uriel). Ibland är de också fyra eller sju stycken. Det beror på informationskällor. Satan anses ofta vara en fallen ärkeängel, då känd som Lucifer eller Samael. I Bibeln omnämns dock bara Mikael som ärkeängel (Judas brev 1:9). I den ortodoxa kristenheten erkänns sju ärkeänglar: Mikael, Gabriel, Rafael, Selafiel, Jegudiel, Barakiel, och Jeremiel;

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spider Jerusalem said:
Mitt namn är Lucifer.
Det hade jag inte räknat med.

Du är således en fallen ärkeängel i min bok och Tyr är(ej fallen, typ snäll kille) ärkeängeln Raphael (tippar på att det är den samma som Rafael).

Jag hade väntat mig en ärkeängel inte Lucifer. Men tänkar man lite på allt jambo med Lucifer, Satan, 666, Besten och allt så är det väl lite mer förståligt. Åh andra sidan så har du ju gått rätt hårt ut med att Lucifer är en snäll killa och absolut inte delaktig med skumraskens besatta/tjänare/hantlangare till 666:an.

Mmm.