Min lista
Misstankar:
Tyr - Raphael, ängel
Spider - Lucifer, ängel
Jag grönar dem tills vidare. Jag kommer veta lite mer nästa dag, och jag tror det är dumt att säga alldeles för mycket om änglarna. Lucifer som "ängel som inte fallit än" är lurigt dock, för skulle han vara Lucifer, men ha fallit vore det en lögn som inte vore så lätt att kolla förutom genom de andra änglarnas fluff.
Basenanji – Tork Mada, pastor. Jag har svårt att se att detta är en lögn. Jag klagar visserligen mycket på Basses spelstil, men något gott den för med sig är att jag tror den är svår att fejka för en ulv. Grön tills vidare.
Konrad Konvalj - fluffmässigt tillbakadragen. Har inte haft fluff som sagt särskilt mycket om något alls egentligen, vilket är en bekväm ställning som ulv om alla andra ändå spottar ur sig grejer. Lägger dock ändå ingen misstanke här, för Konrad har skrivit bra och bybo-aktigt.
Vimes - vettig spelmässigt, har ingen stor misstanke här. Fluffet både friar och fäller honom dock: jag kan inte tänka mig att han ljuger om att vara Ragnar, däremot skulle Ragnar kunna vara ulv eller ond på annat sätt, typ beskyddar en häxa eller något. Men, bör inte hängas i första taget i alla fall.
Ond bråd död, unfair - ingen har sagt något mer än sitt föremål, och inget av föremålen pekar tydligt åt något håll. Bibeln kan vara den tydligaste lögnen ("Jag har en bibel, titta, jag är snäll") men kniven kan också vara den sluga ("jag är inte hemlig med att jag har en kniv" *dödar någon i hemlighet*). Ingen av deras spelstil ger mig heller något mycket. Det här är gul-nivån.
!Paxen - har sett fyra änglar. Just antalet, fyra stycken, är gutsy att gå ut med om man ljuger, om någon av änglarna skulle råka ut för att veta hur många de är. Detta gör det svårt att tro att !Paxen skulle vara varulv. Däremot är allt han skrivit, vilket är nästan ingenting fram till idag, relaterat till fluffet och sådana saker. Frågor, förtydliganden… Kort sagt sådan spekulation man fritt kan ägna sig åt som ulv, så länge diskussionen inte är nära en själv. Är !Paxen ulv är alltså ulvarna helt chill med änglarna och bondesammanblandningen.
Vicotnik – Maja
När jag läser Vicotnik ser jag en trött bybo med huvudvärk, speciellt eftersom han beskrve sig själv så häromdagen. Men samtidigt är det en förhållandevis lätt fasad att upprätthålla, och i fluffväg har han tagit en detalj, hållt sig till den (demonerna) och sedan inte kunnat säga mer utan att behöva avslöja hela sin roll. Gul för mig.
xyas - xyas har aldrig gjort något annat än att komma med små frågor långt fram i dreven. Han har inte gått ut med någon viktig info själv (innan kniven då), aldrig kunnat bekräfta något, utan bara petat lite här och lite där. Missförstå mig rätt – det xyas skriver är bra grejer. Men det är också den typen av bra grejer som ulvar kan skriva utan att behöva tänka för mycket. Och bara den typen av grejer. Här är det rött för mig.
(antemannen - får anses utom tävlan. Han har varit inloggad, men ändå inte skrivit mer än två inlägg, vilket är ulvigt. Samtidigt verkar han inte fatta ens det mest grundläggande och inte vara här mycket. Får gärna bli utröstad, men hellre typ ersatt.)
Jag inser såklart att jag antagligen grönlistar någon ulv här, men för var och en av de som gått ut med sina roller så känns det otroligt att de skulle ljuga. Men jag gör som sig bör med sådana här listor: börjar nedifrån. Min röst på xyas ligger kvar. För att underlätta för rösträknare:
Röst: xyas
(Jag brukar iaf göra så att jag söker på "Röst:" med ctrl-f och räknar nedifrån)