Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen har inga prylar
Vico har inga prylar
Spider har inga prylar
Unfair har en bibel
Basse har ingen prylar
KK har inga prylar
OBD har inga prylar
Xyas har en kniv
Pilzeman har inga prylar

Ok, la till Pilze

Pilzefrau

hon/henne
Min lista

Misstankar:

Tyr - Raphael, ängel
Spider - Lucifer, ängel
Jag grönar dem tills vidare. Jag kommer veta lite mer nästa dag, och jag tror det är dumt att säga alldeles för mycket om änglarna. Lucifer som "ängel som inte fallit än" är lurigt dock, för skulle han vara Lucifer, men ha fallit vore det en lögn som inte vore så lätt att kolla förutom genom de andra änglarnas fluff.

Basenanji – Tork Mada, pastor. Jag har svårt att se att detta är en lögn. Jag klagar visserligen mycket på Basses spelstil, men något gott den för med sig är att jag tror den är svår att fejka för en ulv. Grön tills vidare.

Konrad Konvalj - fluffmässigt tillbakadragen. Har inte haft fluff som sagt särskilt mycket om något alls egentligen, vilket är en bekväm ställning som ulv om alla andra ändå spottar ur sig grejer. Lägger dock ändå ingen misstanke här, för Konrad har skrivit bra och bybo-aktigt.

Vimes - vettig spelmässigt, har ingen stor misstanke här. Fluffet både friar och fäller honom dock: jag kan inte tänka mig att han ljuger om att vara Ragnar, däremot skulle Ragnar kunna vara ulv eller ond på annat sätt, typ beskyddar en häxa eller något. Men, bör inte hängas i första taget i alla fall.

Ond bråd död, unfair - ingen har sagt något mer än sitt föremål, och inget av föremålen pekar tydligt åt något håll. Bibeln kan vara den tydligaste lögnen ("Jag har en bibel, titta, jag är snäll") men kniven kan också vara den sluga ("jag är inte hemlig med att jag har en kniv" *dödar någon i hemlighet*). Ingen av deras spelstil ger mig heller något mycket. Det här är gul-nivån.

!Paxen - har sett fyra änglar. Just antalet, fyra stycken, är gutsy att gå ut med om man ljuger, om någon av änglarna skulle råka ut för att veta hur många de är. Detta gör det svårt att tro att !Paxen skulle vara varulv. Däremot är allt han skrivit, vilket är nästan ingenting fram till idag, relaterat till fluffet och sådana saker. Frågor, förtydliganden… Kort sagt sådan spekulation man fritt kan ägna sig åt som ulv, så länge diskussionen inte är nära en själv. Är !Paxen ulv är alltså ulvarna helt chill med änglarna och bondesammanblandningen.

Vicotnik – Maja
När jag läser Vicotnik ser jag en trött bybo med huvudvärk, speciellt eftersom han beskrve sig själv så häromdagen. Men samtidigt är det en förhållandevis lätt fasad att upprätthålla, och i fluffväg har han tagit en detalj, hållt sig till den (demonerna) och sedan inte kunnat säga mer utan att behöva avslöja hela sin roll. Gul för mig.

xyas - xyas har aldrig gjort något annat än att komma med små frågor långt fram i dreven. Han har inte gått ut med någon viktig info själv (innan kniven då), aldrig kunnat bekräfta något, utan bara petat lite här och lite där. Missförstå mig rätt – det xyas skriver är bra grejer. Men det är också den typen av bra grejer som ulvar kan skriva utan att behöva tänka för mycket. Och bara den typen av grejer. Här är det rött för mig.

(antemannen - får anses utom tävlan. Han har varit inloggad, men ändå inte skrivit mer än två inlägg, vilket är ulvigt. Samtidigt verkar han inte fatta ens det mest grundläggande och inte vara här mycket. Får gärna bli utröstad, men hellre typ ersatt.)

Jag inser såklart att jag antagligen grönlistar någon ulv här, men för var och en av de som gått ut med sina roller så känns det otroligt att de skulle ljuga. Men jag gör som sig bör med sådana här listor: börjar nedifrån. Min röst på xyas ligger kvar. För att underlätta för rösträknare:

Röst: xyas

(Jag brukar iaf göra så att jag söker på "Röst:" med ctrl-f och räknar nedifrån)

Tyr

Hero
Re: Min lista

Schysst att äntligen få ta del av Pilzemans tankar. Ser vettiga ut.

Min röst ligger kvar på xyas. Han behöver visa att han är bybo genom att reflektera över spelet och inte bara göra det lätt för sig.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Då jag inte längre tror på ODB som ulv så lägger jag min röst på en som jag skulle vilja höra mer ifrån.
Framför allt lite tankar kring den information som nu kommit ut samt vem han tror ulvarna är.

Röst: Vicotnik
Du har varit för tyst på senaste tycker jag.

Vimes

Sillkung
Någon efterfrågade min åsikt om de senaste utvecklingarna.

Det här är min åsikt:

...

Jag är nollställd. Alltså. Vi kan spekulera en jävla massa hit eller dit. På sätt och vis vill jag outa hela min roll och be done with it.

Jag tror att vi kan tala om tre möjliga uppbyggnader:
1. Vanlig -bybor och varulvar, dock är fluffet förvirrande.
2. Med DTF - det finns bybor och flera scumfraktioner.
3. Utan scum - alla är "bybor" men med olika vinstvillkor.

Trean där är ju intressant. Inte minst med tanke på att inga vinstvillkor eller varulvsfraktioner definieras i startinlägget.

Vicotnik

Den onde
Staff member
I nuläget så misstänker jag att !Paxen är den som mest troligtvis är ulv. Detta eftersom han har haft en ovanligt låg aktivitet i detta spel och inte heller har han kommit med så mycket åsikter. Hans nuvarande röst som ligger på vimes verkar helt bero på att Vimes roll är Ragnar och att hans fru enligt Basse skulle vara Häxa. Dvs den bygger med andra ord helt på fluff och efter vad eller hur Vimes har sagt/agerat i spelet. Sen kan man ju fråga sig varför en bybo skulle ha sett antalet änglar och sen att det skulle vara 4 stycken (30%) av antalet spelare känns väldigt mycket. Med tanke på att vi bör rimligtvis ha 3 demoner (ulvar) med i spelet.

!Paxen said:
Bland alla dessa som finns i spelet så misstänker jag Ragnar mest. Förutom att han har varit gift med en påstådd häxa så är Ragnar en väldigt giftig man. Även om ditt barn kommer bli oerhört deprimerad av detta så måste jag läggamin röst här.

Min röst: Vimes
Vimes har jag alltid haft svårt att få någon rättsida på i spel och det beror på att jag har lite svårt för hans spelstill. Men utöver att fluffet pekar kors och tvärs så tycker jag annars vimes är mer bybo än ulv.

Basenanji påminner just nu väldigt mycket om hur konrad brukar bli under andra rundan väldigt fokuserad på en/två personer och har väldigt svårt att släppa dem. Basse brukar vara vassare och ska han nå sin fulla potential som bybo så behöver han för tillfället släppa spider och mig med blicken.

xyas har jag ingen direkt uppfattning om, då det är en spelare jag inte haft någon större koll på.

Ond bråd död och hans bibile skulle jag vilja ha en förklaring ifrån, för om någon skulle ha en bibel så vore det ju rimligtvis pastorn.

Detta är vad jag hinner med just nu, för nu måste jag springa från jobbet om jag ska hinna till träningen.

Pilzefrau

hon/henne
Vicotnik said:
Ond bråd död och hans bibile skulle jag vilja ha en förklaring ifrån, för om någon skulle ha en bibel så vore det ju rimligtvis pastorn.
Det är unfair som har en bibel. Ond bråd död har en kniv.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
I nuläget så misstänker jag att !Paxen är den som mest troligtvis är ulv. Detta eftersom han har haft en ovanligt låg aktivitet i detta spel och inte heller har han kommit med så mycket åsikter. Hans nuvarande röst som ligger på vimes verkar helt bero på att Vimes roll är Ragnar och att hans fru enligt Basse skulle vara Häxa. Dvs den bygger med andra ord helt på fluff och efter vad eller hur Vimes har sagt/agerat i spelet. Sen kan man ju fråga sig varför en bybo skulle ha sett antalet änglar och sen att det skulle vara 4 stycken (30%) av antalet spelare känns väldigt mycket. Med tanke på att vi bör rimligtvis ha 3 demoner (ulvar) med i spelet.

!Paxen said:
Bland alla dessa som finns i spelet så misstänker jag Ragnar mest. Förutom att han har varit gift med en påstådd häxa så är Ragnar en väldigt giftig man. Även om ditt barn kommer bli oerhört deprimerad av detta så måste jag läggamin röst här.

Min röst: Vimes
Vimes har jag alltid haft svårt att få någon rättsida på i spel och det beror på att jag har lite svårt för hans spelstill. Men utöver att fluffet pekar kors och tvärs så tycker jag annars vimes är mer bybo än ulv.
Om jag röstas ut pga min låga aktivitet så kan jag ju inte göra så mycket förutom att höja min aktivitet. Just nu har jag låg aktivitet för att jag funderar på vem och hur jag ska rösta. Anledningen till att jag röstar på Vimes är just vad du har skrivit, sen kan jag tillägga att jag har en koppling till någon av bönderna, antingen Vimes eller den beryktade potatisbonden.

När jag läste att jag hade sett 4 änglar så örjade jag fundera på vilka dessa var. Ulvar är dom inte, iaf inte alla 4. Lucifer skulle ju kunna vara ulv medan dom 3 andra antingen är någon DTF eller en faktion hos byborna.

Basenanji

Postd20modernist
Äh, jag fattar inget. Jag trodde att det där med demoner var en tabbe, men nu fattar jag det mer som att byborna "ser" olika saker.

Röst: Ingen

För att jag inte vet vad jag ska leta efter. Även om min roll inte är 1500-tals Torquemada, känns det ändå olustigt med en eventuellt misogyn karaktär i kombination med religion. Har messat Recca och hoppas på svar därifrån.

Recca

Femme Fatale
Ber så mycket om ursäkt!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag glömt ha med vinstvillkor i introtexten.

Bybor vinner om de röstar ut alla varulvar.

Varulvar vinner om bybor och ulvar blir lika många till antalet.

Pilzefrau

hon/henne
Re: Ber så mycket om ursäkt!

Då vet vi det i alla fall. För att citera den kryptiske Basenanji: Som jag ser det är det bybor mot varulvar och i det här spelet handlar det om 666."

Djävulen, som stulit något från himlen, med två häxor i släptåg?
Häxor i allmänhet, och en djävul som stulit något som vi bybor inte behöver bry oss om (men som änglarna har ett vinstvillkor med (som de inte avslöjar))?
Djävulen och hans demoner, med ett par oskyldiga bybor anklagade för häxeri som villospår för pastorn?

Hittar vi häxor eller demoner bränner v dem helt enkelt. Vi har klarat oss ganska långt på att bara leta efter odefinierade "ulvar" och jag tror inte det misslyckas så lätt för att fluffet var annorlunda än vad vi trodde.

Vimes

Sillkung
FUCK THE FLUFF

Då tycker jag vi slutar hänga upp oss vid fluffet. Och börjar jaga ner scum tells.

Röst: Vicotnik

Basenanji

Postd20modernist
Re: FUCK THE FLUFF

Jaja, jag kanske överreagerade.

Men jag vill veta mer om unfairs yrke och hur det kommer sig att han har en bibel och jag vill veta mer om våra namn.

För även om vi ska "fuck the fluff" så har jag inte förstått vad varulvarna är för något?

Spelare Namn Fraktion Yrke Utrustning

Xyas Kniv
Vicotnik Maja –
!Paxen –
Vimes Ragnar Bonde
Konrad K. –
Spider J. Lucifer –
Unfair Bibel
Tyr Raphael ?
OBD –
Antemannen
Pilzeman –
Basenanji Tork Mada Pastor –

Vimes

Sillkung
Re: FUCK THE FLUFF

Basenanji said:
För även om vi ska "fuck the fluff" så har jag inte förstått vad varulvarna är för något?
Nä, det har inte jag heller.

Här är hur mycket jag bryr mig efter Reccas klargörande: