Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Vimes

Sillkung
Re: Mot deadline!

Jo, det är ganska ovanligt med DTF. Det är ju en avvikelse från det traditionella upplägget i varje fall.

Jag har outat att jag är sädesbonden Ragnar, och att min fru är död och var anklagad för att vara häxa.

!Paxen

Swashbuckler
Re: BRÖDSMULOR!

!Paxen said:
Pilzeman said:
Basenanji said:
Pilze:

Kanske kan du säga något om vilket yrke du har då?

Om du nu inte är Potatisbonde.

(typ som: jag har små bitar av metall runt mig om dagarna =är urmakare)
Just det, jag glömde bort att svara på det här förut. Om det gör dig glad kan jag avslöja att jag bor på Ragnars gård, men är inte släkt med honom.
Så, nu har vi (troligtvis) två definerade grupperingar, fler kan finnas, men dom två som vi vet är Änglar och Ragnar med familj/inneboende.
Och då menade jag inom bybogrupperingen.

Vimes

Sillkung

Cassius said:
Just det! Jag kan säga att jag har ett praktiskt yrke i byn.
Bra! Jag tycker inte du behöver säga något mer om din roll under den här rundan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Hur känner vi igen en varulv?

Vimes said:
Fuck the fluff.
Jo visst är det så.

Det bästa vi har att gå på är de som slirat under spelets gång och droppat iväg lite scumtells.

Tre kandidater:

Vicotnik
!Paxen
Unfair

Vicotnik började med att lägga upp sin strategi med att rösta på de som var mindre rutinerade. Det höll han fast vid bra länge och jag störde mig som f. på rösten på Antemannen. En bybo kan tänka om och lyssna till mina argument och sen släppa rösten på Antemannen. Jag var rätt tydlig och det jag skrev var inget dåligt, men Vicotnik kunde i det läget inte ta till sig av min kritik. Istället lade han en blank röst och det är som Vimes skrivit inte riktigt likt Vicotnik.

!Paxen har ju konstant sniffat marken och flugit lågt. När han väl entrar scenen gör han det med dunder och brak. Basses invit till att hänga änglar är något !Paxen går igång som fan på och i sitt sug att haka på förivrar sig !Paxen och drar in Vimes som Lucifer istället för Spider.

Felskrivning säger !Paxen och visst kan det vara så, men det är ju rätt sloppy. Det är inte så att !Paxens inlägg kommer på stört efter varandra utan han har gott om tid att fila på inlägget. !Paxen är ju en rutinerad spelare och det är han som sitter med 4 stycken änglar kraschar ner i ladan infon. Har man den informationen så bör man ju som bybo vara rätt noga med att ha koll på vilka dessa änglar är. Speciellt om man anser att det är läge att rösta ut en av dem redan nu med tanke på att de kan vara ulvar vi snackar om.

Under dagen kan det ju hända en hel del och jag kommer inte hänga !Paxen för en felskrivning, men det skall banne mig lyftas fram.

Unfair har fortfarande mycket luft i sina inlägg och sprider en något negativ energi på något vis. Jag inväntar ett svar på hans höna av en fjäder inlägg riktat till mig igår kväll. Min första känsla när jag läste inlägget var: Nu måste jag snabbt in här och komma med något bra som inte kastar några mörka skuggor över mig. =Unfair.

Cassius

Hero
Re: Hur känner vi igen en varulv?

Jag som tidigare endast har varit observatör regerade på att Vicotnik var väldigt aktiv och skrev som attans för att i princip försvinna när du började svara honom(ska inte svära på sambandet, det var rätt många inlägg sedan). Är inte det en taktik för att försöka försvinna i bruset. En bybor borde rimligtvis börja försvara sig?

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Okej, du tycker det är skumt att han är medgörlig. Dock så säger mig min erfarenhet att det inte är en scumtell. Vicotnik har ju stor erfarenhet av ulvspel, så han vet att han inte ska bråka i onödan.
Alltså, Vicotnik har väl varit rätt icke medgörlig från start i det här spelet?

Han har ju sagt hur han vill ha det och sedan försvarat den ståndpunkten rätt hårt. Trots att det inte gynnat byn på något vis.

Cassius

Hero

Jag menade efter att drevet hade satt igång ordentligt. I början försvarade han sig konstigt hårt.

Pilzefrau

hon/henne
Re: Rösträkning 9:00

!Paxen said:
Pilzeman said:
5 !Paxen (Vicotnik, unfair, Pilzeman, Tyr, xyas)
Ni som har er röst på mig antar jag att det är mest pga slarvfelet jag gjorde. Vill ni rösta ut mig pga det, eller försöker ni att få ut något annat av mig?
Det var inte bara felskrivningen, utan även hela idén att hänga en ängel öht. Jag tror att jag var borta ett par timmar och när jag kommer tillbaka säger du "så, om vi ska rösta ut en ängel, vem ska vi ta?" som om det inte vore det minsta konstigt. För mig är det uppenbart att änglarna är good guys, om inte Spider gömmer sig i ljuset och i själva verket har fallit. Men i inget fall handlar det om att rösta ut en ängel, utan att misstror Spider. Givet den info vi har, om den är sann, tycker jag som sagt att det är uppenbart att änglarna är schyssta. Det naturliga i det här spelet skulle ju dessutom vara att ge änglarna powerroller, så det är snarare så att jag tycker att de inte borde gått ut – men det har ju åtminstone Tyr sagt att han bedömde som okej, så jag får väl lita på dem.

Summa summarum: när du i samma mening föreslår att rösta ut en ängel, och blandar ihop folk, ser det vansinnigt ut. Även om ihopblandningen var en felskrivning: varför skulle vi rösta ut en ängel alls?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Rösträkning 21:00

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
* Att Vimes är Lucifer

Hur ser du på !Paxens uttalande om att det är Vimes som är Lucifer och att det vore en risky lögn som en ulv att dra till med just det namnet på sin änglaroll.
Om vimes vore Lucifer, varför skulle då Spider gå ut med det utan att Vimes reagerar?(1) Helt ärligt så var det något jag missade och trodde att du hade skrivit fel namn i din post med frågor till mig.(2) Om !Paxen skulle visa sig vara ulv så är det helt klart något som vi bör följa upp. Det är svårt att veta ifall det är ett slarvfel eller en tabbe utan att veta !Paxens fraktion.(3)
Du greppade inte riktigt min fråga, men jag har fått svar på det hela.

1. Jag tror inte Vimes är Lucifer. Jag påpekade !Paxens "slarvfel". Något bland annat du missat. Jag ville så klart lyfta fram det och veta vad du ansåg om detta slarv. Är man ulv och pressad/vill vara på/vill vara delaktig kan det stressas fram saker. Det handlar ju lixom om att ha koll i tråden och Spider/Vimes är två väldigt olika karaktärer.

2. Övriga inlägg som jag postade i anknytning till det jag postade till dig handlade om exakt samma sak. Det jag avläser av detta är att du inte är observant och bryr dig inte så värst vad jag skriver.

3. Här har jag svaret på min fråga. Om !Paxen är ulv så är det värt att kolla upp varför han jiddrar ihop Spider med Vimes.

Basenanji

Postd20modernist

Okej. torsdag. Snart röstning. Nu ska rövhålet försöka bidra lite.

Jag har svårt att se vad jag borde göra eftersom vi inte har några kriterier för en varulv. Änglarna kanske är skumma? Eller är bara Spider (Lucifer) skum? Kommer han att ”falla” för att sedan korrumpera folk? Vad innebär det att min roll tror att det finns häxor? Det är alltså skitsvårt för mig att spela just nu. Ungefär som ett maffiaspel UTAN vare sig maffia eller poliser. Vi får hoppas att det blir klarhet i den här frågan efter första natten. Dessutom tycker jag att min rolls historiska förebild är så jävla äcklig att det spiller över på spelet här. Andra kan säkert garva och rycka på axlarna, men jag har alldeles för litet tålamod med religiösa inkvisitorer som skendränker kvinnor för att få de att "erkänna" samröre med djävulen för att riktigt kunna slappna av i det här varulvsspelet. Och dessvärre så har Tork Mada mer gemensamt med den vidrige Torquemada än med någon 1600-talsfigur som är känd för att ha byggt kyrkor. Sorry, men sån är jag.

Utifrån den info jag har fått misstänker min roll POTATISBONDEN och hans ätt. Så om jag går stenhårt på vad Recca har gett mig så borde jag leta efter folks yrken.

Just nu är den som ligger närmast till hands Ragnar/Vimes vars fru har dött. I min info står det grejer om att potatisbondens fru dog mystiskt efter att ha haft sex med djävulen. Men å andra sidan så kan det ju vara så att den här Pastorn är skenhelig och ser djävlar i varenda skugga. Något som talar emot det är formuleringarna kring mina vinstvillkor, vilket tyder på att jag inte är en falsk eller naiv siare eller dylikt. Därför tror jag på mina misstankar och får helt enkelt styra mot den som är potatisbonde. Vimes ligger närmast.

Så här har Vimes skrivit i saken:

vimes said:
Hey! Snacka inte skit om min bortgångna fru. Hon var ingen häxa, prästjävel.

Vimes har också skrivit:

Vimes said:
Jag är alltså Ragnar, min fru dog mystiskt, det ryktades om att hon var häxa, men jag tror inte på det.
Men lite senare lägger han till:

Vimes said:
Fuck. Nä, jag är inte potatisbonden. Enligt mitt PM sysslar jag med vete.
Fast det där tror jag i nuläget är en efterhandskonstruktion. Om det stämmer så bra, har vi då TVÅ bönder med i spel vars fruar har mött samma öde? I så fall skulle jag vilja att vi outade yrke, hela gänget. Så att inte någon tar med sig info i döden.

vimes said:
Dock stämmer det Basse skrivit om "potatisbondens fru" extremt bra in på vad det står om min fru i mitt PM (rykten om nattliga besök från hin håle, och så vidare).
Vimes har också skrivit:
Kan det vara så att ulvarna faktiskt är häxor som alla är knutna till en viss bonde som är bybo?

Ja, det där ligger väl närmast mina spekulationer just nu. Sammantaget är det den enda förklaring till spelet jag kan se just nu.

Röst: Vimes

!Paxen

Swashbuckler

Pilzeman said:
Summa summarum: när du i samma mening föreslår att rösta ut en ängel, och blandar ihop folk, ser det vansinnigt ut. Även om ihopblandningen var en felskrivning: varför skulle vi rösta ut en ängel alls?
Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Basenanji said:
Något som talar emot det är formuleringarna kring mina vinstvillkor
Dina vinstvilkor? Det där får du gärna utveckla, för några vinst vilkor nämns inte i min rollbeskrivning.

!Paxen

Swashbuckler

Basenanji said:
Utifrån den info jag har fått misstänker min roll POTATISBONDEN och hans ätt. Så om jag går stenhårt på vad Recca har gett mig så borde jag leta efter folks yrken.
Jag tänker nu outa igen, mest för att folk inte ska tro att jag försöker dölja det.

Denna lada som vi är i är min fars. Utifrån min roll så är Ragnar min far. Det står inte att min far heter Ragnar, dock så är det skrivet att min mor ligger död och begraven, och att det är min fars lada jag/vi är i och som änglarna nedföll.

Så, om du ska misstänka Ragnar och hans ätt så bör jag vara misstänkt då också.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Pilzeman said:
Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.
Det sjuka i det här !Paxen är att du inte är speciellt sugen på att rösta ut Spider, som är en av änglarna nämligen Lucifer.

Du försvarar ju lixom Vimes (alltså, Spider) genom att skriva:

!Paxen said:
Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.
Alltså, det är vågat av en ulv att gå ut med Lucifer så då borde han vara grön.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Så, om du ska misstänka Ragnar och hans ätt så bör jag vara misstänkt då också.
Absolut.

Någon sade att Ragnars barn var smutsigt..
Kan ha varit Basse?

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vimes said:
Att du skriver ett bra konstruktivt inlägg där du resonerar dig fram till minst tre misstänkta och väljer en av dessa att rösta på. I varje fall.
Mina misstankar mot !Paxen kvarstår. Jag anser fortfarande att han inte kommer med särskillt innehålls rika inlägg. !Paxen ställer en del frågor men kommer egentligen aldrig med några konkreta åsikter. Att prata om att rösta ut änglarna utan att veta vad det har för betydelse och detta efter att han själv gått ut med att han sett dem nedstiga och smygit sig ditt för att se mer av dem.

Ond bråd död gör ett intressant inlägg (#786244):

Ond Bård död said:
När jag gått tillbaka och läst om framstår Unfair och Spider som skummast. Särskilt Spiders intetsägande snömos om att man är skum om man outar utan press. Vicotnic saknar skärpa och bidrar inte tillräckligt. Känns som han sysselsätter sig med ulviska strösysslor och hakar upp sig på detaljer.

...Text...

Mina misstänkta är: !Paxen och Vicotnik och lite längre ner på listan:Basse och Cassius.
Röst:Vicotnik
Där börjar han med att säga att Unfair och Spider är skummast men avslultar sin post med att säga att Jag och !Paxen är hans misstänkta. Jag skulle vilja få en förklaring till hur OBD tänkte när han skrev den här posten. Det verkar tydligen som han ändrat uppfattning om vem/vilka som är mest skumma medan han skrivit sin post. Det inlägget är även ett av få inlägg som är längre än 1-3 rader från OBD. OBD normala inlägg innehåller oftast 1 rad och bara en fråga. Även OBD död verkar ta den lätta vägen genom spelet och postar några frågor då och då samt så verkar han helt ointresserad av att följa upp dem.

Jag är medveten om att det bara är 2 än så länge, ber att få återkomma angånde Basenanji, xyas och unfair, men nu måste jag jobba lite också.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Pilzeman said:
Det sjuka i det här !Paxen är att du inte är speciellt sugen på att rösta ut Spider, som är en av änglarna nämligen Lucifer.

Du försvarar ju lixom Vimes (alltså, Spider) genom att skriva:

!Paxen said:
Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.
Alltså, det är vågat av en ulv att gå ut med Lucifer så då borde han vara grön.
Det är ju giftbägarresonemanget som jag själv snöar mig in på där. Jag vet inte vem utav änglarna som borde röstas ut egentligen. Spider, förutom att han är Lucifer så spelar han bra också, och jag vill inte rösta ut en ra spelare, om jag inte är säker på att den spelaren är ulv.