Och då menade jag inom bybogrupperingen.!Paxen said:Så, nu har vi (troligtvis) två definerade grupperingar, fler kan finnas, men dom två som vi vet är Änglar och Ragnar med familj/inneboende.Pilzeman said:Just det, jag glömde bort att svara på det här förut. Om det gör dig glad kan jag avslöja att jag bor på Ragnars gård, men är inte släkt med honom.Basenanji said:Pilze:
Kanske kan du säga något om vilket yrke du har då?
Om du nu inte är Potatisbonde.
(typ som: jag har små bitar av metall runt mig om dagarna =är urmakare)
Bra! Jag tycker inte du behöver säga något mer om din roll under den här rundan.Cassius said:Just det! Jag kan säga att jag har ett praktiskt yrke i byn.
Jo visst är det så.Vimes said:Fuck the fluff.
Alltså, Vicotnik har väl varit rätt icke medgörlig från start i det här spelet?!Paxen said:Okej, du tycker det är skumt att han är medgörlig. Dock så säger mig min erfarenhet att det inte är en scumtell. Vicotnik har ju stor erfarenhet av ulvspel, så han vet att han inte ska bråka i onödan.
Det var inte bara felskrivningen, utan även hela idén att hänga en ängel öht. Jag tror att jag var borta ett par timmar och när jag kommer tillbaka säger du "så, om vi ska rösta ut en ängel, vem ska vi ta?" som om det inte vore det minsta konstigt. För mig är det uppenbart att änglarna är good guys, om inte Spider gömmer sig i ljuset och i själva verket har fallit. Men i inget fall handlar det om att rösta ut en ängel, utan att misstror Spider. Givet den info vi har, om den är sann, tycker jag som sagt att det är uppenbart att änglarna är schyssta. Det naturliga i det här spelet skulle ju dessutom vara att ge änglarna powerroller, så det är snarare så att jag tycker att de inte borde gått ut – men det har ju åtminstone Tyr sagt att han bedömde som okej, så jag får väl lita på dem.!Paxen said:Ni som har er röst på mig antar jag att det är mest pga slarvfelet jag gjorde. Vill ni rösta ut mig pga det, eller försöker ni att få ut något annat av mig?Pilzeman said:5 !Paxen (Vicotnik, unfair, Pilzeman, Tyr, xyas)
Du greppade inte riktigt min fråga, men jag har fått svar på det hela.Vicotnik said:Om vimes vore Lucifer, varför skulle då Spider gå ut med det utan att Vimes reagerar?(1) Helt ärligt så var det något jag missade och trodde att du hade skrivit fel namn i din post med frågor till mig.(2) Om !Paxen skulle visa sig vara ulv så är det helt klart något som vi bör följa upp. Det är svårt att veta ifall det är ett slarvfel eller en tabbe utan att veta !Paxens fraktion.(3)Konrad Konvalj said:* Att Vimes är Lucifer
Hur ser du på !Paxens uttalande om att det är Vimes som är Lucifer och att det vore en risky lögn som en ulv att dra till med just det namnet på sin änglaroll.
vimes said:Hey! Snacka inte skit om min bortgångna fru. Hon var ingen häxa, prästjävel.
Men lite senare lägger han till:Vimes said:Jag är alltså Ragnar, min fru dog mystiskt, det ryktades om att hon var häxa, men jag tror inte på det.
Fast det där tror jag i nuläget är en efterhandskonstruktion. Om det stämmer så bra, har vi då TVÅ bönder med i spel vars fruar har mött samma öde? I så fall skulle jag vilja att vi outade yrke, hela gänget. Så att inte någon tar med sig info i döden.Vimes said:Fuck. Nä, jag är inte potatisbonden. Enligt mitt PM sysslar jag med vete.
Vimes har också skrivit:vimes said:Dock stämmer det Basse skrivit om "potatisbondens fru" extremt bra in på vad det står om min fru i mitt PM (rykten om nattliga besök från hin håle, och så vidare).
Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.Pilzeman said:Summa summarum: när du i samma mening föreslår att rösta ut en ängel, och blandar ihop folk, ser det vansinnigt ut. Även om ihopblandningen var en felskrivning: varför skulle vi rösta ut en ängel alls?
Dina vinstvilkor? Det där får du gärna utveckla, för några vinst vilkor nämns inte i min rollbeskrivning.Basenanji said:Något som talar emot det är formuleringarna kring mina vinstvillkor
Vad har du för vinstvillkor?Basse said:Något som talar emot det är formuleringarna kring mina vinstvillkor
Jag tänker nu outa igen, mest för att folk inte ska tro att jag försöker dölja det.Basenanji said:Utifrån den info jag har fått misstänker min roll POTATISBONDEN och hans ätt. Så om jag går stenhårt på vad Recca har gett mig så borde jag leta efter folks yrken.
Det sjuka i det här !Paxen är att du inte är speciellt sugen på att rösta ut Spider, som är en av änglarna nämligen Lucifer.!Paxen said:Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.Pilzeman said:Summa summarum: när du i samma mening föreslår att rösta ut en ängel, och blandar ihop folk, ser det vansinnigt ut. Även om ihopblandningen var en felskrivning: varför skulle vi rösta ut en ängel alls?
Alltså, det är vågat av en ulv att gå ut med Lucifer så då borde han vara grön.!Paxen said:Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.
Absolut.!Paxen said:Så, om du ska misstänka Ragnar och hans ätt så bör jag vara misstänkt då också.
Mina misstankar mot !Paxen kvarstår. Jag anser fortfarande att han inte kommer med särskillt innehålls rika inlägg. !Paxen ställer en del frågor men kommer egentligen aldrig med några konkreta åsikter. Att prata om att rösta ut änglarna utan att veta vad det har för betydelse och detta efter att han själv gått ut med att han sett dem nedstiga och smygit sig ditt för att se mer av dem.Vimes said:Att du skriver ett bra konstruktivt inlägg där du resonerar dig fram till minst tre misstänkta och väljer en av dessa att rösta på. I varje fall.
Där börjar han med att säga att Unfair och Spider är skummast men avslultar sin post med att säga att Jag och !Paxen är hans misstänkta. Jag skulle vilja få en förklaring till hur OBD tänkte när han skrev den här posten. Det verkar tydligen som han ändrat uppfattning om vem/vilka som är mest skumma medan han skrivit sin post. Det inlägget är även ett av få inlägg som är längre än 1-3 rader från OBD. OBD normala inlägg innehåller oftast 1 rad och bara en fråga. Även OBD död verkar ta den lätta vägen genom spelet och postar några frågor då och då samt så verkar han helt ointresserad av att följa upp dem.Ond Bård död said:När jag gått tillbaka och läst om framstår Unfair och Spider som skummast. Särskilt Spiders intetsägande snömos om att man är skum om man outar utan press. Vicotnic saknar skärpa och bidrar inte tillräckligt. Känns som han sysselsätter sig med ulviska strösysslor och hakar upp sig på detaljer.
...Text...
Mina misstänkta är: !Paxen och Vicotnik och lite längre ner på listan:Basse och Cassius.
Röst:Vicotnik
Det är ju giftbägarresonemanget som jag själv snöar mig in på där. Jag vet inte vem utav änglarna som borde röstas ut egentligen. Spider, förutom att han är Lucifer så spelar han bra också, och jag vill inte rösta ut en ra spelare, om jag inte är säker på att den spelaren är ulv.Konrad Konvalj said:Det sjuka i det här !Paxen är att du inte är speciellt sugen på att rösta ut Spider, som är en av änglarna nämligen Lucifer.!Paxen said:Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.Pilzeman said:Summa summarum: när du i samma mening föreslår att rösta ut en ängel, och blandar ihop folk, ser det vansinnigt ut. Även om ihopblandningen var en felskrivning: varför skulle vi rösta ut en ängel alls?
Du försvarar ju lixom Vimes (alltså, Spider) genom att skriva:
Alltså, det är vågat av en ulv att gå ut med Lucifer så då borde han vara grön.!Paxen said:Men, om vi ska ta ut en av änglarna, vem av dom ska vi välja? Jag tror inte att Vimes skulle välja just Lucifer om han inte hette det, Och det är vpgat av en ulv i sådana fall.