Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Re: Mot deadline!

Vicotnik said:
Ond bråd död gör ett intressant inlägg (#786244):

Ond Bråd död said:
När jag gått tillbaka och läst om framstår Unfair och Spider som skummast. Särskilt Spiders intetsägande snömos om att man är skum om man outar utan press. Vicotnic saknar skärpa och bidrar inte tillräckligt. Känns som han sysselsätter sig med ulviska strösysslor och hakar upp sig på detaljer.

...Text...

Mina misstänkta är: !Paxen och Vicotnik och lite längre ner på listan:Basse och Cassius.
Röst:Vicotnik
Där börjar han med att säga att Unfair och Spider är skummast men avslultar sin post med att säga att Jag och !Paxen är hans misstänkta. Jag skulle vilja få en förklaring till hur OBD tänkte när han skrev den här posten. Det verkar tydligen som han ändrat uppfattning om vem/vilka som är mest skumma medan han skrivit sin post. Det inlägget är även ett av få inlägg som är längre än 1-3 rader från OBD. OBD normala inlägg innehåller oftast 1 rad och bara en fråga. Även OBD död verkar ta den lätta vägen genom spelet och postar några frågor då och då samt så verkar han helt ointresserad av att följa upp dem.
Det här är en bättre röst än min som är på vimes just nu.

Min röst: Ond Bråd Död

Jag vill ha åtminstone en förklaring.

Xyas

Swashbuckler

Basenanji said:
I så fall skulle jag vilja att vi outade yrke, hela gänget. Så att inte någon tar med sig info i döden.
Nu pendlar jag hejvilt mellan att tro att du är ulv och att tycka det här är en bra ide. För det är skumt med potatis/sädes-grejen och den är knappast utredd.

Pilzefrau

hon/henne
Re: Rösträkning 9:00

!Paxen said:
Pilzeman said:
Summa summarum: när du i samma mening föreslår att rösta ut en ängel, och blandar ihop folk, ser det vansinnigt ut. Även om ihopblandningen var en felskrivning: varför skulle vi rösta ut en ängel alls?
Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.
Nu slarvar du mer och mer. "Jag tycker inte det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé" – vad skulle kunna vara bättre än en ulv? Dessutom svara du inte på min fråga, utan ber mig ge mitt svar först. Sorry, men det är på dig drevet ligger.

Jag kan svara ändå. Min plan är för det första att anta änglarnas oskuld tills vidare. Att som du ställa upp "antingen är änglarna gröna eller så är en av dem ulv" och sedan utan att förklara varför välja det senare alternativet (en av dem är ulv) till att sedan ha det som direkt plan ("vilken av änglarna ska vi ta"), utan att vi ens vet vilka alla änglar är, är att hoppa hejvilt i slutledningskedjan.
Även om en av änglarna är ulv, så är sannolikheten att ulven är en av de två outade max 50% – ulven kan lika gärna vara en av de två okända änglarna.

Men jag tycker som sagt inte att den där "antingen"-satsen är avgjord än. Antingen är alla gröna, eller så är en av dem en ulv. Lugnt så, och jag har lättare att låta folk med vågade lögner leva en runda till – för är det ljug kommer det kollapsa rätt snart.

Min plan är att ha kvar min röst på dig för att se om du får ordning på dina grejer innan rundans slut. I andra hand ska jag gå över xyas, som jag själv har en dålig känsla av; och Vicotnik, som ser ut att vara din främsta motkandidat. Hela tiden kommer jag lyssna på Cassius fräscha insikter.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Så, om du ska misstänka Ragnar och hans ätt så bör jag vara misstänkt då också.
Absolut.

Någon sade att Ragnars barn var smutsigt..
Kan ha varit Basse?
Well, barn brukar vara smutsiga. skämt åsido, jag tror att det var Basse.

!Paxen

Swashbuckler

Pilzeman said:
!Paxen said:
Pilzeman said:
Summa summarum: när du i samma mening föreslår att rösta ut en ängel, och blandar ihop folk, ser det vansinnigt ut. Även om ihopblandningen var en felskrivning: varför skulle vi rösta ut en ängel alls?
Okej, vad har du förplan? Vem ska vi rösta ut? Vilka bör vi rikta in oss på? Vi är 12 spelare, vi har enigt min info 4 änglar. Det är 33 % av spelarna! Antingen så är alla änglar gröna, eller så är åtminstone en av dom ulv. Jag tycker inte att det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé, frågan är dock vilken ängel vi ska rösta ut.
Nu slarvar du mer och mer. "Jag tycker inte det är fel att rösta ut en ulv om vi inte har någon bättre idé" – vad skulle kunna vara bättre än en ulv? Dessutom svara du inte på min fråga, utan ber mig ge mitt svar först. Sorry, men det är på dig drevet ligger.

Jag kan svara ändå. Min plan är för det första att anta änglarnas oskuld tills vidare. Att som du ställa upp "antingen är änglarna gröna eller så är en av dem ulv" och sedan utan att förklara varför välja det senare alternativet (en av dem är ulv) till att sedan ha det som direkt plan ("vilken av änglarna ska vi ta"), utan att vi ens vet vilka alla änglar är, är att hoppa hejvilt i slutledningskedjan.
Även om en av änglarna är ulv, så är sannolikheten att ulven är en av de två outade max 50% – ulven kan lika gärna vara en av de två okända änglarna.

Men jag tycker som sagt inte att den där "antingen"-satsen är avgjord än. Antingen är alla gröna, eller så är en av dem en ulv. Lugnt så, och jag har lättare att låta folk med vågade lögner leva en runda till – för är det ljug kommer det kollapsa rätt snart.

Min plan är att ha kvar min röst på dig för att se om du får ordning på dina grejer innan rundans slut. I andra hand ska jag gå över xyas, som jag själv har en dålig känsla av; och Vicotnik, som ser ut att vara din främsta motkandidat. Hela tiden kommer jag lyssna på Cassius fräscha insikter.
Byt ut ulv mot ängel. Just nu är jag jävligt värd att rösta ut, efter som jag tafflar mig med fleskrivningar hela jävla tiden.

Pilzefrau

hon/henne

Du har fortfarande inte svarat. Vad är det som får dig att tro att vi ska rösta ut en ängel alls?

!Paxen

Swashbuckler

Pilzeman said:
Du har fortfarande inte svarat. Vad är det som får dig att tro att vi ska rösta ut en ängel alls?
Jag tror inte att vi ska rösta ut en ängel, det är ett förslag jag har.

Som sagt så är änglarna 33 % av spelarna, vilket betyder att om alla 4 änglar är gröna så behöver vi bara rösta på alla utom dessa 4. Och jag tror att Recca inte har gjort det så enkelt.

Men om du har något bättre förslag så kan vi köra på det. Just nu misstänker jag OBD pga förvirring, Vimes pga att han är Ragnar, dom två ligger på samma nivå i misstankelista som änglarna just nu för mig.

Vimes

Sillkung
Basenanji!

BASENANJI DIN SUMPRUNKARE! VAD HAR DU FÖR VINSTVILLKOR?

Vicotnik säger att han inte har några specificerade i sin roll. Men det har tydligen du. Ut med språket nu.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Right nu har jag läst ikapp.
!Paxen....du känns som en ulv, du beter dig som en ulv så jag tror du är en ulv.

ODB....Jag vet inte vart jag har dig och det är jobbigt.

Vicotnik...du spelar inte så bra som du brukar men det kan bero på annat än att du är ulv. Jag vill tro att du inte är ulv men jag är osäker på dig med.

unfair...Ja du, ingen aning här.

!Paxen är nog den som jag helst skulle ta ut denna runda men jag måste gå igenom tråden och min anteckningar för att se ifall jag har missat något.

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Byt ut ulv mot ängel. Just nu är jag jävligt värd att rösta ut, efter som jag tafflar mig med fleskrivningar hela jävla tiden
Tada! Nu snackar vi !Paxen.

För ett tag sen var det dumt att rösta ut dig och alla som ville se dig hängd var sumprunkare och sämre ulvsniffare än dig själv. Nu har pressen varit rätt hård mot dig och du inser sakta men säkert att du själv spelat lite stressat/förvirrat/ulvigt.

Jag skrev att jag kunde leva med felskrivningen, men det hela byggs ju på av dig själv. Dock så får man ju ha i minnet att du kör random 50/50 så än är det inte avgjort. Fortsätt kämpa! :gremsmile:

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Basenanji....ja du spelar konstigt och du säger att du har andra vinstvillkor. Du är minst sagt en udda filur och du ligger nog just nu på plats två på min lista, efter !Paxen.

Vimes

Sillkung
Re: Basenanji!

Alright. Sen röstar Basse på mig också. Dock ser jag inte vilken anklagelsen är?

Det var en miss av mig att anta att du pratade om min fru när du pratade om "potatisbondens fru". Men det du skrev var spot on på hur min rollbeskrivning är. Sedan har någon (Pilze?) skrivit att det verkar vara otydligt om det finns en sädesbonde och en potatisbonde eller om de är samma person, det vill säga jag själv.

Men vilket är caset?

Vimes

Sillkung

Alla som fortsättningsvis misstänker Vicotnik är sumprunkare eller scum, btw.

Pilzefrau

hon/henne

Jag tycker det är tydligt i min info att de är samma person, dvs du. Och just att vi har olika info, men att både "vetelinjen" och "potatislinjen" stöds på två olika ställen, får mig att tro att det är felskrivet. Jag kan tänka mig att det inte är superenkelt att crosschecka alla detaljer i tolv olika pm. Och slutligen: det kan inte vara så konstigt att två bönder har fått sin fru dödad och misstänkt för häxeri i samma by; men den häxjagande pastorn bara känner till det ena fallet.

Basenanji

Postd20modernist

Mina vinstvillkor är lite luddigt beskrivna men...

...jag tolkar de som att min roll kommer bli hågkommen även om jag blir dödad, förutsatt att byn vinner. Pastorn Tork Mada kämpade ju för "det goda"... (att vi får acceptera en och annan skendränkning kan det väl vara värt? :gremshocked: :gremsuck: )

Nu offrar jag mig, men vafan, jag tror att byn vinner på det.

Grejen är att mina misstankar så himla lätt hade kunnat vara tecken på att jag ser falskt/naivt (typ skenhelig pastor som ser häxor där det egentligen handlar om vanliga bybor). Därför tror jag att det är bra för byn att känna till mina drömmar om "potatisbonden och hans ätt". Sedan kan det ju förstås vara en ytterligare twist, men jag undrar jag.

---

En annan fråga. Låt oss säga att vi ser två döda bybor efter första natten - vilken info tycker ni att vi borde outa nu isf? Vilken info får inte följa med någon i graven?

Vimes

Sillkung

Tss, berätta vad du har för vinstvilkor, pastorn. Vad behöver du göra för att vinna? Att alla ur Ragnars ätt är ute ur spel?

Pilzefrau

hon/henne

Basenanji said:

...jag tolkar de som att min roll kommer bli hågkommen även om jag blir dödad, förutsatt att byn vinner.
"Du vinner om ditt lag vinner, även om du själv är död" är ju standard. Varför behövde hon förtydliga det i din roll?

Vimes

Sillkung

Pilzeman said:
Basenanji said:

...jag tolkar de som att min roll kommer bli hågkommen även om jag blir dödad, förutsatt att byn vinner.
"Du vinner om ditt lag vinner, även om du själv är död" är ju standard. Varför behövde hon förtydliga det i din roll?
Han säger inte allt eller ljuger. Just nu tror jag att Basse är DTF som vinner om alla i "potatisbondens ätt" åker ur spel. Om han är en smart DTF så menar han förstås också att han vinner tillsammans med byn.

Röst: Unfair - whatthefuck? Ska återkomma om honom. Vico ser jag som grön och !Paxen håller jag för grönish sedan hans senaste outning. Ska kolla in unfair och återkomma.