Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Tyr

Hero
Vimes said:
Jag tycker att KK har klarat sig undan all tänkbar press. Jag vill veta något om hans roll. Dessutom tucker jag inte han spelar så bra som en del andra verkar mena att han gör.

Röst: konrad konvalj

Sen vill jag höra Spider berätta om föremålen. Kan han hinta om vad han letade efter?
Nu har du ju förvisso rätt. KK har varit väldigt hemlighetsfull, och helt i onödan i mitt tycke.

Men seriöst, efter det som outats i går natt så är det första du gör att försöka vända fokusen någon annanstans? Du ju opiumbonden Ragnar. Borde du inte ha några åsikter? Jag tycker lika väl att du kan gå ut med den hemlighet du brödsmulat om i runda ett. Att försöka slinka undan får dig bara att se ulvig ut.

Nu kan jag ju ha missuppfattat något, men jag tror att jag har rätt.

Vimes

Sillkung
Men va fan, Tyr. Läs mitt inlägg där jag resonerar vidare. Ingen fokuserar på KK. Jag röstar helst ut någon annan den här rundan, så klart. Men jag tycker något med KK skaver och vill veta mer. Ni andra drevar Cassius bra. Jag vill inte se att KK får fortsätta glida igenom spelet utan att någon ifrågasätter honom.

Jag vet inte vad det är för hemlighet jag har brödsmulat i runda ett?

Tyr

Hero
Vimes said:
Men va fan, Tyr. Läs mitt inlägg där jag resonerar vidare. Ingen fokuserar på KK. Jag röstar helst ut någon annan den här rundan, så klart. Men jag tycker något med KK skaver och vill veta mer. Ni andra drevar Cassius bra. Jag vill inte se att KK får fortsätta glida igenom spelet utan att någon ifrågasätter honom.

Jag kan ju ha fel, men för att hemligheten ska gröna dig så måste den ju komma från dig.

Du menar alltså att du inte ha några kommentarer om hur Cassius hjälpte din fru göra abort? Ingenting alls? Alltså jag håller med om att KK ska snacka. Jag kan till och med tänka mig att rösta på honom för att han ska få tummarna ur. Men det betyder ju inte att du ska låta bli att kommentera på vad som hände i går natt. Ragnar är ju i mitten av allt det här. Nog måste du har några åsikter.

Tyr

Hero
Det är seriöst på tiden att KK outar något. Hans offensiva spel kräver att han ger något för att det inte ska så misstanke bland byn. Jag tror de flesta antar att han är ängel, så så mycket borde han kunna outa. Om han inte vill outa mer så måste han ha en VÄLDIGT bra motivering för det. Jag misstänker inte KK i nuläget, men tycker detta behövs för att hålla byn enad.

Röst: KK

Tyr

Hero
Vimes said:
Ok, jag läste igenom brödsmulorna igen och det visade sig att de inte var formulerade så som jag mindes dem. Det finns bara där om man är väldigt generös med sin tolkning. Men, jag misstänker ändå att du kan ha en mörk hemlighet.

!Paxen

Swashbuckler
Jag tänker hjälpa till att lägga press på K.K. av dom anledningar som både Tyr och Vimes tar upp.

Min röst: Konrad Konvalj Kom igen, vad har du för paranoida tankar? Vad har du att avsöja om dig själv?

Tyr

Hero
Re: PINGPONG för den frustrerade...

Basenanji said:
Just nu, i mitt frustrerande tillstånd skulle jag vilja se en hård outning av fluff. Pingpongoutning av rubbet: namn, yrke, förmågor, släktskap med Ragnar, etc.

Rubbet.
Om vi gör detta så lägger vi alla ägg i en korg. Det kommer bli en period med intensivt spelande där vi hoppas att de kvarvarande ulvarna gör bort sig. Under en sådan period är det lätt att någon slipper lindrigt undan eftersom vi vill jobba snabbt för att taktiken ska fungera. Om varulvarna flyger under radarn så försvinner scum tells som verktyg. Det enda vi kan göra är att gräva i arkiv och hoppas att vi hittar mönster. Eller hitta gamla scum tells då. Spelet dör mer eller mindre.

Så nej, ingen massoutning tack. Låt outningarna komma i en naturlig takt.

Vimes

Sillkung

Jag är med Tyr här, ingen massoutning. Jag tycker inte vi kört fast utan tvärt om har flera intressanta alternativ. Vi ligger bra till, imo.

Sedan har Tyr också rätt i att jag borde kommentera Cassius outning. Anledningen till att jag inte gjort det är att den inte säger mig något. Jag har ingen kännedom om någon abort.

Tyr

Hero

Vimes said:
Sedan har Tyr också rätt i att jag borde kommentera Cassius outning. Anledningen till att jag inte gjort det är att den inte säger mig något. Jag har ingen kännedom om någon abort.
Tack! Sådant hjälper ju oss också att bilda oss en uppfattning av spelet. Om det du och Cassius skriver är sant så är chansen stor att Ragnars fru varit otrogen och bett om hjälp av byns outsider för att diskret göra abort. Men vem var hon isådana fall otrogen med?

Tyr

Hero

Tyr said:
Vimes said:
Tack! Sådant hjälper ju oss också att bilda oss en uppfattning av spelet. Om det du och Cassius skriver är sant så är chansen stor att Ragnars fru varit otrogen och bett om hjälp av byns outsider för att diskret göra abort. Men vem var hon isådana fall otrogen med?
Ska tilläggas att det inte alls behöver vara otrohet. Poängen är att Ragnar antagligen inte är fadern.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Basenanji said:
Bifogar ful .pdf. Hjälp gärna till att kontrollera att det stämmer.

Vill öka pressen på Cassius, det är något som är så skumt där med aborter och häxprylen...

Röst: Cassius
Basse, skulled u kunna lägga in vad vi har siat folk som i ditt pfd dokument?
Oavsett ifall det är sant att personen är bybo/ulv.
Jag siade ODB och fick resultat ej demon.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Då jag kollar på Bassens pdf så ser jag att både Pilzeman och Konrad har knappt gått ut med något alls.
Och i och med att det redan är ett drev igång mot konrad så tänker jag hoppa på det för att lägga lite press på honom att gå ut med sin info.

Röst: Konrad Konvalj

Sen så skulle jag vilja att Pilzeman gav oss något mer från sin roll.

Slänger med en rösträkning också:

4 Cassius: Konrad, Pilzeman, xyas, Basenanji,
4 Konrad: Vimes, Tyr, !Paxen, Vicotnik,
1 !Paxen: OBD
1 ODB: Cassius,

Den enda som inte röstat den här rundan är Spider och det kan nog bero på att han är i tyskland om jag inte kommer ihåg helt fel.

Ond bråd död

Swashbuckler
Cassius said:
Vääääänta nu. Konrad fick mig att tänka efter lite och försöka klura ut min magkänsla om OBD. Så jag tog och läste igenom runda 1. Kolla det här:

1. Hela outningen om väktarna.
2. Outning om utrustningens existens.
3. Han har ingen egen utrustning.
4. Hans förmåga är att sia prylar men det verkar knappt finnas några.
5. Han "misstolkar" sin förmåga sjukt många gånger.
6. Röstar inte på Unfair.
7. Har berättat att han är Smed(lätt yrke att ta).
8. Inget namn(så vitt jag kan se)
9. Har inte outat något fluff.

Röst: OBD
Smed är i min mening inte ett lätt yrke att ta. Det är tvärtom ett så pass typiskt yrke att risken skulle finnas att någon annan har det. Inte i klass med präst, men helt klart ett yrke man förväntar sig i settingen.

Ond bråd död

Swashbuckler
Efter !Paxen är Pilzeman den jag misstänker. Inte för att jag har koll på vad han skrivit, utan för att han liksom blir över när man tar i beaktande saker som siare, trovärdighet och utrustning. Förvisso kan ju Cassius ha ljugit, men det hade varit för lite med bara en kniv som användbar utrustning.

Jag vill minnas att KK drevade hårt mot Unfair på slutet pga hans pm:ande.

Brukar !Paxen spela obyigt när han är bybo?

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag har gått igenom Unfairs inlägg och de var synnerligen intetsägande. Jag hade nog aldrig röstat på honom för det i första rundan. Hade han fortsatt i samma stil hade jag nog reagerat dock.

Så nu slipper ni gå igenom all skit (det var väldigt få inlägg iofs), om ni inte tror att jag döljer nåt vill säga.

Xyas

Swashbuckler

Tyr said:
Om cassius kommer loss och outar hela sin roll så kan jag ta vad jag vet om hustrun efter det. Det besvarar väl inte direkt de här frågorna, men det kan kanske ge lite mer ljus över situationen.

Ond bråd död

Swashbuckler
Strax innan natten faller över byn isolerar ni en person från övriga i gruppen. Majoriteten har valt vem som ska skickas ut ur ladan för arkebusering av övrig ortsbefolkning!

Unfair går med böjt huvud ut ur ladan. Byborna är precis på väg att tjära och fjädra stackaren när en blixt slår ned från klar himmel och han istället slår upp i oheliga flammor!

Vi tackar så mycket för deltagandet och säger hej då till varulven som kämpade tappert.
Kan iofs vara ett misstag från recca.

Ond bråd död

Swashbuckler
HAr gått igenom en hel del av Pilzemans inlägg också. Han har spelat stabilt och jag ser ingen anledning att misstänka honom nu.

Han var förvisso inte särskilt självständig och hans agerande som fredsmedlare i vete vs potatis vs djävulen vs demoner samt allmänna hjälpredande kan kanske ses som aktivitet för att verka aktiv. Det finns betydligt intressantare mål att kolla upp tycker jag.

Tyr

Hero
Vicotnik said:
Sen så skulle jag vilja att Pilzeman gav oss något mer från sin roll.
Mer specifikt så vill jag veta vilka "bibliska, religiösa grejer" det står om i hans PM.

Xyas

Swashbuckler

Från och med 15.30 imorgon fram till efter rundans avslutning är jag utan internet. Så förhoppningsvis kommer Cassius loss innan dess så jag kan flytta min röst.