Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Pilzefrau

hon/henne
Re: Ragnars fru...OMG

Och Ragnars frus död är också anledningen till att jag sökt tröst och stöd hos gud. Jag har sörjt henne mycket, det har varit mycket arbete med frun i huset borta, och jag har oroat mig över att gården varit hemsökt.

Kände inte till den hemska sanningen dock. Nu känns det som att jag gjorde rätt val i att vända mig till gud, om vi har haft en demon som härjat här!

Så Lillith finns kvar i byn sedan länge… Kan det ha varit unfair?

Pilzefrau

hon/henne

Basenanji said:
-först blir hon gravid med hin håle (enligt min info)
-sedan ber hon en häxa om hjälp att göra abort (enligt Cassius info)
-därefter äter demonen Lillith upp henne (enligt xyas)
Historien kan ju bli
- Djävulen ligger med henne och hon ska föda hans barn
- Hon backar ur och vill inte ha hans barn, gör abort
- Djävulen blir förbannad och skickar Lillith på henne som straff

Men visst, det är ändå en smått otrolig historia.

Vicotnik

Den onde
Staff member

För min egen skulle så sammanställde jag det som outats sen basenanji la upp sin pdf fil:

Cassius: Evi, bor utan för byn, kontakt med Ragnars fru (gjorde abort)
Konrad Konvalj: Mikael, ärkeängel nr 1
Pilzeman: Mats, dräng hos Ragnar, det finns 1 ängel med i spel

Basenanji har onda tankar, siad av Spider
!Paxen är Häxa, siad av Basenanji
Ond bråd Död är inte Demon, siad av Vicotnik

---

Har funderat lite kring resultat av våra sianden. Främst Basenanjis och Spiders.
Båda har fått att personen de siat är Häxa har Onda tankar.
Jag skulle tro att ulvarana inte har någon kraft som kan störa siandet, eftersom våra siar förmågor redan verkar vara försvagade i och med att vi inte kan sia ulvar utan bara en typ av ulv.
Basenanji/Spider vad tror ni om att två av oss siare går ihop och siare en person den tredje siare redan har siat och den tredje siare får sia någon som antingen den första eller andra siare redan siat? Jag tror den bästa lämpade person att bli dubbel siad vore !Paxen, eftersom han redan är siad som Häxa samt att han inte är siare gör att chansen att ulvaran vill ta ut honom bör vara förhållandevis liten. Detta för att se ifall vi får samma utslag med våra krafter och försöka lista ut hur de fungerar mer exakt.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Det handlar inte om outande, det handlar om att göra nytta. Vilket du inte gjort alls detta parti. Skriv vilka case du har och vad som konkret gör dessa intressanta. Inte magkänsla eller "förvirrat", utan rejäla analyser.

Om du var bybo hade du gjort detta frivilligt.
Bullshit att jag inte har gjort någon nytta. Men som jag ser det så gör jagstlrst nytta nu om jag blir utröstad.

Jag försök ta med mig ett tänk när jag kommer på något, dels gjorde jag det med änglarna, dels med dig. Men nu ser jag det som att för att vi ska kunna gå vidare så måste jag röstas ut.
Är det bättre att rösta ut dig än Spider?

!Paxen

Swashbuckler
Ond bråd död said:
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Det handlar inte om outande, det handlar om att göra nytta. Vilket du inte gjort alls detta parti. Skriv vilka case du har och vad som konkret gör dessa intressanta. Inte magkänsla eller "förvirrat", utan rejäla analyser.

Om du var bybo hade du gjort detta frivilligt.
Bullshit att jag inte har gjort någon nytta. Men som jag ser det så gör jagstlrst nytta nu om jag blir utröstad.

Jag försök ta med mig ett tänk när jag kommer på något, dels gjorde jag det med änglarna, dels med dig. Men nu ser jag det som att för att vi ska kunna gå vidare så måste jag röstas ut.
Eftersom jag inte är övertygad om att Spider inte är en bybo, ja.

Tyr

Hero
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Om du är grön så skulle jag påstå att Spider är så pass grön att vi bara kan gå på scum tells, och i nuläget tycker jag han spelat väldigt karaktäristiskt och inte särskilt skumt alls. Det konstiga är att han ansåg sig vara den främste av änglar eller något i den stilen, men det kan ju förklaras.

Tror du att din far Ragnar kan vara insyltad i det hela?

!Paxen

Swashbuckler
Tyr said:
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Om du är grön så skulle jag påstå att Spider är så pass grön att vi bara kan gå på scum tells, och i nuläget tycker jag han spelat väldigt karaktäristiskt och inte särskilt skumt alls. Det konstiga är att han ansåg sig vara den främste av änglar eller något i den stilen, men det kan ju förklaras.

Jo, jag tror att Ragnar kan vara ulv, men efter att Vimes har sagt att det ska finnas fler i släkten så är jag inte lika säker.

Som det är nu så finns det 3 grupperingar. Änglar, Ragnar med bihang och alla andra. Alla andra har ingen koppling till någon annan. Någon bland alla andra ljuger.

Någon bland änglarna är ulv, det är jag säker på, men vi vet inte om Unfair var ängel. Därför är det vettigare att rösta ut mig och ev kunna gröna ett par personer och få lite ljus på ett par andra.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Det går ju absolut inte att ta det lugnt inte. Det vi måste göra är att komma fram till vem vi tjänar mest på att hänga.
Tja, hängd Spider grönar dig, medan hängd !Paxen kastar nytt ljus över Xyas och Vico. Det är ju kul att höra resultat av siande från Spider oavsett hans ulvighet också.

Men SPider har ännu inte förklarat allt konstigt från första rundan trots ständoga frågor om det.

Pressar Spider:
Tja...en röd Spider grönar mig och KK. Men jag är ju inte säker på hur många varulvar det finns bland änglarna. Så helt grönt är det ju inte. Men det låter sannolikt med enbart en. En röd Spider innebär också att !Paxen med 99% sannolikhet är hans kompanjon.

En grön Spider är värre, eftersom jag inte tycker det ger oss så värst mycket. Det stärker min teori med Cassius, Spider och Vic som syndabockar något. För att vi ska kunna säga något mer så måste vi ändå gröna !Paxen eller Basenanji, vilka båda känns som osäkra kort.

Hur menar du att en hängd !Paxen kastar nytt ljus över xyas och Vico?

Tyr

Hero
!Paxen said:
Jo, jag tror att Ragnar kan vara ulv, men efter att Vimes har sagt att det ska finnas fler i släkten så är jag inte lika säker.
Å andra sidan, är han ulv så kan han a ljugit om hur många släktingar han har för att få det att passa in och för att insinuera om att ingen ulv finns att finna bland Ragnar-ätten. Skulle förklara varför han väljer att gröna dig när alla andra hyser misstankar.

Ond bråd död

Swashbuckler
Tyr said:
Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Det går ju absolut inte att ta det lugnt inte. Det vi måste göra är att komma fram till vem vi tjänar mest på att hänga.
Tja, hängd Spider grönar dig, medan hängd !Paxen kastar nytt ljus över Xyas och Vico. Det är ju kul att höra resultat av siande från Spider oavsett hans ulvighet också.

Men SPider har ännu inte förklarat allt konstigt från första rundan trots ständoga frågor om det.

Pressar Spider:
Tja...en röd Spider grönar mig och KK. Men jag är ju inte säker på hur många varulvar det finns bland änglarna. Så helt grönt är det ju inte. Men det låter sannolikt med enbart en. En röd Spider innebär också att !Paxen med 99% sannolikhet är hans kompanjon.

En grön Spider är värre, eftersom jag inte tycker det ger oss så värst mycket. Det stärker min teori med Cassius, Spider och Vic som syndabockar något. För att vi ska kunna säga något mer så måste vi ändå gröna !Paxen eller Basenanji, vilka båda känns som osäkra kort.

Hur menar du att en hängd !Paxen kastar nytt ljus över xyas och Vico?
de flyttade rösterna som avgjorde till Unfairs nackdel.

Ond bråd död

Swashbuckler
!Paxen said:
Tyr said:
!Paxen said:
Ond bråd död said:

Som det är nu så finns det 3 grupperingar. Änglar, Ragnar med bihang och alla andra. Alla andra har ingen koppling till någon annan. Någon bland alla andra ljuger.

Någon bland änglarna är ulv, det är jag säker på, men vi vet inte om Unfair var ängel. Därför är det vettigare att rösta ut mig och ev kunna gröna ett par personer och få lite ljus på ett par andra.
Hur vet du att det finns en ulv bland änglarna?

Jag vill minnas att någon mer tillförlitlig hävdade det samma nyligen dock.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:

Jag har förklarat det här så många gånger att det borde vara klart vid det här laget. Kolla mitt inlägg den här rundan där jag outar den informationen för andra gången i ett svar till dig. Du frågade något om antalet änglar. Den korta versionen är att det är för många änglar för att passa in i den heliga symmetrin. Det finns minst en ängel för många.

Ond bråd död

Swashbuckler
Tyr said:
Ond bråd död said:

Jag har förklarat det här så många gånger att det borde vara klart vid det här laget. Kolla mitt inlägg den här rundan där jag outar den informationen för andra gången i ett svar till dig. Du frågade något om antalet änglar. Den korta versionen är att det är för många änglar för att passa in i den heliga symmetrin. Det finns minst en ängel för många.
Frågan var ställd till !Paxen.

Basenanji

Postd20modernist
Vem ska vi sia runda två?

Jag kan visst tänka mig att sia !Paxen men skulle hellre sia någon annan. Då får vi dessutom mer information på samma gång.

Cassius tycker jag därför ligger bra till eftersom han borde pingas som häxa. Dessutom tror jag att han kan vara i släktskap med de onda makterna och möjligtvis stämma in på dina kriterier. Dessutom tror jag att det vore bra att avskriva honom från utredningen om vad Ragnars fru egentligen höll på med.

Men vi väntar väl in Spider, vars frånvaro känns alltmer ansträngande. :gremsuck:

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Vem ska vi sia runda två?

Basenanji said:
Jag kan visst tänka mig att sia !Paxen men skulle hellre sia någon annan. Då får vi dessutom mer information på samma gång.

Cassius tycker jag därför ligger bra till eftersom han borde pingas som häxa. Dessutom tror jag att han kan vara i släktskap med de onda makterna och möjligtvis stämma in på dina kriterier. Dessutom tror jag att det vore bra att avskriva honom från utredningen om vad Ragnars fru egentligen höll på med.

Men vi väntar väl in Spider, vars frånvaro känns alltmer ansträngande. :gremsuck:
Hade du inte redan siat !Paxen?

Tyr

Hero

Basenanji said:
Jag tycker Vics idé låter bra. Men eftersom du redan siat !Paxen så skulle du behöva sia någon annan du tycker är lämplig förstås. Gärna på något klurigt sätt så att du kan lära dig något om din förmåga.

Tyr

Hero

Tyr said:
Basenanji said:
Jag tycker Vics idé låter bra. Men eftersom du redan siat !Paxen så skulle du behöva sia någon annan du tycker är lämplig förstås. Gärna på något klurigt sätt så att du kan lära dig något om din förmåga.
Men denna planen bygger ju på att vi inte hänger !Paxen. Så ha en back up plan redo.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Basenanji said:

Okej, jag kan mycket väl tänka mig att sia Cassius den här rundan. Frågan är dock bara ifall ulvaran då kommer plocka honom om han är bybo dvs. !Paxen misstänker jag att de inte kommer plocka i och med att du har siat honom som Häxa. Eller ska vi helt enkelt göra så att vi siar valfria personer vilket gör det svårare för ulvarna att lista ut vem vi siar men det medför att vi får svårare att avgöra hur våra förmågor fungerar.

För övrigt fick du svaret på ditt siande på !Paxen som:
Ulv eller Häxa.
Jag fick svaret att OBD inte var Demon.