Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Ond bråd död

Swashbuckler
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Tyr said:
Basenanji said:
Jag kan visst tänka mig att sia !Paxen men skulle hellre sia någon annan. Då får vi dessutom mer information på samma gång.
Jag tycker Vics idé låter bra. Men eftersom du redan siat !Paxen så skulle du behöva sia någon annan du tycker är lämplig förstås. Gärna på något klurigt sätt så att du kan lära dig något om din förmåga.
Men denna planen bygger ju på att vi inte hänger !Paxen. Så ha en back up plan redo.
Ni kan ju sia mig om ni vill. Jag har ju redan blivit siad av Vico. Dessutom är jag kvinna, vilket kan avslöja om Basses förmåga ser alla kvinnor som häxa.

!Paxen

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Tyr said:
Ond bråd död said:
Hur vet du att det finns en ulv bland änglarna?

Jag vill minnas att någon mer tillförlitlig hävdade det samma nyligen dock.
Jag har förklarat det här så många gånger att det borde vara klart vid det här laget. Kolla mitt inlägg den här rundan där jag outar den informationen för andra gången i ett svar till dig. Du frågade något om antalet änglar. Den korta versionen är att det är för många änglar för att passa in i den heliga symmetrin. Det finns minst en ängel för många.
Frågan var ställd till !Paxen.
Fast jag har också svarat på det här ett flertal gånger. Jag har inga bevis för att det finns varulvar bland änglarna, bara magkänsla. det känns som en för stor grupp för att alla ska vara gröna.

Och i nuläget är det ingen som har sagt: "Mitt fluff säger att änglarna är the good guys" så därför så litar jag på min magkänsla.

!Paxen

Swashbuckler
Angående om jag ska sias eller inte.

Jag tror inte att ni kan få så mycket mer ut från mig än vad som redan finns. Jag har absolut inget emot att bli utröstad då jag ser det som att vi i nuläget vinner mer på det än att rösta ut en annan bybo. Så, om ni inte har något bättre val, rösta ut mig.

Basenanji

Postd20modernist

Jo och jag siade honom som häxa. Men frågan är väl vad det ger att vi vet att !Paxen är häxa? Förutsatt då att jag inte är en galen siare som ser häxor i allt av kvinnokön.

Jag tycker att !Paxen känns rätt grön. Då är jag mer misstänksam mot Cassius.

Basenanji

Postd20modernist

Recca skrev bara att !Paxen är häxa.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Basenanji said:
Jo och jag siade honom som häxa. Men frågan är väl vad det ger att vi vet att !Paxen är häxa? Förutsatt då att jag inte är en galen siare som ser häxor i allt av kvinnokön.

Jo, jag kan hålla med om att !Paxen verkar grönare, jag tror det vore bra ifall du siade någon mer kvinna, får du även Häx varning där så skulle jag nog säga att !Paxen är mer eller mindre av kroken.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vicotnik said:
Basenanji said:

Jo, jag kan hålla med om att !Paxen verkar grönare, jag tror det vore bra ifall du siade någon mer kvinna, får du även Häx varning där så skulle jag nog säga att !Paxen är mer eller mindre av kroken.
Hur är !Paxen grönare som? Jag måste missat nåt.

Basenanji

Postd20modernist

Röstningsläget,

söndag 29/4 kl. 15.15

(4) Konrad Vimes, Tyr, !Paxen, Vicotnik
(2) Cassius Konrad, Pilzeman
(2) Spider Basenanji, OBD
(1) !Paxen xyas
(1) OBD Cassius

(1) Ingen Spider

---

Kommentarer?

Basenanji

Postd20modernist

!Paxen har ju spelat...vanskligt, visst. Men han har ändå försökt på något sätt. Dessutom, att han delade med sig av att det finns fyra änglar känns riktigt fluff-mässigt.

I mina ögon verkar det mer som att han har hamnat i spotlighten för att bybona har drabbats av någon sorts mini-paranoia.

Men, visst, jag är aldrig så tvärsäker som Konrad är. Han kan vara skum. Kanske borde jag gå mer på att jag har siat honom som häxa.

Överlag får jag ändå inga riktiga varulvsvibbar av !Paxen.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Basenanji said:

Ja anser att Vimes claim att hans dotter är grön samt !Paxen's vilja redan förra runda att offra sig själv genom att inte lägga sin röst på unfair (för att försöka rädda sig själv) anser jag göra !Paxen hyfsat grön, det som talar emot är att Basse sia !Paxen som häxa, skulle Basse nu sia en till kvinna och även där får resultat Häxa så kan vi konstatera att Basse ser alla kvinnor som häxor. Detta skulle då ge oss 3 siade personer: Basse, !Paxen och en kvinna.
Då skulle vi ha Basse -> Onda tankar
!Paxen -> Häxa
Slumpmässig kvinna -> Häxa
Samt Unfair -> Ulv.
Dvs för många siade som "skurkar". Får basse resultat ej häxa då han siar en kvinna så kan vi garanterat Hänga !Paxen för då är han ulv. Så om vi har en väktare bland oss så anser jag att den skall skydda Basenanji den här rundan, för Basenanjis förmåga är den som är lättast att lista ut hur den fungerar.

Ond bråd död

Swashbuckler

Basenanji said:
!Paxen har ju spelat...vanskligt, visst. Men han har ändå försökt på något sätt. Dessutom, att han delade med sig av att det finns fyra änglar känns riktigt fluff-mässigt.

I mina ögon verkar det mer som att han har hamnat i spotlighten för att bybona har drabbats av någon sorts mini-paranoia.

Men, visst, jag är aldrig så tvärsäker som Konrad är. Han kan vara skum. Kanske borde jag gå mer på att jag har siat honom som häxa.

Överlag får jag ändå inga riktiga varulvsvibbar av !Paxen.
Hur har han försökt? Han brukar alltså spela så här menar du?

Fyra änglar kan stämma dock.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vicotnik said:
Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Basenanji said:

Ja anser att Vimes claim att hans dotter är grön samt !Paxen's vilja redan förra runda att offra sig själv genom att inte lägga sin röst på unfair (för att försöka rädda sig själv) anser jag göra !Paxen hyfsat grön, det som talar emot är att Basse sia !Paxen som häxa, skulle Basse nu sia en till kvinna och även där får resultat Häxa så kan vi konstatera att Basse ser alla kvinnor som häxor. Detta skulle då ge oss 3 siade personer: Basse, !Paxen och en kvinna.
!Paxen -> Häxa
Samt Unfair -> Ulv.
Dvs för många siade som "skurkar". Får basse resultat ej häxa då han siar en kvinna så kan vi garanterat Hänga !Paxen för då är han ulv. Så om vi har en väktare bland oss så anser jag att den skall skydda Basenanji den här rundan, för Basenanjis förmåga är den som är lättast att lista ut hur den fungerar.
Mitt intryck av !Paxen var att han var ganska uppgiven förra rundan. Han pratade ju även då om att det skulle vara bra om han blev utröstad.

Ond bråd död

Swashbuckler

Vicotnik said:
Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Basenanji said:

!Paxen -> Häxa
Samt Unfair -> Ulv.
Vimes claimade väl inte att dottern var grön, bara nåt fluff om att hon var hans älskling eller nåt. Det skulle lika gärna vara Reccas idé för att göra storyn lite dramatisk.

Basenanji

Postd20modernist

Åh, jag har ju alltså INGEN ANING om hur !Paxen brukar spela. Ni som spelat mycket varulvsspel senaste tiden lägger rätt mycket vikt vid en sådan analys?

Det som talar emot !Paxen är väl att jag siar honom som häxa och att han är Ragnars barn, varpå min info om att "Potatisbonden och hans ätt" är skurkiga skulle kunna stämma.

Men några andra frågor:

1) Vi har också minidramat med "Det Stulna Föremålet" med Vico och Spider i rollerna. Klargörande tack!

2) xyas och Pilze, har jag missat det, men vad heter ni?

!Paxen

Swashbuckler
Hur spelar !Paxen?

Min vana trogen så brukar jag använda en 50/50 taktik. Jag vill vara tillräckligt röd för att ulvarna inte ska ta ut mig, samtidigt som jag vill vara tillräckligt bybo för att jag inte ska bli utröstad. oavsettom jag är bybo eller inte spelar jag så.

Basenanji

Postd20modernist

Okej, ny .pdf ligger bifogad.

Och det är tammefan synd och skam att det blev JAG som sammanställde sådana här fula excelark. Men men, det får duga.

Attachments

Vicotnik

Den onde
Staff member

Jag tänker flytta min röst till Pilzeman.

Röst: Pilzeman

Varför flyttar jag den till Pilzeman? Jo dels för att han var en av få som höll kvar sin röst på !Paxen förra rundan, den info han har gått ut med:
Pilzeman said:
I min information framgick att det kunde finnas en ängel i spel, om man tänkte efter
Den här informationen anser jag vara väldigt dålig eftersom det redan kommit fram att !Paxen sett 4 änglar vid ladan. Så den här informationen som Pilzeman går ut med är väldigt lätt att efterhands konstruera, att han också är en av de sista ut med informationen anser jag gör att informationens trovärdighet är väldigt låg.
Pilzeman är nog den spelare som jag anser vara mest annonym i hela spelet också och vad jag vet så är han en hyfsat erfaren maffiaspelare, så att vara så annonym som han har vairt i det är spelet tycker jag är skumt. Jag skulle vilja se mer utvecklade tankar från Pilzeman angående: Cassius och OBD som tydligen är de han har mest misstankar emot enligt detta inlägg:
Pilzeman said:
Till att börja med: jag är inte släkt med Ragnar vad jag vet. Jag är dräng och arbetar på hans gård. Jag heter Mats.

Jag outar detta för att folk undrade, och jag kan inte se hur det skulle spela någon roll när så många andra har sagt namn och yrken.

Vi har verkligen inte många kvar som rimligen kan vara ulvar.

Vico och xyas fick unfair hängd när !Paxen kunde åkt.

Spider och Basse har något fuffens för sig, men är inte varulviga.

Konrad… jag hänger upp mig på att han inte varit inblandad i allt detta fluff, men han har spelat såpass bra och hjälpsamt, inte minst mot unfair, att han torde vara bybo.

Tyr är den första ängeln att gå ut. Jag tror gärna på att det finns en ulv bland änglarna, men den förste? Tror mer på en som fortfarande håller sig hemlig, vilket skulle kunna vara typ Cassius, OBD, !Paxen – eller unfair för den delen, om han ljög jättemycket.

Då är också Cassius, Vimes, OBD och !Paxen dem vi har kvar. Åsså jag då, för dem som försöker räkna till 11 med mig, men jag hoppas det är okej att jag inte analyserar mig själv. Det är ni välkomna att göra.

!Paxen har gått ut som Ragnars dotter, som visade sig vara omnänd i Ragnars eget fluff. Det grönar honom ganska ordentligt om inte också Vimes är ulv. Att som ulv ta Ragnar-rollen på chans skulle vara så jävla vågat, så isf är det "hide in plain sight", dvs de är Ragnar och hans dotter, är onda (samröre med häxor), men de spelar på sina riktiga roller fast som bybor. Verkar osannolikt.

Det ger Cassius och OBD kvar. Jag är med på att gå på Cassius.
Röst: Cassius
Jag skulle vilja höra varför du väljer att rösta på Cassius framför OBD och vad det är som du baserar dina misstankar på emot dem.

Vicotnik

Den onde
Staff member

1) Vi har också minidramat med "Det Stulna Föremålet" med Vico och Spider i rollerna. Klargörande tack!
Va? Vad har jag med Spiders borttappade föremål att göra?

Basenanji

Postd20modernist

Sorry, jag har druckit likör innan middagen och se hur det går... :gremcrazy:

Du är ju inte alls inblandad i "Jakten På Den Försvunna Saken – Återkomsten II", men däremot är du med i tretimmarsföreställninegn av:

"Var är Min Husbonde? En Getstory!"

Vimes

Sillkung
!Paxen

Om min före detta fru (frid över hennes minne) knullade med hin håle, gjorde abort och sedan blev lunch för Lilith tycker jag att det är ytterligare en sak som talar för att !Paxen inte har satansblod i ådrorna. Som påpekats.

Jag tycker fortfarande att Paxen vore ett hyfsat alternativ att rösta ut då det skulle ge oss mycket info. Men jag tror att han är grön.