Om Korpa känns säkrare så är jag med på att ändra min röst till Korpa. Men gärna innan 13:30 så att det inte blir några snajpfasoner.Jag är villig att rösta ut både Lukas och Korpa, och röstar gärna på så sätt att vi inte riskerar att bli snipeade.
Nej verkligen inte, varför har du fått för dig att Empi är grön?Ok:
så med det resonemanget så ser vi vad Empi väljer att väga över till och utgår ifrån det för vidare spel.
Ska vi låta Empi få chansen att välja dig med?
Röst: KorpaOm Korpa känns säkrare så är jag med på att ändra min röst till Korpa. Men gärna innan 13:30 så att det inte blir några snajpfasoner.
Ingen har claimat att de siktat på Lukas med något va?Jag är Passagerare, tredje klass.
Jag går på 28 (ett eller två steg) och siar roll på 40
och som sagt ger min passiva förmåga mig egenskapen att få veta när någon använder en förmåga på mig.(och glöm inte att den gav utslag förra natten)
Alright, det här tror jag inte en ulv hade ljugit om, det kan ju vara så att du är ulv men inte ljugit om det , men tillsammans med väktarclaimen så är det på min gröna lista för nu. Lämna båten är ju både bra och dåligt tänker jag, du kommer ju inte kunna kastas i sjön då heller antar jag. Jag hade också gärna blivit av med både Lukas och Korpa, men det blir nog svårt att få till om inte Korpa röstar på Lukas, och jag vill jättegärna veta vem det var som använde sin förmåga på Lukas, för antingen har Lukas ljugit om det, eller så var det inte en bybo som gjorde det, vi vet ju redan att det inte var siaren liksom så om nån annan bybo sitter och håller tyst om det nu så tycker jag bara att det är dåligt spel.Also, bara för att jag glömde skriva det när jag skrev om min roll. Jag tror jag är den första dubletten i roll på båten som dyker upp, då jag OCKSÅ är Passagerare, andra klass.
Röst: KorpaRöst: Korpa
Huvudsakligen baserat på märkligt förflyttningsmönster. Varför gick du till akterdäcknör du visste att jag och Lukas skulle stå kvar?
För att ytterligare försvåra för mig den här rundan så har jag i praktiken typ tre timmar till att kunna läsa och hänga med, förutom en bussresa till jobbet imorgonbitti. Sen jobbar jag 7-15. Med andra ord, om jag är en av de som ska grillas den här rundan så måste det ske innan 20.
Förjävligt om det är så. Allt hänger på ifall Vimes kan ge det en timme till.Röstläget:
Korpa har 4 röster (Empiricus, Lukas, Xyas, KrilleW)
Xyas har 1 röst (Korpa)
Sidd har 1 röst (Björn den Gode)
Hellzon har 1 röst (Impetigo)
Aktiva blankröster (Basenanji, Hellzon, Sidd)
Ej röstat: michael
Som BDG påpekar ovan:
Ingen info om att förhindra nattfasen i de rum jag befunnit mig i. Är nog oundvikligt såvida inte en tidsstoppare existerar.Hellzon, KrilleW, Sidd ni som är besättningsmedlemmar -- har ni någon info om det här, kan ni förhindra att nattfasen inträffar?
Jag kanske läser in för mycket i det men jag fastnade på det här: "Sträckan mellan två hamnar är dagfasen, och själva hamnen är nattfasen."Ingen info om att förhindra nattfasen i de rum jag befunnit mig i. Är nog oundvikligt såvida inte en tidsstoppare existerar.
Vad gäller min roll så är det förste styrman.
Väldigt intressant.Jag tycker Lukas siareförmåga är konstig dessutom. Vad kan en bybo ha för användning av den, som andra varit inne på? Det han nu har avslöjat tycker jag varken säger bu eller bä.
Jag kanske läser in för mycket i det men jag fastnade på det här: "Sträckan mellan två hamnar är dagfasen, och själva hamnen är nattfasen."
Om vi inte lägger till i hamnen borde den då inte nattfasen utgå?
Jag tror du läser in för mycket i det där.Jag kanske läser in för mycket i det men jag fastnade på det här: "Sträckan mellan två hamnar är dagfasen, och själva hamnen är nattfasen."
Om vi inte lägger till i hamnen borde den då inte nattfasen utgå?
Det är första händelsen när nattfasen väl börjat. Valet är alltså att lägga till eller inte, men man är fortfarande vid hamnen som jag förstår det. Min förmåga aktiveras bara om båtel lägger till i Marseille exempelvis.Nattfasen
Allt som händer under nattfasen har ett unikt nummer. Förmågor, förflyttningar och annat, sker i ordning från lägst nummer till högst.
0. Den eller de som blivit utröstade slängs av båten ner i havet, den som slängts i havet kan inte använda några förmågor. Båten har möjlighet att lägga till i hamnen (se nedan).