Tycker väl nog att det har straffat sig ganska många gånger...@Xyas brukar man få dra inlägg ur, det är en grej att han knappt postar i R1, och Björn Den Gode (inte med nu) brukar oja om att någon gång måste det ju straffa sig.
Tycker väl nog att det har straffat sig ganska många gånger...@Xyas brukar man få dra inlägg ur, det är en grej att han knappt postar i R1, och Björn Den Gode (inte med nu) brukar oja om att någon gång måste det ju straffa sig.
Tack för lite bakgrundshistoria och karaktärsutdrag. Uppskattat.SORRY. Jo, jag har varit med ett tag
Ja det var ett dåligt exempel med PM:en, baserat på nåt scenario där döda spelare diskuterar i PM. Vilket de ju inte får, och ffa inte i det här spelet.
SORRY, det kommer säkert jättemycket jargong från mig. Det finns en ordbok här på varulvsforumet: https://www.rollspel.nu/threads/varulvsakademiens-ordlista-vaol.55064/
Jag har varit med på ganska mycket varulvsspel, mer förr på guldåldern när vi kunde vara 20 pers i ett parti och jag hade mer tid. Jag har insett att jag har svårt att låta bli att leva och andas såna här spel när jag är involverad i dem så jag måste kolla så kalendern är ren ett tag framåt innan jag går med.
Lite tankar om användare och vad som brukar hända, delvis för våra nykomlingars skull.
@Xyas brukar man få dra inlägg ur, det är en grej att han knappt postar i R1, och Björn Den Gode (inte med nu) brukar oja om att någon gång måste det ju straffa sig.
@Konrad Konvalj och @Basenanji brukar trassla in sig och bli supermisstänkta pga sina personligheter snarare än nån objektiv ulvighet, det har de ju lyckats med direkt i det här partiet också.
@Vimes är en vass spelare både som bybo och ulv och får inte alltid leva så länge för det. Hans lite hårda stil i de senaste inläggen är rätt typisk.
Fast vad får vi ut av massoutning? Avslöjar förmodligen siaren, väktaren och/eller trackers, hur många vi nu har av varje, i utbyte mot att kanske snärja en oförsiktig scum som claimat roller som vi vet att det finns max en av.Tycker det borde vara helt tvärt om. Genom massoutning så kan vi jämföra det påstådda upplägget med den info vi har från startinlägget och hitta orimliga claims.
Och spökkod verkar töntigt.
Jag håller med om detta. Vi vill inte ge skummisarna en lista på spöken så att de kan fokusera på de andra rollerna.Hu vad fult mitt förra inlägg blev. Inte optimalt med mobil.
Fast vad får vi ut av massoutning? Avslöjar förmodligen siaren, väktaren och/eller trackers, hur många vi nu har av varje, i utbyte mot att kanske snärja en oförsiktig scum som claimat roller som vi vet att det finns max en av.
De riktiga siare/bybotrackers ska ju också vara tysta tills de har en siad/trackad ulv/misstänkt zombie, eller möjligtvis för att paja ett ulvigt siarclaim. En som siats grön kan vara zombie, och vice versa för trackad grön.
Har för lite på Sidd, Tant Ragnar och KrilleW. Får lite ulvvibes av den sistnämnda, analysen av deltagarna känns lite mellanmjölkig, men det är svårt att ta det på allvar just nu. Har ju inte spelat med någon av de tre tidigare.Så ni slipper leta reda på inlägget: said:E. 3 ulvar, 1 zombie - antingen har byn båda powerrollerna och 1-2 spöken, eller blir av med en power och har 3 spöken och en tracker. Ulvarna behöver kanske inte ha tracker.
F. 3 ulvar, 2 zombier - samma som ovan tror jag. Dock med en tracker i ulvlaget.
Jag läste det som "Hörni, fokusera på de som inte har skrivit så mycket än och kolla vad grön JAG är!", mest pga att rollerna kom ut igår kväll. De började knappast snacka tidigt måndag morgon.Jag inbillar mig att zombisar och varulvar just nu sitter och PMar varandra för att lägga upp strategier. Därför kanske de ligger lågt just nu? Det kan alltså vara värt att syna passiva deltagare så här i början.
Kan du vid tillfälle spalta upp caset i några få punkter?lite besviken att det inte skrivits mer under natten. Bybor: om ni skriver mycket så finns det mer att analysera. Att bli synad är bra om du är bybo!
Jag har funderat lite över min röst. Jag har ingen bra motivering mot Halo, och hans senaste analys känns skarp och hjälpsam. Basse har ett starkare case mot sig. Jag inser att jag knappt skrivit något om Basse. Hoppas ha mer tid att skriva mina tankar senare, men just nu har han de starkaste indicierna.
Röst: Basenanji
Alltså de som står på byns sida ska ju inte ljuga vid en outning. Det blir inge bra.Jag kan hålla med om att massoutning kan hjälpa ulvarna, men om alla bybor drar till med ett siar- eller trackerkort så kan vi åtminstone förvirra dem om det nu skulle krävas av oss.
Är alltså både för- och emot.
Ja! Jag ska försöka bli lite mer organiserad. Inser att jag varit lite väl all over the place. Det är min varulvsspelspepp som skinit igenom. Ska försöka posta färre snabbt utslängda gankar och mer genomtänkta analyser. Jag skriver dock mycket på mobil, vilket gör det ena lättare än det andra.Kan du vid tillfälle spalta upp caset i några få punkter?