Varför dog Korpa?
Att döda Korpa är ju såklart rimligt i det att hon var grönad av de flesta, men inte spöke. Att inte Vimes eller Xyas dödas kan förklaras av att de är spöken.
Men varför anföll de inte mig eller Hellzon, har folk frågat? Jag är hedrad av att folk nu sätter mig i samma kategori som Korpa och Hellzon, men om man kollar på vad folk skrivit om mig är jag gulare än någon av dem. Men som Stövelkatten visade i sin genomgång så är ju Hellzon knallgrön på typ allas listor. Han är också en veteran som har varit mer aktiv än Korpa. Varför anföll de inte Hellzon? Han torde vara farligare?
Scenario ett: Hellzon är ulv. Det var ett tag sedan jag placerade Hellzon på min grönlista och jag har ärligt talat inte reflekterat på hans poster sedan dess. Detta tål att undersökas. Jag sätter dock fortfarande sannolikheten som låg, men det faktum att han lever är den första sprickan i hans rustning.
Scenario två: Ulvarna tror att Hellzon blir väktad. I detta scenario tänker ulvarna att det finns en väktare, vilket gör att vi har ett fullt byalag och därmed rimligtvis ett starkt ulvlag. Fullt möjligt, lite läskigt.
Scenario tre: Ulvarna tror att Hellzon är zombie. De kan ha sett något som inte jag/vi har sett. Zombier är mycket svårare att hitta, då de också vill hitta ulvar. Hellzon som zombie är en möjlighet. Det är ju såklart också möjligt att ulvarna tror att Hellzon är zombie, men egentligen är han grön. Detta känns mindre troligt, då ulvarna har tillgång till mer information än vi. De kan till och med ha pingat Hellzon med sin tracker och fått träff, och eftersom Hellzon inte är spöke, siare eller tracker är bara väktare och zombie kvar.
Jag tror fortfarande inte att Hellzon är ulv. Jag håller möjligheten att han är zombie öppen.
@Hellzon, vad är din teori om varför du inte anfölls?