(2/15)
Kommer med ett inlägg på ca 5000 här (om jag inte räknar blanksteg)
Härligt med lite livstecken,
Tänk dock på att 15 inlägg per runda och 4 dagar tills deadline ger lite mindre än 4 inlägg per dag, släng inte bort för många inlägg innan alla är igång och rullar (uppmaning till samtliga). 3 inlägg per dag känns i alla fall för mig som en bra nivå att hålla såhär i början (som jag säkert inte själv klarar att hålla, men vi får se).
Eftersom någras input är frånvarande så kommer jag i alla fall att fortsätta min föredragna metod att posta något mer om min roll tills vidare. Jag har klätt ut mig till Cowboy. Jag tror som jag skrev tidigare att outningar överlag hjälper byn mer än Ulvarna i det här laget, med de ramar vi har att jobba med.
Jag vill se följande innan jag producerar fler inlägg:
Att Mukwa, Tyr och BDG kommer med något inlägg var där de tar ställning till spelets upplägg och vilka möjligheter och hot det finns med att outa eller inte outa.
Att de som inte outat något ännu outar något med en motivation.
Att de som inte röstat något röstar, och de som röstat på KK/Mjärden tar ställning till sin röst nu när KK joinat spelet.
Här kommer mina feels på folk såhär in på rundan:
Trasapa
Ställer frågor och postar först, förvarnar för frånvaro och låg aktivitet direkt. Jag kan inte komma på mycket att säga om hur första inlägget känns eftersom det inte har så mycket att gå på.
Tar ställning som positiv till massoutningar/tidiga outningar, vilket är samma bana som jag är inne på och som jag därför gillar. Jag vill se en outning från Trasapa, samt en respons på KKs åsikter om att det första inlägget är lite mellanmjölk. Helst ser jag ett ordentligt inlägg från Trasapa som vi kan begrunda och svara på under tiden han reser. För just nu håller jag med KK, det är inte mycket substans eller saker att ta på från Trasapan.
Basenanji
Basse verkar gå in direkt med ångan uppe och skriver mycket. Merparten av inlägget är, som tidigare nämnts, mest förslag på hur Basse vill att spelet skall spelas. Punkter som jag tycker sticker ut är att han inte verkar vara för tidiga outningar för en gångs skull, men att han förespråkar drev ledda av någon annan än KK.
Det är bra råd du kommer med Basse, och jag ser gärna att du följer råden om tystnad och kommer med någon reaktion nu när KK har svarat på våra röster mot honom. Jag vill också veta om du har något som du grundar din ovilja mot att outa på eller om det bara kommer sig ur dina resonemang om spelupplägget?
Xyas
Har kommit med några inlägg, men förutom att ställa en bra fråga om spelupplägget (bättre än min som gav mig smisk på fingrarna med Rektor Vimes linjal) så har Xyas mest fokuserat på dansandet och lite frågor till Dragonborn om hur hen menar med sin utklädnad. Jag tycker det är ganska svagt hittills med tanke på inläggstaket och skulle gärna vilja se ett större inlägg om hur du ser på spelet och vad du tänker om outanden. Och såklart så vill jag se en outning eller en motivering till att inte göra det.
På frågan om ifall vi borde avslöja om vi tänker dansa eller inte så tycker jag som du att vi kan återkomma till den när samtliga har gjort sig hörda några gånger i tråden och fått säga något, säg på inlägg 8-10/torsdag morgon kanske? Om inte det visar sig vara bra/dåligt tidigare.
Dragonborn
Skriver korta inlägg, men tar ställning och levererar detaljer om sin roll. Lyser nybörjare men också grönish och vill vara till lags so far. Jag vill gärna se dig producera ett längre inlägg med vad du tycker och tror om folket som deltar, slösa inte bort inläggen på korta frågor/uttalanden utan samla ihop till större inlägg så du är mer ekonomisk med dina ord. Tänk på att det kan vara viktigt att ha ett eller två inlägg över ifall något plötsligt händer sista rundan.
Recca
Recca said:
Hur ser du på spelet?
Vad är dina tankar kring fluffinfon?
Hur många ulvar tror du på?
Hur stor chans tror du att K.K som ulv har att göra samma spel som förra gången?
Varför skriver Bassenanji ett så långt inlägg?
Varför säger Xyas så lite?
Hur kan Recca Empiricus va så cool och nörd på samma gång?
Du får gärna själv svara på dina frågor, speciellt efter de inlägg som lagts hittills.
Recca har jag ingen direkt magkänsla av ännu heller. Hennes inlägg känns rätt så mycket som Basses, bra tips och råd, men inte så mycket mer. Jag ser gärna en outning eller en motivation till varför inte även här.
Lu-kaazh
Vi vet att Lu-kaazh har en förmåga eftersom hen har skrivit det själv, spontant ger det mig en bra feel av Lu-kaazh. Jag och Lu-kaazh är bägge inne på dansen och baserat på min kunskap så skulle det vara bra att outa och dansa för byn och att det kan hjälpa oss med att finna Ulvarna. Jag ser gärna mer från Lu-kaazh, men hen är på min gröna planhalva för tillfället.
LJSLarsson
Få riktiga åsikter förutom att outningar från organiserade drev är bra. En teori om antalet ulvar som känns lika lös som mina brukar kunna vara ibland. Lite synpunkter om de som postat. Du hoppade på KK-drevet som fyra och han har nu givit svar på tal. Vem tycker du skall drevas av de som hittills har postat, och varför? Eller skall drevet ligga kvar på KK? Står du fast vid åsikten om outning via drev eller vill du outa något om din roll?
Pix
Menar du att du tycker att några skall hjälpas åt att dreva/leda drev och resten kan lajja omkring och föja gut feelings och snacka annat? Jag ser inte så mycket egna feels från din sida hittills här, men du är nybörjare och det är svårt i början att komma med egna analyser när det är fullt av erfarna veteraner som tycker och tar scenplats. Men du får gärna komma med någon egen åsikt antingen om vad du anser hittills baserat på vad som skrivits eller om huruvida outningar tidigt är bra eller dåligt.
Mjärden
Inte mycket att säga egentligen, har svarat upp bra på drevet, kommit med bra motfrågor och outat, och pekar på svaga punkter. Jag har inte mycket att önska just nu i detta inlägg, men kanske kommer med frågor i kväll vid nästa inlägg. En sak bara: Varför brände du ditt första inlägg?
Brynolf
Outat och kommit in rätt bra hittills, inget att klaga direkt på med de få tecken jag har kvar, återkommer i kväll även där med mer analys om Brynolf lagt in mer inputs.
Slutligen så flyttar jag min röst. Basse och Recca är de som jag vill ha mer koll på just nu på grund av ovanstående anledningar, och eftersom KK svarade upp så bra på drevet mot honom så följer jag KKs lead och säger:
Röst: Recca
Svara på frågorna så jag kan stilla mina misstankar.