4th-gate
(11/15)
Så givet att Trasapa är ulv, vilket jag är helt övertygad om så har vi fått en oerhört bra start på det här. Inte bara att vi fått tag på en ulv men vi har också något väldigt konkret att analysera imorgon, nämligen hur folk har interagerat med Trasapa.
Angående 4th-klass gate och Arvidos fråga om det var subtilt eller uppenbart.
Jag anser att det nog var ganska subtilt, även om jag, som faktiskt hade läst startinlägget direkt hade noterat att det var lite märkligt att exempelrollen inte hade någon klass fyra. Det var också därför jag valde att först outa klass för att se om jag kunde locka någon att outa 'fel'.
På frågan om varför jag outade klass skrev jag så här:
BDG said:
Det här är den uppenbara anledningen, det finns en anledning till, och jag var nära att göra något dumt i förhållande till den, nu gjorde jag inte det och därför ger det oss antagligen ingenting, men jag håller lite på den anledningen ändå bara utifall att det faktiskt skulle ge något.
Det dumma jag funderade på att göra var att själv falskt outa 4de klassare för att se om jag kunde få med mig någon mer, jag insåg som tur var i tid att det bara är dumt att ljuga som bybo och lät bli, men hoppades att genom i vart fall få igång klassoutningen kunna locka någon i fällan.
Det var förstås också detta jag syftade på när jag skrev:
BDG said:
Vi har alltså hittat en ulv (nej, jag menar inte Recca), eller ja, jag är övertygad om att vi har hittat en ulv, men det är lika bra att vänta ytterligare en liten stund med att peka ut vem det är så personen kan gräva sin grav lite mer och dessutom kanske ge oss hjälp att hitta hens ulvpolare. (Den här ulven hittade förövrigt inte alls med min hjälp, vilket väl är det enda som är lite trist).
Det sagt, så tycker jag att det här inlägget av Arvidos MC:
Arvidos MC said:
Ger honom många gröna pluspoäng.
Det här inlägget ger honom dessutom ännu fler:
ArvidosMC said:
Då tänker jag att Trasapa är antingen en varulv som gjort en enkel miss och valt fel klass att fejka, eller så har han fått en rollbeskrivning som uttryckligen säger att han är en brådmogen fjärdeklassare som smygit sig in fastän han inte borde vara här - Någon sorts miller-klass, alltså.
För om dom varit ulvpolare så hade han i första hand inte tagit upp det, och i andra hand sagt åt Trasapa att rädda situationen genom att claima miller, vilket han inte gjorde.
Sen kan jag hålla med om att jag inte gjort speciellt mycket idag, men saken är ju lite den att efter att man kommit fram till vem man vill rösta ut den här dagen, så finns det ganska lite kvara att göra, vi kommer nämligen ha mycket mer information som är intressant imorrn, så enda anledningen till att analysera sönder den här dagen idag vore om jag trodde att jag är mycket bättre på analyser än alla andra och tror att jag kommer ryka. Inget av detta tror jag på och som sagt, Trasapa röd, både Arvidos och Brynolf fett gröna (inte sagt att dom är garanterat gröna, konstigare saker har hänt, men grönare än alla andra). Bra dag.