Inlägg 15 av 15
En trevlig runda 1 vill jag säga. Mitt sista inlägg kommer nog mest funka som lite uppsamling av mina tankar och kanske nått nytt.
Min röst på Trasapa kommer att ligga kvar och spiken i kistan är som sagt
"brådmogen 4:e klassare"
Övriga pings:
* Första inlägg och reaktionen efter det.
* Kör någon konstig grej med att jag har något personligt emot honom? Det var en jättekonstig känsla jag fick då och den stämmer lixom inte in på hur K.K och Trasapa funkar utanför varulvsliret.
* Något aggro i vissa stunder vill jag påstå.
* Förklaringen av varför Trasan outade 4:e klassare och att det var en honungsfälla är ju ett klassiskt ulvtrix.
Röst: Trasapa
Brynte said:
*KK noterar det där med affischen och tycker det är spiken i kistan. Tycker en röd Trasapa grönar Recca och rödar Basse (jag tycker ju tvärt om, vilket framgår nedan).
Absolut det tycker jag. Innan hade jag funderingar hurivida det skulle kunna vara nått Vimes stökat till det med så ditt fynd av affischen var ju spiken i kistan.
En not om din lista i vilken ordning Trasapans miss uppdagades av respektive spelare. Du har ju egentligen ingen aning om i vilken ordning det uppdagades eftersom jag vet att jag själv uppdagade det efter Tyrs inlägg.
Arvidos inlägg gjorde mig lite förbryllad, men mitt öga till Arvidos har varit gott. Han har spelat bra den här rundan så jag "sket" i det så länge. Sen när Tyr snabbt fällde in ett inlägg så blev jag först sjukt irriterad på sånt slöseri från någon som inte varit lika aktiv (men i övrigt byboig och trovärdig i det han skrivit). Min irritation var nära att få mig att offra ett inlägg, men jag valde istället att kolla upp läget och hittade missen. Efter det valde jag att sitta tyst och ge mig in i det hela då Empis inte på nått vis reagerade över det.
I det läget klossade jag snabbt samman Emps och Trasapa, men det har runnit av mig en aning nu.
Dragonborn, pjehw. Jag kan inte riktigt tackla honom just nu, men jag känner ingen fruktan om han är en ulv. Mitt fokus kommer inte att lägga där något mer i den här rundan. I nästa runda tror jag Dragonborn behöver tydliga direktiv vad han skall ta ställning till och i ett välsorterat inlägg ta ställning till det. Det är väldigt många inlägg i R1 som inte riktigt hjälper någon och det är inte bra i slutändan för byn. Jag skall försöka göra mitt bästa för att hjälpa Draken nästa runda om jag överlever natten det vill säga.
Brynolf said:
Så vad får jag ut av allt det här?
1. Trasapa är mobbare. Det nästan måste vara så.
2. Recca är suspekt (om Trasapa är ond).
3. Framförallt Arvidos, Tyr och Basse får grönpoäng för noterandet av Trasapas udda klass. Och jag, förstås. Just Basse har ju velat en del kring det här, men det var han som var först med att hänvisa till startinlägget. Jag tror inte en ulvpolare skulle bistå byn med sådan ammunition.
4. Recca, KK, xyas, Dragonborn, Lukas, Pix, (BDG) och Mukwa hakade på klass-grejen väldigt sent (om alls), vilket inte är grönande.
2 Vi kan snacka om det hela när Trasapa är nackad. Jag har lagt fram mina tankar om varför Recca grönas av en röd Trasapa. Jag tycker det framkommer solklart.
3. Arvidos och Tyr köper jag fullt ut. Basses grönpoäng sänkt i och med att han (i mina ögon) försöker rädda Trasapa ur den rätt trängda situationen.
Arvidos grönpoäng sjunker lite för att han vill ha två drev? Det kan vara läge att tänka om där Arvidos. Jag tippar på tre ulvar och drar du igång ett drev mot Recca kan fler bybor bli frestade och vipps så kan det ske skit mot slutet när det inte finns inlägg kvar utan bara en massa röster. Ulvarna kan haka på och vipps så sitter vi där med skägget i brevlådan och Trasapa glider undan en säker död.
4. Jag har inte outat klass men kan göra det nu utifall jag ryker.
Jag är 6:e klassare.
Pix said:
Sen gör folk mig förvirrad. Är att lusläsa start dokumentet ulvigt eller är att inte göra det ulvigt?
Skitbra fråga tycker jag! Jag säger så här. Man skall givet lusläsa startdokumentet oavsett om man är bybo eller ulv, men vissa (jag är en stor bov här) brukar skumma igenom startinlägget. Det är ju skyll dig själv om du är ulv och som bybo är det dåligt spelat. Jag har gjort det som ulv och troligen blivit fälld tack vare mitt eget slarv. Jag har gjort det som bybo och det har inte hjälpt byn och det är beklagligt.
Att INTE läsa startinlägget är oansvarigt om man är bybo. Är man ulv så får man skylla sig själv.
Pix said:
Sen har jag tänkt massa. När vi kommer till nästa runda, och får reda på vem som dansar, så kommer vi väll inte se att exempelvis jag har dansat. Vi kommer väll se att någon utklädd till He-man var uppe.
Intressant. Hur kom du att tänka på det här? Jag har hela tiden varit inställt på att om jag väljer att dansa så kommer Vimes skriva att K.K har dansat. Inte nån pajas utklädd till en Dino Rider.
Är det som du tro ger det ju oss sjukt mycket att stoppa upp exempelvis Empis på scen och se om någon Cowboy dansar. Gör det inte det så är det ju hallelulja moment. Hur kom du fram till det här? Jag vill veta mer.
---zzz---
Jag har nog inte så mycket mer att tillägga..
Bra att veta!
Jag kommer att dansa eller inte dansa. Troligen kommer jag att behålla det jag skickade in till Vimes under första dagens spelande.