vojvoj fullt upp idag. Men jag måste få iväg något.
Ok mycket uppståndelse kring min klass-outning. Olyckligt, om det är ett medvetet val av Vimes att inte ta med det i demo-exet eller en miss kan jag inte svara på. Eller så ska det ha någon form av tematisk koppling till min roll eller helt enkelt ett spratt för att sätta griller i huvudet på oss.
En av orsakerna till att jag outade godis tidigt utan påtryckning var för att jag kanske skulle slippa outa något mer på ett tag och avvakta för att se om det skulle dyka upp fler "avvikande" klasser. För tro mig, tanken har slagit mig att helt enkelt ljuga om min årskurs, men jag vill minnas BDG's påmaning både i tidigare lir och även detta att det aldrig gynnar byn att ljuga så jag provade.
Jag försökte dessutom klämma in det mitt i ett inlägg av en orsak. Jag antog att det skulle frammana nå sorts reaktioner, men troligen inte från ulvar om jag bara skrev det i förbifarten, ulvar är ju inte lika noga på att läsa hela inlägg har jag hört, speciellt försvarstal från en redan dömd sate.
De som reagerade på min outning var snabbt Arvidos, Tyr och jag tror BDG syftar på mig likväl.
Lukas citerar mig utan reaktion strax efter min outning och Arvidos raka fråga, lägger sin röst på Recca. Han har alltså inte alls reagerat på att jag outat 4'e klassare.
Därefter Larsson som gnabbar något skit om att min godis outning är för exakt och den liknar Reccas som också är röd därav får jag en röst. Ingenting om 4'e klass återigen.
Recca och K.K kör på med sin diskussion utan att anmärka och K.K lägger slutligen en blank(?) röst.
Här är ett sidospår angående just det, K.K har i samtliga spel jag varit delaktig i spytt galla över tomma blanka röster och likställt dem med lepra. Men nu blir det en blank trots att han haft mig rätt högt på listan och jag faktiskt outat något som lätt borde ge honom fyr på elden.
K.K kommer faktiskt tillbaka med ett senare inlägg då han svarar på nåt jag skrivit, inget om någon outning däremot, det har gått honom förbi. Snarare tycker han att jag jobbat upp mig och slänger sin röst på Basse.
Vilket är nästa person att reagera, Basse alltså. Men det är något med cirklar också som han snappat upp någonstans.
Empiricus gör en lista på potentiella ulvar och där är jag med, motiverat och snyggt. Dock fortfarande inget om 4'eklass.
Jo förresten han nämner det ju här:
Empiricus said:
Kommer in sent och har producerat 5 inlägg. Av dessa fem inlägg så har 2 mer mat i innehållet (#877975 och #877985), de andra 3 är en rösträkningsrättning (#877986), en fråga till Trasapa om han menar att han går i klass 4 när han säger att han är en fjärdeklassare (#877990) samt en fråga till Trasapa om varför Trasapa verkar arg på honom (#878031).
Sådär lite i förbigående i sitt inlägg angående Arvidos.
Men jag finner ingen reaktion på att min outning skulle vara något konstigt i sig, speciellt då han inte nämner det nedanför då han just behandlar mig.
Larsson igen på mig, men fortfarande bara om godis och ingenting om min klasstillhörighet..
Så att döma av det här så är det många som tydligen "förbisett" den "regelbiten" i ursprungsinlägget och inte ser något konstigt i min outning, eller helt enkelt inte ser den alls, av en eller annan anledning.
Men så är det, jag går, enligt mitt pm i fjärdeklass och det är vad jag har att komma med. Hade aningen om att det skulle bli tok att outa det men trodde faktiskt att det skulle vara någon mer.
Sen att jag visade "aggro" mot dig Arvidos är bara ett av dina spel. Jag har fastnat i ditt nät av skitsnack i ett tidigare lir och det var ingen rolig upplevelse för min del, du fick mig nästan hängd som bybo och snäppet ifrån att bara hoppa ur liret på grund av frustration. Men jag hajar, det är din grej du kör och fine du gör det bra eftersom du får fram reaktioner. Men den här gången står jag gärna över din inbjudan, tack för visat intresse.
Jag anser fortfarande att ditt första inlägg efter så lång tids väntan var menlöst och klent för att komma från en veteran. Sen frågar jag ut dig och vad får jag tillbaka? "du verkar arg på mig, varför?". Det stör mig, och det stör mig att du kommer undan med det för lätt.
Så min danslista då som jag utlovade.
Den har blivit reviderad ett flertal tillfällen eftersom jag har en paranoid känsla av att det här med dansen kan vara en avgörande grej för byns välmående. Powerroller kan bara använda sina förmågor på dansgolvet, det är med säkerhet. Troligen gäller det ulvarna också, vilka förmågor(om några) de nu kan besitta.
Men jag kör på följande, smått reviderad K.K lista.
Dansa
xyas
Pix
Empiricus
Mucus
Dragonborn
Brynolf
Tyr
Lu-kaazh
Inte dansa
Mjärden
Recca
Björn den gode
Basenanji
LJSLarsson
Arvidos MC
Jag har utgått ifrån de jag finner rödast och hindrat dem från att kliva upp på dansgolvet eftersom jag tror att de kan göra mer skada där än nedanför. Sen har jag satt de brunoranga blandat med de mindre aktiva för att göra det svårare för ulvarna att välja byte om det skulle vara så som jag befarar.
Sen har jag resonerat som så, om vi kan välja att inte dansa så har det såklart någon fördel/nackdel. Nackdelen är att vi inte kan använda våra förmågor men det måste betyda att alla har förmågor för annars försvinner incitamentet för somliga att alls dansa. Kan vi bara bli mobbad för våra danssteg så måste vi ha något som lockar oss upp dit. Jag vill dansa men jag ser varför andra inte vill.
Nu är klockan halv ett här borta så jag ska försöka sova. Nu har ni fått något att göda lågorna med men jag hoppas ni kan se det från ett annat perspektiv. Om jag nu var ulv så skulle jag först och främst inte outa min klass så snabbt utan starkare krav eftersom jag redan outat godiset, och jag skulle tamigfan inte ta fel på en siffra.. Det självklara valet hade ju varit att bara köra på en safe sexa som dessutom finns befäst i den allmänna flufftexten.