Xyas inlägg: 4/15
Röst: Trasapa
I övrigt:
Jag är, som jag tidigare skrivit, stor motståndare till någon form av organiserat dansande i första rundan. Jag tycker inte byn ska diktera vem som ska/inte ska dansa, utan det är upp till var och en. Det finns ingen vettig info vi kan hämta från ett sådant förfarande i nuläget. Vi vet inget om vad dansandet innebär. Finns det en byfördel i det kan vi inte utnyttja den vettig och riskerar att bli offer för varulvslögner som gör det omöjligt att dra slutsatser. Finns det istället en ulvfördel så sitter vi där på pottan efter att ha berättat exakt för ulvarna var de kan hitta vem.
Sen tycker jag Arvidos har en vettig kommentar i att årskurs-outande är något som ulvarna måste ljuga om, men samtidigt så kanske det är en fälla i spelets design. Kanske är alla powerroller i en eller annan klass, och då vill ulvarna såklart veta vem som är vad. Av den anledning ställer jag mig skeptiskt till en för flitigt outande av klasstillhörighet (själv är jag medelklass ). Jag tycker det funkar fint som vi gör nu, att folk outar lite här och lite där.
Det här är mest magkänsla, så ta det för vad det är. Men det här bara skriker scum tell för mig. Jag får känslan av att du stressar upp dig som fasen över att du missat något, och försöker följa upp med ett stressat resonemang för att förstärka din bybostatus. Men det är så tunt.Trasapa said:Skit där kom K.K med en grej som jag helt missat och nu får mig att se ut den idiot jag är. Att det framgår i flufftexten att dansandet redovisas nästa runda hade gått mig förbi faktiskt(jag är sjukt dålig på att läsa flufftext, vill bara börja läsa inlägg).
Då blir ju delar av mitt förra inlägg menlöst.
Och nu hänger jag med i varför ni vill tvinga vissa att dansa såklart. Vi antar att ulvarna bara kan dräpa om de dansar. Men borde inte det innebära att de bara kan dräpa de som också är uppe på dansgolvet? Det tycker jag låter rimligast.
Alltså, om ingen dansar denna runda så borde ingen bli nattmördad eftersom ulvarna måste dansa för att mörda. Och om någon dör så ser vi ju facit nästa runda vem det var som var uppe och slängde sina lurviga. Kan det vara så enkelt?
Röst: Trasapa
I övrigt:
Jag är, som jag tidigare skrivit, stor motståndare till någon form av organiserat dansande i första rundan. Jag tycker inte byn ska diktera vem som ska/inte ska dansa, utan det är upp till var och en. Det finns ingen vettig info vi kan hämta från ett sådant förfarande i nuläget. Vi vet inget om vad dansandet innebär. Finns det en byfördel i det kan vi inte utnyttja den vettig och riskerar att bli offer för varulvslögner som gör det omöjligt att dra slutsatser. Finns det istället en ulvfördel så sitter vi där på pottan efter att ha berättat exakt för ulvarna var de kan hitta vem.
Sen tycker jag Arvidos har en vettig kommentar i att årskurs-outande är något som ulvarna måste ljuga om, men samtidigt så kanske det är en fälla i spelets design. Kanske är alla powerroller i en eller annan klass, och då vill ulvarna såklart veta vem som är vad. Av den anledning ställer jag mig skeptiskt till en för flitigt outande av klasstillhörighet (själv är jag medelklass ). Jag tycker det funkar fint som vi gör nu, att folk outar lite här och lite där.