Inlägg 12 av 15
Pyttsan att jag kunde spara på inläggen.
Basse said:
KK, nu är det din tur att lägga ut texten kring dansandet. Givet din roll, hur tolkar du Reccas hantering av dansfrågan?
2) Vilken vikt har egentligen fluffet tror du och hur förstår du att Vimes har gått ut med en exempelroll?
Min roll har jag släppt tillräckligt med information ifrån så det får räcka med godis och kostym så här långt.
Hur jag tolkar Reccas hantering av dansfrågan?
Mmmkay.
Jag tolkar Reccas första inlägg som så att hon fiskar efter hur dansförmågan fungerar för powerroller. Det snackas om begränsade antal dansningar och en sådan tanke fanns aldrig hos mig (som utgår från min roll och har läst Vimes regelinlägg). Jag är ju rätt inställd på att ALLA kan välja att dansa eller inte dansa varje nattfas och när Recca snackar om dels begränsade (fiskande i mina ögon) och dels roller sittande i en rullstol och helt oförmögen att dansa så får jag så klart vibbar av att det är ulv i görningen.
Recca är också inne på att hon inte kan veta hur det funkar, men det borde hon ju vara. Alltså, hon borde ju ha koll på att alla kan dansa eller inte dansa. Min roll förklarar ju rätt tydligt för mig att jag just kan dansa eller inte dansa om jag så vill. Min feeling var att det stod nått helt annat i Reccas roll och att hon konstigt nog helt saknar förmågan att välja dansa/inte dansa.
Nu står det ju rätt klart att Recca inte alls varit sugen på att läsa igenom regler och sådant och hon tycker ju att jag suger för att jag sätter en ulvstämpel i pannan på henne för att hon inte har koll på hur Vimes skrivit att det skall funka i det här spelet. Det är rätt lätt att stirra sig blind på sin roll som ulv och missa viktiga detaljer i regeltexten. Jag vet av egen erfarenhet.
Hur som så har läst Reccas senaste inlägg riktat mot mig och är inte alls lika sugen på att hänga henne nu. Det finns ju minst en kandidat som är bättre lämpad. En snubbe som inte läst regelverket (eller så har Vimes fuckat upp regelverket eller så har vi missförstått det hela). Hur som så kanske vi får svar på den hetaste frågan inom kort och då ger det ju plötsligt en rätt skön öppning för att Recca är mycket mindre röd (i K.K´s ögon). Lixom, ulven vill ju så klart inte hänga Recca men samtidigt vill han att K.K med flera skall hänga Recca för det är ju väldigt bra att undvika det tåget.
Basse said:
Vilken vikt har egentligen fluffet tror du och hur förstår du att Vimes har gått ut med en exempelroll?
Vadå? Fluffet skiter jag helt i. Det finns mobbare i krokarna och dom går på högstadiet, 7-8-9. Dom blir tvungen att ljuga om ålder om de inte har en alibiålder (alltså, i vilket klass de går). Utklädnad kan ha tematisk koppling (eller vad man skall kalla det) och högstadiesnubbarnas klädsel kommer troligen att sticka ut. Samma sak med godisen. Lixom, när jag gick i sjuan så snusade jag istället för att äta banankola. Det kan gå att få ut nått av outningarna när vi outat allt, men att ta någon på en outning utan att jämföra med resten lär bli knivigt.
Sen kan det så klart finnas de som har koll på saker och ting så det är viktigt att outa. Det kan finnas roller som vet hur många sjätte klassare som har dykt upp.
Fluffet öppnar också upp för en miller vill jag påstå. En storväxt hårding som går i sexan eller liknande. Han som vill hänga med mobbarna men får inte göra det. Han har troligen redan börjat tjyvsnusa och bär inget godis så en sining av honom är ju så klart dåligt för byn.
Hur jag förstår att Vimes gått ut med en exempelroll?
Vimes said:
Skrivet av: Exempelroll/Rollmall
Jag antog att det var en exempelroll/rollmall när jag läste det.
Basse said:
Men däremot blir jag nu asmisstänksam mot KK som dels hetsar mot Recca och dels mot Trasan - är det så simpelt att KK bara vill göra slut på sina inlägg för att slippa behöva svara på knepigare frågor längre fram? Skulle vara typiskt KK att komma på en sån slug taktik.
Absolut slug taktik! Jag hetsar de jag har som heta kandidater på min ulvlista. Röstningen kommer ju bli kul att följa framöver när jag har slut på inlägg, men givet kommer jag att lägga ut mina sista misstankar i mitt sista inlägg. Det finns just nu en het kandidat som BDG omnämner som hen. Andra har fångat det också så finns det ingen rimlig förklaring så vet vi ju redan nu vems som måste dingla.
Slutligen då
Lägga ut min text om dansande? Jag gör mitt bästa, men jag vet inte riktigt vad du vill ha.
Jag är för styrdans men BDG och andra kloka förklarar för mig att det inte ger nått.
Min första instinkt var att GIVET skall vi välja vilka som skall dansa. Dansar de inte är det nått lurt.
Nu på äldre dagar har jag kommit till insikten att det kan vara så att det där som är lurt också kan vara en powerroll som väljer att trotsa uppmaningen att dansa för att förmågan endast funkar om hen inte dansar och vice versa.
Jag är fortfarande lockad att plocka ut 7 pers som dansar och 7 som inte dansar mest för att se om någon bryter det hela. Det skulle ge mig nått att jobba på baserat på vem som gör en luring, men det är ju inte värt det om andra tycker att det är en dålig deal.
Det jag störde mig mest på med den här dansgrejen var ju att någon sade att vi skulle hålla tyst om det och bara görat. R2 visar Vimes vad vi gjort och det ger ju inget.
Alltså, om jag inte berättar att jag skall dansa och Vimes skriver att jag har dansat så ger det ju ingen information (för min del men kanske för nån annan så jag skall släppa det här spåret).
Är det nått sånt här du tänkt dig Basse?