Re: Evolution
Dessa riddare kommer att ha röstat på andra riddare, och andra riddare kommer att ha röstat på dem.
Ok, det där lät ju inte så dumt- men vänta ett tag.
Om vi låter en Kardier gå först, tja då får vi väl egentligen inte ut någon som helst nyttig info?
Vi vet bara att vi gissade fel, eller (om man så vill) att en bandvagn erbjöd Zorakierna ett gömställe. (Därav tycker jag att det är bra att man
ändrar sitt röst-mönster! I så fall kan Zorakierna aldrig lita på att Kardierna "tar hand om" andra Kardier. Det här behöver inte betyda att man alltid ska gå sin egen väg- det är nog bäst om vi 21.28 ikväll väljer en så kvalificerad kandidat som möjligt att gå först, men jag menar att det är bra att
mörka vem denne är så länge som möjligt.
Egentligen syftar väl citatet ovan på att vi i efterhand kan analysera röstandet på ett sätt som är mer kvalitativt än att tex "provocera" som BDG gör just nu.
I så fall är det viktigt att vi spekulerar i hur Zorakierna resonerar när de röstar.
1)
Zorakierna röstar på den som de flesta röstar på
-Bra för då kan Z gömma sig bland Kardier
-Dåligt, med tanke på att majoriteten av Kardierna kanske föreslår ett offer som inte utgör ett hot mot Zorakierna. Zorakierna har säkert en prioriteringslista över vilka Kardier som ska lönnmördas.
2)
Zorakierna sprider sina röster för att de ska vara svåra att sammankoppla
-Bra, för då kommer vi Kardier inte kunna se vilka Zorakierna är så lätt
-Dåligt, för då kan inte Zorakierna "styra" offrandet av viktiga Kardier.
Kan det finnas andra smarta val för Zorakierna, vad röstandet beträffar?
Dessutom: jag blir alltid lite misstänksam mot folk som skriver korta, enkla saker. Inte för att du Gurgeh skulle vara mer misstänkt än förut- men jag tycker att man ska ha uppsikt över vilka som lämnnar
lagom lite info hela tiden!
För min erfarenhet som scum är att det är svårt att ljuga och etter värre att bygga ut en lögn. Det är liksom inbyggt att lögnen blir tunnare och tunnare...
/Basse, rösten står ännu kvar, men
deadline(hö hö) är först 21.30...