Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 1:a rundan!

Andersson

Hero
Re: Tankar och Ny röst!

Jag har under nattens självspäkning i tältet rannsakat mitt samvete och kommit till insikt till att min svaga själ svikit mig, så att jag nog egentligen inte röstade på riddar Björn för att han misslyckats med sina eder. Snarare är det erfarenheterna av från de tidigare affairerna Gothams rabalder och Forumdebaclet som fått mig avogt inställd till hans spelstil, som i mitt synsätt inte gagnar den så kallade "byn", ens när han är på dess sida. Men att låta personliga preferenser ta överhanden över riddarsällskapets bästa vore ju att begå samma fel själv.

Snarare är det väl, som kommenterats i andra poster, underlåtenhet att agera som borde straffas, synnerligen i detta tidiga läge. Vilket gör att jag kontemplerar att, i det fall riddar Dice inte låter sig avhöras snarast, ändra min röst.

Björn den gode

Swashbuckler
Till handlingarna

Vill bara föra till protokollet att vad Måns gjorde just nu var egentligen inte ett inlägg för att kritisera mig utan ett lite mer subtilt men ändå väldigt starkt sätt att försöka ställa basenanji i god dager. Detta behöver inte betyda nåt men kan vara intressant att komma ihåg.

Pilzefrau

hon/henne
Bearnie har yttrat sig och haft en åsikt, och är därför milsvda överlägsen inaktiva riddare vad gäller användbarhet för partyt. Alltså, tills vidare:
Röst: Dice

Mogger

Hipsteranka
Re: Till handlingarna

Björn den gode said:
Vill bara föra till protokollet att vad Måns gjorde just nu var egentligen inte ett inlägg för att kritisera mig utan ett lite mer subtilt men ändå väldigt starkt sätt att försöka ställa basenanji i god dager. Detta behöver inte betyda nåt men kan vara intressant att komma ihåg.
Nej, jag kritiserade dig. Att du råkade vända din provokation mot just sir Basse kan inte jag hållas ansvarig för. Hade du använt samma argumentation mot vem som helst hade jag ändå ansett mig tvungen att skriva mitt inlägg. Jag tror att min ståndpunkt är ganska klar.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Till handlingarna

Ja, jo, visst det gjorde du ju också, och framförallt ytligt sett. Men det här "Sir Basse må vara zorakier, men han överlevde din press. " är precis en sån där insmugen kommentar som slemmisar brukar kunna ge varandra. Det är nämligen lite väl uppenbart för två slemmisar att stödja varandra öppet och mycket medans en sån här kommentar kan vända opinion utan att för den skull kännas för obekväm.

Han har i mina ögon förövrigt inte alls givit någon bra förklaringar till varför han först argumenterar i två långa inlägg om att man borde rösta på någon erfaren och slug spelare för att sen rösta tvärtemot annat än att han kanske kommer byta röst igen. Det blir intressant om han gör det.

Förövrigt så torde det inte vara så svårt att överleva press när det direkt kommer en hel ambulans med folk som vill hjälpa till. (Om något så gör detta också att han är mer misstänkt för är det nån gång man vet att man har tagit fel så är det ifall det går relativt lätt att få folk att rösta på en person).

Sen hur väl mitt spel fungerat i tidigare partier kan vi kanske också ta efteråt, men faktum kvarstår att när jag tillhörde byn så vann vi (rätt stort tom) och även om det var mest tack vare Herr Nils så tycker jag ändå att jag bidrog. I det andra partiet så gjorde jag snarare bort mig, men det hjälpte ju också byn eftersom jag inte var på den sidan :gremwink: hur det skulle ha gått fick vi ju tyvärr aldrig veta.

Björn den gode

Swashbuckler
Angående dice

Det här är väl egentligen inte ett svar till dig men eftersom det alltid är trevligare att svara folk som ger respons så lägger jag det här ändå.

Om det nu är den allmänna uppfattningen att vi ska akta oss för att provocera fram känslomässiga reaktioner så undrar jag hur smart det är av så många att rösta på Dice.

Tror ni att han (gissar att det är en han, brukar ju vara det), kommer reagera rationellt och konstruktivt när han aldrig har spelat förut och första gången han loggar in ser att han är favorit till att åka ut?

Det här tycker jag förövrigt är lite tråkigt med att spela på forum, för det blir rätt meningslöst att provocera eller för den delen diskutera med folk som inte är här, och jag gissar på att han inte kommer komma hit innan draget men även om han kommer säg på lördag så kommer så mycket tid gått åt att det blir svårt att göra nåt vettigt. Samtidigt som man förstås inte helt kan strunta i inaktiva spelare heller eftersom det då skulle bli en legitim taktik för sorkar att använda.

Halvtand

Warrior
Re: Angående dice

Riddar Dice har sedan gårdagens afton fått information om sin populäritet, den tappre knekten Embergem samt jag själv använde en mystisk låda som gav oss förmågan att prata över stora avstånd, och passade på att informera honom innan vi slängde mojängen i helvetets hetaste lågor.

Dice

Veteran

Bröder. Min djupaste ursäkter för min synnerligen olämpliga frånvaro, dock ämnar jag, hädanefter, ge mitt fulla deltagande för att möjliggöra ett lyckat uppdrag.

Jag tänker, såsom er, mina vapenbröder, avlägga den ed ni ålagt mig.
Jag svär att vara ärlig och uppriktig
Jag svär att vara sund och förnuftig
Jag svär att vara aktiv och delaktig

Med bakgrund av denna ed, mina observationer och tillit till mina bröder, väljer jag att lägga min röst på:
Björn den Gode

Björn den gode

Swashbuckler

Jättebra att du kommit hit! Bra att du röstar också, tyvärr röstade du ju fel men det går ju att ändra. Men det sagt så är jag väldigt nyfiken på vilka dina observationer är som gjort att du kommit till denna slutsats?

Andersson

Hero

riddar Dice said:
Med bakgrund av denna ed, mina observationer och tillit till mina bröder, väljer jag att lägga min röst på:
Björn den Gode
Bäste broder, jag välkomnar er till vår diskussion. Emellertid har jag en vördsam fundering hur ni resonerat när eden, era observationer och er tillit resulterar i en röst på riddar Björn.

Pilzefrau

hon/henne

Alla har nu visat sin mentala närvaro.
Röst: ingen

När dagens marsch är över och jag kan dra mig tillbaka till lugnet i mitt tält kanske jag kan komma fram till vem som förtjänar min röst. Just nu är det väldigt fram och tillbaka och jag har knappt läst något inlägg mer än en gång.

Mogger

Hipsteranka

Björn den gode said:
Det här är väl egentligen inte ett svar till dig men eftersom det alltid är trevligare att svara folk som ger respons så lägger jag det här ändå.
Och här kommer responsen:

Ni har rätt sir Björn. Att skrämma unge herr riddar Dice att ta täten för vår modiga skara är inte rätt. Jag drar tillbaka min röst.

Dessvärre har du även rätt i att det ser ut som att jag skyddar sir Basse. Det gör jag inte. Jag ansåg dock att en röst på sir Dice vid tidpunkten var en klok röst. Men, det är det inte längre. I mina ögon är sir Basse precis lika suspekt som alla andra. Det svär jag på.

Vidare har jag själv fått anledning att ändra mig, igen. Det borde iofs visa på min oskuld eftersom endast de med sant kardiskt hjärta inte vet vem som är lömsk och vem man kan lita på. Men, lyss till mig. Sir Rising är expert på området. Han travade in i grottor redan när jag själv tjänade under modige sir Paul, frid över hans minne, som liten väpnarpalt. Sir Rising uttrycker sig väl och talar för de godas sak. Varför skulle någon rösta på honom? Speciellt om man i övrigt har hållit en väldigt låg profil. Därför lägger jag min röst nu på sir Lexx.

Röst: Lexx[/i]

Jag tror att sir Lexx fruktar sir Rising. Han kan i detta mycket väl vara i maskopi med Feliath, och jag skulle inte heller bli förvånad om Wilmers röst på sir Lexx är ytterligare ett led i denna konspiration, för att leda misstankarna bort från dessa herrar (eller med hans egna ord ” Kom ihåg: vi kan byta val av försteman flera gånger innan stridens timma är slagen och låt ingen tro er velig om ni nyttjar er visdom för att lura ut ormarna ur sina hålor.”). Olyckligtvis är jag inte alls säker på min sak. Jag låter helt enkelt mitt förnuft vinna över den blinda slumpen.

G

Guest

Guest

Vad falls! Vad nu detta!? Sir Rising tog rollen som ledare, och bör där med vara ett föredöme för oss andra och leda oss till seger! Men jag fruktar inte döden. Om det är eder önskan så kommer jag att ta till strid. Gud är vid min sida...

Andersson

Hero
Helgens förehavanden

Vapenbröder! Jag kommer under de kommande dagarna tillbringa den mesta av tiden i mitt tält, fastande, mediterande och kontemplerande över vilka förrädarna i vår mitt kan vara. Min närvaro vid överläggningarna runt lägerelden kommer att vara ytterst sporadisk.

[Läs: Nu ska jag på en hett efterlängtad after work, i morgon ska jag på 30-års kalas och på söndag ska jag bota baksmällan med spel med riktiga människor, vilket gör att min, nyktra, närvaro på forumet kommer att vara synnerligen begränsad innan draget skall lämnas in]

Andersson

Hero

riddar Lexx said:
Vad falls! Vad nu detta!? Sir Rising tog rollen som ledare, och bör där med vara ett föredöme för oss andra och leda oss till seger! Men jag fruktar inte döden. Om det är eder önskan så kommer jag att ta till strid. Gud är vid min sida...
Bäste riddar Lexx. Emedan jag inte är särdeles övertygad om er skuld, vill jag ändå uppmana er att komma med ett mer engagerat försvar av er oskuld, då en uppgiven attityd från er sida i betraktarens ögon kan tyda på att de som anklagar er har rätt. Fatalism är varken särdeles fromt eller klädsamt.

DesertRain

Hero

Välkommen in i gemenskapen runt elden Herr Dice, min röst emot er ligger kvar tills om möjligt en bättre kandidat visar sig.

Sodivra

Champion
Rising said:
Jag föreslår att vi från och med nu försöker tänka som självständiga individer så långt som möjligt
Det var bra sagt. Därför ska jag också lova en sak:

Jag svär att göra mitt bästa.

Sodivra

Champion
Re: Tankar och Ny röst!

Jag vill på en gång tala om att listan ovan kan innehålla felaktigheter beroende på min okunskap. Här behöver jag er andra- se till att komplettera/korrigera min lista utifrån era kunskaper!

JAG ANKLAGAR INGEN av ovanstående, men vill att alla funderar på vem som skulle kunna vara den värsta Zorakiern.
Om jag tolkat er rätt, Sir Basenanji, så ursäktar du dig för detta, men antyder samtidigt att dessa är de riddare vi borde vara "på".

Vad är listan baserad på? Varför är till exempel Måns ett taktiskt snille?

Även om du uppmanar till redigering av listan så skulle jag vilja veta hur du resonerat.

Sodivra

Champion
Min nya röst (Röst)

Rising said:
(Däremot, och det här är Meta - så kommer jag inte (om jag inte har extremt goda skäl) att rösta på någon nybörjare under Dag ett. Det är en av mina principer, som ni helt enkelt får ha överseende med. Jag tycker nämligen att spelet blir tråkigare i sådana fall. Längre fram i spelet så kommer jag att bli mer tävlingsinriktad, men i början så är jag mest mån om att alla ska ha det trevligt och att nybörjarna skall få en chans att komma in i spelet och prova sina egna teorier.)
Det där var faktiskt en väldigt fin princip - Ridderlighet top notch - Därför ska jag grunna lite till på en av mina misstänkta, och lägger istället min röst på....

Röst: Basenanji

Visserligen har jag inte svurit en ed att vara uppriktig, men jag ska ändå förklara hur jag tänkt... efter att jag hört Basenanjis försvar och varför han tror att jag misstänker honom.

Varsågod.